Out of context

PabloDeMode

Spank!
Het is waarschijnlijk jullie opgevallen dat ik geen tracks meer post. Ik weet niet waar aan ligt, maar de laatste producties die ik had (rond medio januari-begin februari) werden nauwelijks gezien of gehoord (niet alleen door mensen van hier, voel dus niet schuldig).

Ik vind het erg frustrerend als ik een stuk produceer en als ik deze besluit te publiceren, in welke vorm dan ook, helemaal geen respons meer krijg. Het gaat niet eens om feedback of het zeggen "goed gelukt" of "ik vind het helemaal niets".

Ik beschouw het musiceren als een vorm van kunst en communicatie. Ik vind het zelf erg vervelend als ik alleen maar aan het zenden ben zonder respons. Internet is te groot voor mij geworden, onoverzichtelijk en kansloos.

Je mag zeggen dat ik het niveau niet heb, natuurlijk; ik ben er van bewust. Ik ben ook niet stil gestaan. Maar ik zie de nut niet om zo door te gaan.

Dat was het. Bedankt voor uw begrip.

In response op jouw schrijven:

Ik denk dat iedereen het te druk heeft met de dagelijkse beslommeringen, er zijn te veel andere dingen (ook op synth gebied) die meer aandacht krijgen (nieuwe Roland meuk, leuke hardware met dikke knoppen, revival gear enz)
Sommige (veel posters) zie ik ook niet meer (mensen die jou ook kennen) dus een algehele verschuiving en ook een andere aandachtscurve dus.

Neem het dus niet persoonlijk Paabs en ga lekker door met waar je mee bezig bent omdat je je nooit stopt met leren (ook al krijg je geen of weinig feedback)

Je weet waar mijn klachtenboard is iig :)

Ha Pablo, niet opgeven jongen. Ik zit zelf zelden op dit deel van het forum, maar ik zal een oogje openhouden voor jouw tracks. Groeien doet iedereen.

Tja, ik zou soms ook weleens een miljoenenpubliek willen hebben...
Maar als ik daar dan goed over nadenk ben ik ook weer blij dat het (nog) niet zover is.. :-)

Al die groupies bevredigen lijkt me uiteindelijk erg vermoeiend..

Desalniettemin succes gewenst met je volgende producties!

En wie weet horen we er nog van...

:W
Scepticist

Het is waarschijnlijk jullie opgevallen dat ik geen tracks meer post.
maar je produceert toch nog wel mag ik hopen? En waar kan ik 't horen? Ik check dagelijks de nieuwe tracks en dit forum vind ik een goed klankbord hoor...anyway,
blijf je ding doen...
(een wijs man zei eens: "leuk dat je muziek maakt maar besef wel dat niemand op je zit te wachten")

Bedankt voor jullie reacties. Ik blijf produceren, maar ik ben ook bezig met een andere manier van muziek maken-benaderen. Ik had laatst een aantal video's op youtube geüpload (van oude nummers) en in zoiets van 2-3 weken de tijd heb ik niet eens bij elkaar 40 views. Ik zit niet overal te koop, of gelinkt naar andere sites. Dus als de interactie erg beperkt is, tsja...

Het is niet dat ik beroemd wil worden, maar toch had ik iets meer dan dit verwacht, het is voor mij tijd verloren en dat vind ik gewoon triest. Nogmaals, het is niet uitsluitend hier, het gebeurt overal. Mijn kring zowel virtueel als in real life is ook erg klein dus het lijkt me toch logisch. Had te veel illusie.

Dat is een van de reden dat ik geen soundcloud meer heb, youtube heb ik bijna alles verwijderd en wat er in the box staat mist toch wat leven.

Ik hoop dat jullie het begrijpen.

:)

"Music has a meaning, it's more spiritual than anything. Pretty soon we have to rely on music as a peace of mind, direction actually. More so than politics, because politics is just an ego scene. It's the art of words which means nothing. So therefore you have to rely on a more earthier substance like music or the arts."

