Nieuw psychedelic trackje

Fijn dat te lezen, meThoxy :)

Wat zijn die 'latino-fills' trouwens precies? :D

Hoi Dozart,

Percussie aan het einde van een maat/blok zoals bij reggaeton bijvoorbeeld.

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

Ik vind dit absoluut niet goed. Saai, ongelooflijk saai. Was dit als een grapje bedoeld ofzo? Sorry dat ik zo negatief ben, maar met dit kom je nergens. Ik heb ook gewoon geen zin om advies of zo te geven. Het is gewoon niks. Sorry.

Ik vind dit absoluut niet goed. Saai, ongelooflijk saai. Was dit als een grapje bedoeld ofzo? Sorry dat ik zo negatief ben, maar met dit kom je nergens. Ik heb ook gewoon geen zin om advies of zo te geven. Het is gewoon niks. Sorry.

Nee, het was niet als grapje bedoeld. :D Ik heb er reuze m'n best op gedaan ;)
Maar ja, dank voor je eerlijkheid in ieder geval. Kan ook geen kwaad om gewoon eens een dikke negatieve comment op je muziek te lezen natuurlijk. :)

Met zulk commentaar ben je de plaatser wel enige toelichting verschuldigd, vind ik. Je benadrukt vooral dat het saai is. De track bevat een hoop afwisseling. Waarom vind je het saai?

Met een dergelijke ferme doch nog niet onderbouwde mening roep je de vraag over je af waarom je überhaupt hebt gereageerd.

Daar ben ik het wel mee eens ja. Niet dat je het niet saai mag vinden, alleen ben ik idd ook wel benieuwd wát er dan precies zo saai aan is. Het is een track met behoorlijk plotselinge afwisselingen en de vaart zit er toch aardig in dacht ik.. :) Ik heb vele 'saaiere' tracks gemaakt wat dat betreft :P

Laatst gewijzigd:
Om toch nog enige toelichting te geven: Het begin klinkt heel goed en veel belovend. Maar uiteindelijk naar verloop van de track begint het echt enorm saai en vervelend te worden. Het lijkt erop dat je een pattern hebt gemaakt en dat je daarna copy/paste hebt toegepast. Het gaat na een minuut of 2 enorm vervelen.

Vind je nu van u zelf dat dit goed is?
Sorry hoor, maar het is eigenlijk vrij saai.

En uiteindelijk is het wel interessant dat je dit hebt gepost. Probeer toch ergens wat beter te doen. De meesten hier op dit forum hebben er ook geen verstand van. En dat is echt zo. Sommigen hier "denken", maar uiteindelijk is het gewoon lachwekkend en mislukking. Sorry voor mijn "negatieve" uitspatting, maar ja, al doende leert men(mits toch wel enige vorm van talent). In ieder geval, het overgrote deel hier is niks artistiek, enkel wat zeveren en meelopen. De meeste tracks zijn zo belachelijk meeloperij, dat ik soms zin heb om te zeggen: "postzegels verzamelen is meer geschikt". De meesten hier kennen gewoon geen bal van muziek. Dit maakt ook dat "Synthforum.nl" niks meer voor stelt. sorry hoor. Synthforum. nl heeft al veel van "pluimen" verloren. Jammer.

Uiteindelijk is muziek kunst en kunst is geen manier van"wat vind je er van?". Een artistiek persoon heeft daar geen enkel boodschap aan. Ieder zijn creatie zal goed zijn, anders bestond het niet. Synthforum kan zeker wel een goede bron en eventueel een vraagbaak zijn om "technische en advies te vragen, daar ben ik echter van overtuigd dat synthforum een goede plaats is. Maar vraag geen artistieke mening, want dat is dan kunst creativiteit. Het technische op dat gebied heeft geen enkel belang meer. Artiesten moeten in zichzelf geloven, en zeker geen commentaar vragen ivm de creatie. Hier is het gewoon technisch. Creativiteit dat bepaald de artiest zelf.

Laatst gewijzigd:
Om toch nog enige toelichting te geven: Het begin klinkt heel goed en veel belovend. Maar uiteindelijk naar verloop van de track begint het echt enorm saai en vervelend te worden. Het lijkt erop dat je een pattern hebt gemaakt en dat je daarna copy/paste hebt toegepast. Het gaat na een minuut of 2 enorm vervelen.

