Sequencer of zelf spelen?

Mark-T

Budget lid
Ik word momenteel gevraagd voor Nederpop en jaren '80 muziek. In beide genres zitten nummers die je met twee handen niet kunt spelen. Een sequencer zou een optie zijn. Mijn Yamaha S30 kan sequences afspelen vanaf een Smartmedia-kaart. Alleen is er dan geen mogelijkheid om apart een clicktrack af te spelen. Vroeger gebruikte ik een Gem S3 met zes uitgangen. De S30 heeft er slechts twee. Wat zou een oplossing zijn qua sequencer met audio-uitgangen voor de metronoom? Misschien een drumcomputer via Midi?
Een andere oplossing is om nummers te kiezen die wel met twee handen te spelen zijn, maar dat beperkt het repertoire.

Ik heb even rondgekeken op MP. In de prijsklasse tot 25 euro zijn er een Zoom RT-123 te koop en een Yamaha DD-10. De Yamaha is wel een beetje groot met zijn ingebouwde luidsprekers. Maar als er maar een clav-geluid en Midi op zit. Kwaliteit is niet belangrijk.
Het idee om een Roland JV-1080 te kopen is er ook nog steeds. Dan zou daar een clav-geluidje uit te halen zijn op een aparte uitgang. Maar dat zou weer een spoor van de sequence kosten. Ik neem aan dat je in een drumcomputer een metronoomritme kunt programmeren, dat hij als slave kan meelopen met de sequence en dat dat geen sequencerspoor kost.

Mooi om te horen Exo. Nou maar hopen dat het een Zoom of iets dergelijks wordt. Die past tenminste tussen mijn piano en synth. Voor een DD-10 heb ik een apart tafeltje nodig.

Back