Op zoek naar de meest waardeloze synth-patch

Alle Supersaws, wat is dat toch een kut geluid
Ontiegelijk lelijk, Instant draaiorgel tokkie klompedans en vooral doe maar lekker dom geluid

Geldt ook voor de hoover. En die orgel bass uit de nineties. En het house pianootje van daarvoor. En die kwijl DX piano daarvoor. En die stink octaaf seq bass van daarvoor.
Strikt genomen zijn het met name die dombo deuntjes die het irritant maken, en maar kopiëren van elkaar.:eureka:

Ook L.A. Style.

Ok LA Stilo ja :D

De eerdere opmerking was "Ach Wessel van Diepen heeft er denk ik wel een leuk zakcentje mee verdient. Net als met Nakatomi en the Vengaboys...."

Maar Vengaboys was een project van Wessel (vandaar)

Dus Wessel is een INIT patch master :D

Die Slapbass van Jerry Springer theme maakt me spontaan aan het huilen. Wat of waarvan die is weet ik niet.

De meest hinderlijke preset vind ik Organ 3 uit de Roland SoundCanvas en alle andere Roland GS-producten uit die generatie. Niet alleen is hij erg lelijk, maar hij werd ook nog enorm veel misbruikt, onder andere voor de melodielijn van midifiles.

De elektrische-gitaarpatch uit de Roland JV-30 is ook echt uiterst waardeloos (wat mij er destijds niet van weerhield er nummers mee te schrijven, maar ja, ik had ook niks anders).

De meest hinderlijke preset vind ik Organ 3 uit de Roland SoundCanvas en alle andere Roland GS-producten uit die generatie. Niet alleen is hij erg lelijk, maar hij werd ook nog enorm veel misbruikt, onder andere voor de melodielijn van midifiles.

Hebben jullie toevallig audio daarvan? Ben wel benieuwd :)

Voor mij zou de meest waardeloze synth patch zijn; stilte of een amp env die zodanig staat ingesteld dat je geen geluid hoort. Want alle andere settings leveren geluid op en daarmee kan iemand die creatief is muziek maken.

Just for fun, wie kan de meest belabberde synth sound hier in dit draadje posten? Is misschien ook mijzelf (of iemand anders) ook weer een leuke uitdaging om juist daarmee een koel nummer te maken :)

een preset in ya daw;]]

dus vst juh ; :okdan:
waar de hold / vca open constant ly kapot is

Wessel is/was de man achter Vengaboys :koffie:

Dat denkt iedereen maar eigenlijk was het Vader Abraham

maxresdefault.jpg

Dat denkt iedereen maar eigenlijk was het Vader Abraham

maxresdefault.jpg

Dat verklaart een boel. Ik heb altijd al gevonden dat die liedjes van de vengaboys beter zouden klinken als ze door smurfen ingezongen waren.

Back