Op zoek naar de meest waardeloze synth-patch

Ik begrijp dat je fun wil hebben, maar omschrijf graag 'belabberde synth sound' aub ? Ik heb er tig regels over geschreven op SF. 'Slechte' en 'goede' klanken bestaan simpelweg niet.
Hoe ga je dat definiëren, wat is je maatstaf, standaard, norm ? Wat jij als een belabberde klank ervaart kan iemand anders totaal verschillend interpreteren.
Je moet dringend muziekfilosofie gaan lezen en dat kan heel erg helpen.
Post dus allemaal gerust een hoop belabberde klanken.
Ik vind ze nu al steendgoed...snappy ?

Ik begrijp dat je fun wil hebben, maar omschrijf graag 'belabberde synth sound' aub ? Ik heb er tig regels over geschreven op SF. 'Slechte' en 'goede' klanken bestaan simpelweg niet.
Hoe ga je dat definiëren, wat is je maatstaf, standaard, norm ? Wat jij als een belabberde klank ervaart kan iemand anders totaal verschillend interpreteren.
Je moet dringend muziekfilosofie gaan lezen en dat kan heel erg helpen.
Post dus allemaal gerust een hoop belabberde klanken.
Ik vind ze nu al steendgoed...snappy ?

Verschillende meningen is juist leuk toch? Dat de gare patch die jij post nu juist leuk gevonden wordt door een ander is toch alleen maar goed? Ik wilde gewoon eens kijken waar iedereen mee kwam.
Laat ik het dan anders formuleren. Post hier de - voor jou persoonlijk - meest gare patch die je hebt. Ik denk dan aan hele foute neptrompetjes enzo, mislukte simulaties van echte geluiden maar misschien is dat voor een ander wel weer heel anders. Als ik m'n FB01 nog had, had ik hier zeker eentje van neergezet :)

Ik geloof wel dat door bekende artiesten weddenschappen zijn af gesloten. dat ze een hit kunnen scoren met meest vreemde vooraf gaande bedachte geluiden. BV een huilende baby of een knarsend winkelwagendje in je track gebruiken. Vooral in de jaren 80 was dat populair. Ik weet niet of ik daar fan van ben. Met een miljoentje in je binnen zak en een snuifje op en in Londen is een wedje zo gemaakt natuurlijk.

Dat kan er maar 1 zijn en dat is natuurlijk de uber bekende

INIT-Patch

:D

Quote:
A patch which has all of its parameters set to default values. This is used to give the performer a "clean" set of parameters on which to begin building a patch, with no settings which might prove confusing. Generally, this will consist of simple waveform and filter settings with all effects turned off, although on some synths the init patch might be one which produces no sound at all.

Vooral die laatste zin maakt hem waardeloos haha

Ik geloof wel dat door bekende artiesten weddenschappen zijn af gesloten. dat ze een hit kunnen scoren met meest vreemde vooraf gaande bedachte geluiden. BV een huilende baby of een knarsend winkelwagendje in je track gebruiken. Vooral in de jaren 80 was dat populair. Ik weet niet of ik daar fan van ben. Met een miljoentje in je binnen zak en een snuifje op en in Londen is een wedje zo gemaakt natuurlijk.

Dit dus! Maar ik denk dat TS bedoelde een lelijke patch van de zoveel presets die uit de synths komen die we toch niet gebruiken maar worden ingestopt om de boel groter te maken dan wat het is :D

Ik zal zelf even opzoeken want van die patches heb ik al meer dan genoeg :okdan:

Alle Supersaws, wat is dat toch een kut geluid
Ontiegelijk lelijk, Instant draaiorgel tokkie klompedans en vooral doe maar lekker dom geluid

Ontiegelijk lelijk, Instant draaiorgel tokkie klompedans en vooral doe maar lekker dom geluid

Trololo lolol lolol ;)
Nee ik snap wel wat je bedoelt, ik heb een JP8K en heb regelmatig last van een goedkope trance sound dat met een paar modificaties naar boven komt borrelen. Gelukkig is dat wel goed te verhelpen en ben ik verder heel blij met de JP.

Ach Wessel van Diepen heeft er denk ik wel een leuk zakcentje mee verdient. Net als met Nakatomi en the Vengaboys....

Ik ben er ook geen fan van. Op de nieuwe hybride Roland JD-XA zit een puur analoge versie van de supersaw. Dit voorspelt niet veel goeds :D

Deze vind ik toch vrij hinderlijk

Attachments

• irritatie factortje.mp3
    311,1 KB · Bekeken: 159
Back