het gaat mij er vooral om het bouwen van zo'n duur hackintosh systeem met 12 cores en dat soort dingen.. dat het zelden weinig scheelt met een "echte" mac waar alles wel perfect op elkaar afgestemd is. een deftig systeem is meer dan passende onderdelen op elkaar aansluiten en dan een semi generische bootloader en dsdt erop zwieren. zonde van de hardware vind ik dat.
ok voor ±500 euro kostende systeempjes, maar ik zou er zelf nooit meer geld in steken.
ik heb zelf al sinds Leopard een hackintosh draaien.. hij doet het nog steeds goed, 10.10 systeem, enfin, tegenwoordig valt die wel afentoe uit, ik denk dat mijn voeding aan het gaan is, ofwel toch iets niet ok met Clover bootloader.. Geen idee. Buiten mijn expertise om dit op te lossen. Met een echte Mac ging ik dergelijke "3rd party" factoren sneller kunnen uitsluiten maar soit.
Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om er dagen aan te prutsen om het op te lossen, hoe graag ik dit ook doe als hobby, ik heb leukere hobbies
Ohja, vind ik een beetje kort door de bocht. Apple is meer dan enkel het OS met mooi ogende hardware . Apple is het totaalplaatje. Engineering op elke niveau.. Geen "generische" kast met "generische" voeding en het zijn "toch maar de specs die tellen". Of een goedkoop plastic jasje die duur eruit ziet aan de buitenkant.
Als ik zie hoe de gemiddelde IT'er zijn pc kastje op de grond heeft staan, met uiteraard het zijpaneel ervanaf en x-tal ventilators die constant staan te blazen... En als ik dan eens de gemiddelde mac opendoe ...
Apple denkt gewoon verder dan hun neus lang is.
Ipv een kast te maken en mensen dit te laten volproppen met allerlei add ons zoals vroeger het geval was, en nog steeds in PC land, bouwen ze gewoon een computer in de zuiverste vorm.
Wil je al die extra zooi eraan hangen? Geen probleem, daarvoor dient die Thunderbolt aansluiting.
Dus geen chaos qua airflow en powermanagement, gewoon een enorm hoge snelheids kabel naar een extern doosje die specifiek voor deze doeleinden gemaakt is, en dus ook koeling en powermanagement heeft die afgestemd is op maat van de toepassing.
Duurder op die manier. Zeker. Maar wel beter.