ambient

heiloo45

Womens In Your Town - Anonymous Adult Dating - No
in de ban
hoi even een vraagje
heb zelf een waldorf blofeld desktop
wil wat harware bijvoegen maar er is zoveel keus
wil graag ambient muziek maken thx john

Misschien heb je wel meer aan een zooi effectenbakken of peNdalen. Delay, reverb, distortion ... altijd goed. Space Echo RE201 peNdaal bijvoorbeeld. Of een M-One multieffect. Of een Lexicon. Of...

Voor uitbreiding richting ambient muziek zou ik het inderdaad meer zoeken in de richting effects i.p.v. een extra synth.

Wat doe je nu met de waldof en wat mis je nu?
Probeer anders richting galm PAndaal idd of een goedkope microkorg bijv

Het spijt me, maar er bestaat geen specifieke synth voor Ambient. Met elke synth kun je Ambient maken want zoals elke muziekstijl wordt dat gemaakt op basis van de arrangementen die je maakt waardoor je iets krijgt dat op Ambient lijkt. Zo eenvoudig is dat. Als ik tijd had zou ik voorbeeldjes posten op 27 verschillende synthesizers...die ook voor techno, disco, electro en alle andere mogelijke stijlen worden gebruikt...

bedankt allen voor de info denk dat ik er wel uitkomt
ga wel even struinen hier en daar:)

heb nu alleen de waldorf dus ik zoek iets om aan te sturen liefs met keys

Een Korg Wavestation is wel bruikbaar voor ambient.
En als je wat meer te verbrassen hebt, kan je eens aan een Virus denken.
Maar genoemde Strymong Bigsky reverb stompbox is ook meesterlijk, of de Eventide Space.

Het belangrijkste instrument voor ambient is inderdaad de reverb, en eigenlijk niet de synth. Eventide en Strymon lijken de vetste hardware reverbs te hebben, zelf ben ik tot nu toe nog aardig tevreden met Ableton Live's standaard software plugin equivalent.

Als ik dan echt een synth zou moeten kiezen voor ambient klanken: een FM synthesizer, of iets met wavetables. Dus, volgens mij is je Blofeld prima geschikt. Zelf gebruik ik vaak Ableton's FM software synth Operator, of mijn analoge hardware Perfourmer.

Als je een KSP-8 van kurzweil op de kop kunt tikken doen.Sluit dit effect-monster aan op een synth(droge sounds zonder fx) voor mij de beste reverb van de wereld.Je creƫert de beste synth sounds ever.
Of een kurzweil pc synth serie zit die KSP in!

Die waldorf is al een hele mooie synth voor ambient....misschien Een romplertje erbij is altijd heel erg bruikbaar voor ambient;

check een Korg Microstation bv, gratis editor erbij downloaden en istant space...
ook Roland JV2080 met FX en world cards b.v...EMU vintage Pro/ Proteus 2500 ofzoiets ook leuk

De Korg X5 is ook een ambient klassieker maar die sounds zitten min of meer ook wel in de microstation alleen klinkt die X5 mooi gruizig alsof het 12 bit is ofzo...

en een sampler natuurlijk maar dat kan je misschien beter in de computer doen

:koffie:

ok bedankt allen voor de info :)

Back