Doe het voor je plezier beste Pablo. Zelfvervulling. Dan is de last niet zo zwaar om notie te krijgen. En dan is je tijd ook niet verloren.

en in zoiets van 2-3 weken de tijd heb ik niet eens bij elkaar 40 views.

Een paar weken terug heb ik voor een nog niet zo succesvolle mediacampagne van een landelijk en regionaal project, een filmpje op youtube gezet. Ook maar 41 views.... Maar het is interessant om ook bij zo weinig views je publiek te onderzoeken. En uit (beperkte) statistieken en feedback duidelijk te krijgen waar verbeterpunten liggen.

Ook weet ik dat veel wannabee 'succesvolle' artiesten vaak viewe, likes en followers kopen.
Er zijn daar diverse services voor op internet.

Toch kan zelfs hier op het synthforum een enkele reactie op een track, weer een eyeopener zijn!

Af en toe krijg ik ineens een (tijdelijke) volger uit een totaal ander werelddeel.
En hoewel het er nog geen honderden zijn, vleit het me.. :-)

Gewoon niet depressief doen en lekker muziek maken!
En af en toe wat spammen op internet. Dat recht heb je... :-)

Laatst gewijzigd:
(een wijs man zei eens: "leuk dat je muziek maakt maar besef wel dat niemand op je zit te wachten")

En zo is het wel een beetje.. er zijn ook gewoon teveel mensen hier die het doen.. waardoor het minder bijzonder wordt.

@ Pablo: De titel vond ik iig al pakkend.. maar wel een beetje spijtig om deze inhoud aan te treffen.. kop op man!
Met muziek maken bezig zijn is toch het mooiste wat er is? Respons krijgen is natuurlijk leuk maar je moet het niet verwachten.. Mensen zijn druk met iets anders of missen het gewoon net..

Paar jaar terug postte ik een track die ik afgerond had en kreeg pas een half jaar later ofzo een reactie van Dr. van Lansberg.. als die er niet was geweest was er waarschijnlijk ook nooit een reactie meer gekomen.
Diezelfde track is in de SF contest op de tweede plaats geïndigd.. geen reacties krijgen hoeft dus niet te betekenen dat het per definitie slecht is.

Volgens mij heb ik begin dit jaar ook iets gepost waar geen reactie op is gekomen.. gewoon niet mee zitten dus maar iig vooral lekker met muziek maken bezig blijven :mega:

Laatst gewijzigd:
En anders je track een schopje geven. Als de spontane reacties in meer of mindere mate uitblijven.

Hoe vaak heb ik bovenstaande gedaan...

Zelf ik was erg actief met feedback. Eens is er een lijn gebroken en ik doe de wederzijdse niet meer. Raar fenomeen trouwens.

Maar misschien ligt er aan mij, heb altijd een verkeerde beeld gehad over hoe het hoort van het internet-real life. Contact en verbinding... Wat voor rare eilanden zijn die!

Begrijp mij niet verkeerd, ik waardeer de reacties en de tips en ik blijf dromen...

Uiteindelijk zou je als je die enkele tientallen viewers uitnodigt, toch weer een optreden in een cafe kunnen volkrijgen? :-)

Paabs, de laatste track die je hier serieus gepost hebt (dus niet op slot hebt laten gooien of in een verzameldraadje hebt geknald) dateert van 26 januari (http://synthforum.nl/forums/showthread.php?t=184539). Reacties van 10 verschillende leden. Dat is meer dan waar ik op durf te hopen man! ;). 1.492 views! De op-1-na best bekeken track tussen 28 januari en 21 februari (75 stuks). Wat zeur je nou?! :D

Maar zonder gekheid, ik snap je gevoel wel denk ik. Erkenning is natuurlijk heel prettig om te krijgen. Maar misschien moet je het aantal reacties los zien van de kwaliteit van je muziek, zoals MacG ook al schreef. Niet druk maken om views of feedback en gewoon muziek maken die je zelf prettig vindt om te maken? Ik heb gemerkt dat de feedback de laatste tijd hier op het forum op zich best OK is, in de zin van de manier waarop het wordt gebracht en de hoeveelheid.

