Overstappen naar Apple

FUD...

Time machine is WEL betrouwbaar in de meeste gevallen hoor...

ok, ik heb het ook al 1 keer meegemaakt dat een TM backup niet wil restoren, maar dat staat tegenover de 10 tallen keren (in mijn ervaring) dat het wel perfect werkt.
Als iets niet werkt is er daar altijd wel een reden voor..

Best is om Time machine continu aan te hebben en periodiek via CCC een exacte kopie te maken op een schijf dat je ergens in het huis iemand anders bewaard..

FUD...

Time machine is WEL betrouwbaar in de meeste gevallen hoor...

ok, ik heb het ook al 1 keer meegemaakt dat een TM backup niet wil restoren, maar dat staat tegenover de 10 tallen keren (in mijn ervaring) dat het wel perfect werkt.
Als iets niet werkt is er daar altijd wel een reden voor..

Best is om Time machine continu aan te hebben en periodiek via CCC een exacte kopie te maken op een schijf dat je ergens in het huis iemand anders bewaard..

Je moet het allemaal zelf weten uiteraard.....
Maar waarom risico nemen, als CCC het wel altijd goed doet......(en het kost maar een paar tientjes dacht ik)

Als je een Mac kiest voor muziekproductie kan je beter voor een iMac gaan dan voor een Mac Mini.
Mac Mini is meer gemaakt als mediacenter dan voor hoorwaardige bewerking als muziekproductie.

Let wel op als je een iMac kiest dat je geen Fusion drive neemt want daarmee kan je niet je externe geluidskaart niet meer gebruiken.

Je moet het allemaal zelf weten uiteraard.....
Maar waarom risico nemen, als CCC het wel altijd goed doet......(en het kost maar een paar tientjes dacht ik)

omdat Time Machine an sich iets anders doet.. incrementele backups waar je heel makkelijk een versie van een paar uur terug kan "terugzetten"
deze backup draait constant

CCC dient om een exacte opstartbare clone te maken van je systeem.
hier ben je zelf verantwoordelijk om regelmatig een backup te nemen (ok, je kan het ook automatiseren)..

het blijven 2 verschillende dingen.
in het verleden ook al gehoord van CCC backups die niet bootable waren.. software kan nu eenmaal in de mist gaan, meestal het resultaat van 3rd party brol.

Als je een Mac kiest voor muziekproductie kan je beter voor een iMac gaan dan voor een Mac Mini.
Mac Mini is meer gemaakt als mediacenter dan voor hoorwaardige bewerking als muziekproductie.

Let wel op als je een iMac kiest dat je geen Fusion drive neemt want daarmee kan je niet je externe geluidskaart niet meer gebruiken.

toch ook je reinste onzin dit...
Mijn Mac Mini 2011 core i7, 16GB RAM en 500GB SSD is slechts een mediacenter?

en waarom zou je met een fusion drive geen externe soundcard kunnen gebruiken?

omdat Time Machine an sich iets anders doet.. incrementele backups waar je heel makkelijk een versie van een paar uur terug kan "terugzetten"

hier ben je zelf verantwoordelijk om regelmatig een backup te nemen (ok, je kan het ook automatiseren)..

in het verleden ook al gehoord van CCC backups die niet bootable waren.. software kan nu eenmaal in de mist gaan, meestal het resultaat van 3rd party brol.

toch ook je reinste onzin dit...
Mijn Mac Mini 2011 core i7, 16GB RAM en 500GB SSD is slechts een mediacenter?

en waarom zou je met een fusion drive geen externe soundcard kunnen gebruiken?

Dan komen er alleen nog maar ielig en dun klinkende claps uit je productie natuurlijk! :eureka:

Ik heb meerdere keren in het verleden problemen gehad op diverse mac systemen in combi met TimeMachine. Daarom gebruik ik het niet meer. Een groot probleem met TimeMachine is is dat je geen schema kunt aangeven wanneer hij wat moet doen. Als je dan zit te werken kan het dus op eens zijn dat TimeMachine een backup aan het maken is en je systeem traag wordt terwijl je geen idee hebt wat er op dat moment gebeurt.

Ik zou ook CCC gebruiken ipv van TimeMachine voor bootable backups. Voor versie-backup gebruik ik mijn Synology Systeem met CloudStation. Doet exact het zelfde als TimeMachine maar is veel betrouwbaarder. Wel veeeeeel duurder.

Helemaal mee eens alleen een imac kan niet zonder scherm gekocht worden en dat scherm kan je niet gebruiken om andere (niet-apple) apparaten. Heel irritant. De vorige generatie mini i7 voldoet voor mij ieder geval prima en kan je gewoon aan een hdmi monitor hangen. Ik kan tientallen tracks maken in de daw vol met FX, paar instanties van diva redt hij ook nog wel.

En arv ik draai gewoon backups via gigabit netw. Geen Nas. Gaat perfect. Dual proc G5 macbook pro 2012.

Maar ik zit vol met 2tb!

Wat gebruik je dan?

Dan zou het bij mij mogelijk ook moeten werken.

Wat gebruik je dan?

Dan zou het bij mij mogelijk ook moeten werken.

Ik heb in mijn hackintosh PC gewoon 2 schijven via de software mirror raid van os x lopen op 2 sata porten. Alleen de macbook moet ik dan aan een gigabit lan hangen om te backupen. Die andere 2 zitten daar standaard aan.

Oké toch wel een heel andere situatie als mij dus. Omdat je het over netwerk had dacht ik dat je ook een netwerk HD kon bereiken met time machine.

Google maar "Fusion Drive" en "sound problem".
Ik lees een hoop hysterie, maar geen technische verklaring waarom een hard drive die problemen veroorzaakt.
Misschien hebben ze allemaal hun Mac de derde nacht na volle maan gekocht! Heb je daar al eens aan gedacht? En waarom zou dat niet kunnen he? =)

Ik lees een hoop hysterie, maar geen technische verklaring waarom een hard drive die problemen veroorzaakt.
Misschien hebben ze allemaal hun Mac de derde nacht na volle maan gekocht! Heb je daar al eens aan gedacht? En waarom zou dat niet kunnen he? =)

Apple heeft het erkend dat Fusion Drives en externe geluidskaarten problemen geven.
Bij de Fusion Drives wordt er heel snel van de ene naar de andere schijf gelezen en geschreven waardoor er tikken ontstaan. Ze kunnen er alleen niets aan doen dus wees gewaarschuwd.

Ik zou ook hysterisch worden als ik een nieuwe iMac zou kopen en ik er niet mee kan werken.

Is het normaal dat het zo lang duurt om logic pro 9 te installeren
Heb m,n mac pro nu trouwens binnen:D

Is het normaal dat het zo lang duurt om logic pro 9 te installeren
Heb m,n mac pro nu trouwens binnen:D

waarom nog niet de X versie?
kan normaal echt niet lang duren, behalve al die bijkomende zever die extra kan gedownload worden..

Tonnen d'extra content is waarom zowel 9 als X best lang over installeren doen als je ze via de appstore binnentrekt.

Back