Supermoduul rails

857.jpg
deze.

Het lijken idd dezelfde. Kan misschien dat jij ''getapte'' heb gekregen.

Dit blijkt ook niet zo moeilijk te zijn om zelf te doen, Helemaal niet zelfs.

Maar hebben die van jou een schroefdraad door de hele rail? en heb je 1 meter gekocht?

Die van erthenvar* hebben ook geen schroefdraad:
http://erthenvar.com/files/case_bracket_3u_ug.pdf

edit. hou je modular maar in elkaar ;).

ik denk dat je dezelfde heb maar dat er schroefdraad in is getapt.

Laatst gewijzigd:
Iemand zoeken die een tapsetje heeft liggen....is idd makkelijk zelf te doen en het voelt denk ik fraaier om het te doen.
Zelf tappers zijn leuk voor grof werk, maar niet echt superstabiel. Als je ze koopt haal ze niet bij de gamma, die zijn crack.
Je zal ook nog kunnen popnagelen.

Heb zelf bij 1 kast gewoon hoekjes aan de binnen zijde van het frame gemonteerd met een boutje en moertje en dit hoekje aan de zijwand van mijn kast geschroevd. Zie je niks van als je modules erin zitten en aan de zijkant van je kast heb je dan ook geen metalen kopje in zicht.

@ brz, bedankt voor de tips.. heb jij brackets aan je rails (wat een frame maakt?)? ik begrijp het nog niet helemaal.

Ik heb totaal geen verstand van metaal of houd werk, dus ik ben nu net idd uitgekomen bij een schroefdraad tappen in de rail en heb die tapping schroeven even gelaten, ik ga het gewoon proberen met een goede tap set

Ik wil dus ook graag dat de rails mijn skiff verstevigen.

Bedankt brz, duidelijk!!

Eerst even kijken of ik een tappen set kan fixen, schroefdraad voelt net wat beter, mocht dat niet werken is dit zeker de makkelijkste en mooiste oplossing. ik heb 2 keer zo veel rail als nodig is.. dus komt goed!

Het liefst heb ik dat de skiff zo makkelijk mogelijk in elkaar gezet kan worden waneer hij uit de laser snijder komt, met glijmoeren in gleufjes en boutjes in gaatjes die hem strak in elkaar trekken.

Met die vierkantige rails van supermoduul kun je overigens ook leuke cases maken hoor:

Attachments

• case.jpg
    case.jpg
    40,5 KB · Bekeken: 114
Dat vierkante rails ziet er wel goed uit zeg! Kan je ook makkelijk frontjes, onderkanten en zijkanten op construeren. Zijn die nog wel leverbaar?

Ja hoor, effe zoeken op die kekke site van supermoduul, dat wel.
En inderdaad, voor- en achterkantjes schuif je er zo in.

Back