Dus niet zo zeuren, gewoon blijven produceren en blijven posten. Niets verwachten, dan is alles mooi meegenomen. Zoiets.

Dus niet zo zeuren, gewoon blijven produceren en blijven posten. Niets verwachten, dan is alles mooi meegenomen. Zoiets.

Volkomen gelijk.

De titel zegt "out of context". Ergens is er een lijn gebroken tussen het maken van tracks, het posten en het doel hiervan. Ergens voel ik me niet goed.

Beeld-droom: optreden voor publiek, band of solo: interactie, genieten, leren, groeien (en vallen en opstaan).
Realiteit: achter de pc blijven produceren en hopen op wonderen.

Ik verwacht niet veel, maar helemaal niets?... Ik ken de alternatieve oplossingen wel, dus daar ben ik mee bezig. :walker:

Was er ooit niet eens een bekende artiest die zei/schreef dat als je muziek maakt voor jezelf en je vrienden je al goed bezig was (zal het wel verkeerd vertellen maar het idee is wel ongeveer zo)

Miljoenenpubliek is (tegenwoordig) alleen maar voor usb stick dj's met lang blond haar en dikke prammen Paabs :) daar sta jij ver boven :D

Maar uit eigen ervaring...... heel vroeger 1985/86/87/vond men mijn muziek die ik draaide ook maar niets (acid/house/ed) later drum & bass (vroege jaren 90) werd ook niet begrepen... stond ik voor 5 mensen te draaien bijvoorbeeld, later voor duizenden met internationale artiesten en toen was ik het zat en als je er uit bent dan ben je zo weer vergeten.... alles is dus bewerkelijk wil ik hiermee zeggen.
Ben mijn eigen weg ingegaan en word ook niet altijd begrepen ;) en ook ik kan net als jij "Paabs" een SF contest winnen en daarna weinig feedback krijgen :)
Heb ik het nodig? ja en nee, het gaat erom wat JIJ wil maken en soms hebben die dingen tijd nodig, soms groei je er over heen, soms komt het niet en soms is het geweldig.......... het is niet de bestemming, het is de reis die je maakt, leer en geniet daar van.

Dat is mijn bescheiden overdenking.

Geef nooit op, ook al is de input visueel niet groot.

Bedankt nogmaals voor jullie lieve reacties.

Het is inderdaad meer het gevoel dat ik dit voor niets doe. Het is moeilijk om uit te leggen, ik mis een belangrijke schakel waar ik ineens BAM! voel en dan gaat het min of meer vanzelf.

Het plezier verandert ineens in een soort "geforceerde instelling". Het moét per se.

Ik geef niet op, ik heb genoeg gereedschap om verder te gaan. :)

Bedankt nogmaals voor jullie lieve reacties.

Het is inderdaad meer het gevoel dat ik dit voor niets doe. Het is moeilijk om uit te leggen, ik mis een belangrijke schakel waar ik ineens BAM! voel en dan gaat het min of meer vanzelf.

Het plezier verandert ineens in een soort "geforceerde instelling". Het moét per se.

Ik geef niet op, ik heb genoeg gereedschap om verder te gaan. :)

:okdan:

En anders kom je maar weer hier een bak koffie slobberen :koffie:

Goed op dit moment om te lezen
Los van het feit dat ik het spijtig vind om te lezen dat je je teleurstelde
Fijn dat het zo herkenbaar is
Ik herinner me erdoor wat ik dacht toen ik voor het eerst muziek maakte
Fuck alles en iedereen, dit is het! Dacht ik toen, en nu ook
Natuurlijk doet het pijn als je geen aandacht kreeg toen je er om vroeg
Misschien is de heftigheid van je reactie erop alleen maar een bewijs dat je hart er ligt

Back