Out of context

Interessante discussie. Wat ik zelf leuk vind is om Youtube te kijken van amateur live synth optredens, zelf maak ik ze ook. Ik heb daar plezier in, da's het belangrijkste. En het vreemde is: datgene waar ik het minst trots op ben, heeft het meeste views op mijn kanaaltje.

Buiten dit: voor mij is het plaatsen op Youtube en Soundcloud (wat minder 'succes' heeft als die eerste) een afsluiting van een proces. Als het klaar is dan is het klaar, en dan ga ik ook eigenlijk niet meer iets veranderen aan een track, en daarmee is de weg vrij om weer aan andere ideeen te knutselen (hou van spullen zonder preset mogelijkheden). Het boeit me dan niet zo of er views zijn of niet op wat ik op het internet heb gezet.

Vind het ook wel leuk om een beetje contact te hebben met andere synth-gekken. Een hit scoren gaat bij mij niet gebeuren.

En ja, met het moderne internet tijdperk en de betaalbaarheid van de spullen om muziek te maken is er zo'n ongelofelijk groot aanbod van muziek, daar bovenuit steken gaat niet zomaar.

Een hit scoren moet eigenlijk ook niet het doel zijn.. niets verwachten.. dan krijg je altijd meer.. datzelfde geld natuurlijk ook voor feedback en reacties :)

Ik kan me ook wel een beetje vinden in wat F5 zegt. Het trekt mij vaak ook aan als iets met bepaalde gear is gedaan.. dat wekt toch interesse dan.. En natuurlijk, het YT beeld is er dan ook wel prettig bij :)

Er zijn zelfs mensen die op YT en SC views en plays denken te scoren met demo's van nog uit te komen gear.. (die dan vaak niet eens is gebruikt) soort van omgekeerde lijkenpikkerij :D

Ooit heb ik een video van een coversong ge-upload mét videobeelden van Sebastian (regisseur Derek Jarman, zoek wiki :D ). Ik had de titel van het nummer geplaatst. Netjes. Toen viel me op, gezien het inhoud van de video, dat er niet echt gebeurde...

Ik veranderde de titel dus als (ik doe het gewoon direct) Gay Hardcore Kissing (blah, blah); toch was er enige impact met veel moeite. Toen had de video 110k + hits, maar bijna geen likes en geen commentaren, wat ik best raar vond. De meeste views kwamen uit (vast houden aan je stoel) Irak, Saoedi Arabië en India.

Later dacht ik: de video is een montage van iemand anders, de song is een cover en ik ben maar aan het loeren over hoeveel mensen iets van hebben? Video is gone, natuurlijk!

Mijn vorige vocal coach zei tegen mij: waarom ga je niet "Listen" (Dreamgirls) coveren, het is nu een hot item (jaren geleden :P ). Toen zei ik: waarom zou ik nog een cover van dat nummer doen, er zijn duizenden en van goede kwaliteit...

Don't worry, er is hoop, er zijn oplossingen. Ik schrijf het zo maar in de kern neem ik het ook niet heel serieus. Alleen... ja, ik het wel spijt dat ik het zo heb aangepakt.

(EDIT: dit leidt toch enigszins af van de oorspronkelijke stelling, mijn excuses hiervoor)

Laatst gewijzigd:
Ik veranderde de titel dus als (ik doe het gewoon direct) Gay Hardcore Kissing (blah, blah); toch was er enige impact met veel moeite. Toen had de video 110k + hits, maar bijna geen likes en geen commentaren, wat ik best raar vond."
Dat werkt natuurlijk niet. Die mensen waren gewoon op zoek naar Gay Hardcore Kissing, en niet naar mooie muziek. Het is toch helemaal niet vreemd dat ze je muziek dan niet gaan liken?

Dat werkt natuurlijk niet. Die mensen waren gewoon op zoek naar Gay Hardcore Kissing, en niet naar mooie muziek. Het is toch helemaal niet vreemd dat ze je muziek dan niet gaan liken?

Juist. Maar dat idee van de "gear" zetten (dus i.p.v. "Pablo - Nummer1"; Nummer1 - Deep house made with TR909 - Martin Garrix style?), zou dat kunnen werken?

En ook nog: Wat maakt het uit muzikaal gezien?

Time to move.

Ik denk dat als de muziek goed genoeg en sterk genoeg is en leuk genoeg is en in een goede platform terecht komt, gaat de rest vanzelf. Als er nog meer side-dishes erbij moeten... Time to move!

“Hot babe makes remix of PSY - GANGNAM STYLE with tr909, Moog Little Phatty and MPC60 while her bisexual sister twerks” :)

haha..

maar of je op deze manier aan views wil komen...

Of zoiets... het plezier straalt er ook vanaf en de pussy @ 3:00 is natuurlijk ook van toegevoegde waarde.. :)

Van:
Het is waarschijnlijk jullie opgevallen dat ik geen tracks meer post. Ik weet niet waar aan ligt, maar de laatste producties die ik had (rond medio januari-begin februari) werden nauwelijks gezien of gehoord (niet alleen door mensen van hier, voel dus niet schuldig).

Ik vind het erg frustrerend als ik een stuk produceer en als ik deze besluit te publiceren, in welke vorm dan ook, helemaal geen respons meer krijg. Het gaat niet eens om feedback of het zeggen "goed gelukt" of "ik vind het helemaal niets".

Ik beschouw het musiceren als een vorm van kunst en communicatie. Ik vind het zelf erg vervelend als ik alleen maar aan het zenden ben zonder respons. Internet is te groot voor mij geworden, onoverzichtelijk en kansloos.

Je mag zeggen dat ik het niveau niet heb, natuurlijk; ik ben er van bewust. Ik ben ook niet stil gestaan. Maar ik zie de nut niet om zo door te gaan.

Dat was het. Bedankt voor uw begrip.

Tot:
“Hot babe makes remix of PSY - GANGNAM STYLE with tr909, Moog Little Phatty and MPC60 while her bisexual sister twerks” :)

haha..

maar of je op deze manier aan views wil komen...

Weet iemand een leuke tent voor vanavond waar ik lekker kan dansen en los kan gaan? :luv:

Beste Pablo,

Gewoon doorgaan met je groei.
Ik ken dit gevoel ook.
Twijfels en leegte, woede en gefrustreerdheid.
En dat is dan nog maar het knokken tegen jezelf.
Laat staan dat je daar ook nog de wereld, internet, bij krijgt.
Het bestse is dan leuke dingen doen. Voorral bewegen.
Fietsen, stradwandelingen, whatever.
Doorgaan met wat je doet, er zit niets anders op:)

Back