CEM3394

Termijn is ook verlopen zonder pakje. Ik heb een dispute geopend op aliexpress, kijken hoe goed dat gaat.

Dispute toegewezen. Ik krijg over max 2 weken mijn geld terug. Als dat zover is kan ik nog eens bij een andere aliexpress rakker kijken, heb niet het gevoel dat ze proberen te scammen, pakje is denk ik gewoon in de post verdwenen.

Of het pakje loopt express vertraging door de verzendwijze (trage container & schip) omdat het nep-cems zijn. Ik wantrouw dit soort chips uit die contreien per definitie. Het zou mooi zijn als het pakje alsnog heel snel kwam en dat je ze kan testen.

Nouja, als dat zijn strategie is dan is het deze keer mislukt. Verkoper heeft zonder slag of stoot geregeld dat ik mijn geld terug ga krijgen. Als het pakje uiteindelijk alsnog aankomt meld ik me nog wel :)

Nouja, als dat zijn strategie is dan is het deze keer mislukt. Verkoper heeft zonder slag of stoot geregeld dat ik mijn geld terug ga krijgen. Als het pakje uiteindelijk alsnog aankomt meld ik me nog wel :)

zeer waarschijnlijk omdat hij ze niet heeft.....

dit soort zaken zet vanalles te koop, en als er dan een koper komt, dan gaan ze pas zoeken of het ook daadwerkelijk te leveren is....

businass as usual.

Chinezen zijn op het punt van handel rare jongens.

:koffie:

zeer waarschijnlijk omdat hij ze niet heeft.....

dit soort zaken zet vanalles te koop, en als er dan een koper komt, dan gaan ze pas zoeken of het ook daadwerkelijk te leveren is....

businass as usual.

Chinezen zijn op het punt van handel rare jongens.

Daar had ik nog niet bij stilgestaan. Aannemelijke theorie.

Als het om vertraging gaat, dan speelt het feit dat de meeste spullen via een containerschip komt en dat ze daar een bepaalde hoeveelheid ruimte in toebedeeld krijgen (gratis door de Chineese overheid betaalt in het geval van 'gratis verzenden'). Het kan 3 tot 6 weken duren eer het hier is. Verzenden doen ze meestal binnen een paar dagen (als ze het in huis hebben).

yeps, en als het om fabels gaat van vermiste pakjes bij de chinese post, dan gaat die vlieger niet op.
de chinese post werkt net zo goed ls de nederlandsche.
sterker nog, ik krijg soms pakjes uit china binnen een week binnen.

Chips zijn nog steeds niet binnen. Geld is wel teruggestort. Het kan op zich dus uit om op aliexpress een gok te wagen.

In Hong Kong zeker wel, dat is toch een soort bladerunner achtige cyberpunk wereld voor chip recycling

Yep. 1 keer een pakketje kwijtraken zegt niks.

Heb allemaal van iPhone lightn. kabels. Daar moet je zelf lijm in de connectors proppen et voila dan houden ze het 3 maanden uit ipv 2 dagen. Maar dat terzijde :D

Nu weet je dus dat CEM chips die goedkoop worden aangeboden niet bestaan.

Ik begrijp dan nog steeds de con niet echt. Heeft die Chinees nu vier weken vette rente zitten vangen op mijn 180 euro? Hoopt hij dat 1 op de 100 mensen vergeet een dispute te openen?

Als het een oplichter was had ik een doosje vergeten Z80s verwacht met een amateuristisch CEM-stickertje erop ofzo.

dat is zelfs het hele business model van groupon en verwante websites :)
die verdienen geld doordat mensen niet op komen dagen...

Ik begrijp op zich de gedachte van "A sucker is born every minute", maar aliexpress stuurt je zelfs vriendelijke reminders wanneer je time to dispute aan zijn einde begint te raken. Ik kan me met de meest pessimistische bril op niet voorstellen dat dit een enorm goeie hit ratio oplevert om dat zo aan te pakken.

een enorme berg mensen die op evilbay en dergelijke kopen hebben werkelijk geen flauw idee wat een dispute is......

en idd, aliexpress s een koepel.

Back