Dan betwijfel ik of je wel goed geluisterd hebt.
Kijk, natuurlijk doe ik door de track heen hier en daar copy/pasten. Dat is bij iedere track zo. Waarom ook niet? Structuur-dingetje maar... Maar ik breng echt wel wat variaties aan bij ieder nieuw blok en probeer overal het gevoel erin te houden en ervoor te zorgen dat het geen mechanische, saaie boel wordt.

En uiteindelijk is het wel interessant dat je dit hebt gepost. Probeer toch ergens wat beter te doen. De meesten hier op dit forum hebben er ook geen verstand van. En dat is echt zo. Sommigen hier "denken", maar uiteindelijk is het gewoon lachwekkend en mislukking. Sorry voor mijn "negatieve" uitspatting, maar ja, al doende leert men(mits toch wel enige vorm van talent). In ieder geval, het overgrote deel hier is niks artistiek, enkel wat zeveren en meelopen. De meeste tracks zijn zo belachelijk meeloperij, dat ik soms zin heb om te zeggen: "postzegels verzamelen is meer geschikt". De meesten hier kennen gewoon geen bal van muziek. Dit maakt ook dat "Synthforum.nl" niks meer voor stelt. sorry hoor. Synthforum. nl heeft al veel van "pluimen" verloren. Jammer.

Ik vind dit niet zozeer een 'negatieve uitspatting' zoals je het zelf noemt, maar je lijkt wel te impliceren dat je jezelf beter en een meer helder licht vindt dan 'al dat prut hier'. Je lijkt jezelf nogal boven de rest te plaatsen. Ik vind het allemaal een beetje pretentieus gelul wat je hier allemaal nou zegt in deze reply.
'echte artiesten doen zus en zo' 'iemand die echt artistiek is, die..' . Dat soort pretenties heb ik eerlijk zelf helemaal niet. Zie mezelf niet als een artiest, en dat ben ik ook niet. Ik maak gewoon zo nu en dan eens een plaatje. Dat zeg ik niet om 'lekker gewoon' te doen, maar ik heb niks met dat jezelf een denkbeeldige identiteit aanmeten omdat je toevallig wel eens een muziekje maakt. Maar goed, das voor iedereen hoe die dat zelf ervaart natuurlijk. Daarin geen oordeel verder.

"Uiteindelijk is muziek kunst en kunst is geen manier van"wat vind je er van?". Een artistiek persoon heeft daar geen enkel boodschap aan. Ieder zijn creatie zal goed zijn, anders bestond het niet. Synthforum kan zeker wel een goede bron en eventueel een vraagbaak zijn om "technische en advies te vragen, daar ben ik echter van overtuigd dat synthforum een goede plaats is. Maar vraag geen artistieke mening, want dat is dan kunst creativiteit. Het technische op dat gebied heeft geen enkel belang meer. Artiesten moeten in zichzelf geloven, en zeker geen commentaar vragen ivm de creatie. Hier is het gewoon technisch. Creativiteit dat bepaald de artiest zelf."

Nou en ik ben toevallig iemand die graag deelt met anderen wat ie maakt. De waarneming van m'n zelfgemaakte werk is nogal subjectief en meestal ook zwaar vertekend. Kan dan uiterst bruikbaar zijn om anderen hun licht erover te laten schijnen. Daar kun je alleen maar van leren, mits je er ook wat mee doet, of niet indien je je zelf er niet in kan vinden wat een ander erover zegt, zoals ik bij jou nu dus heb :P

Verder wel met je eens dat artiesten in zichzelf moeten geloven en hun gevoel bij hun eigen creaties niet te veel moeten laten afhangen van wat anderen erover zeggen qua persoonlijke smaak, en je dus inderdaad je beter op het commentaar op de technische kant kan richten. Maar jij zegt eigenlijk ook alleen maar nu dat het saai is (=smaak, subjectief) en wijst me verder op niets technisch, behalve dat ik zou copy-pasten. Maar goed, toch bedankt voor je opheldering. Ik heb er denk ik alleen niet echt veel aan. Maar goed, dat maakt ook niet uit verder. :)

Ik hoor ook best veel variatie in instrumenten, maar niet zo veel in melodie. Maar ik snap ook niet hoe sommige (Ott bijv.) zoveel in een track weten te proppen en het nog steeds goed klinkend te maken.

Ik vind het in ieder geval een leuk trackje, op het herhalende melodietje na dan. :okdan:

Uiteindelijk is muziek kunst en kunst is geen manier van"wat vind je er van?". Een artistiek persoon heeft daar geen enkel boodschap aan. Ieder zijn creatie zal goed zijn, anders bestond het niet. Synthforum kan zeker wel een goede bron en eventueel een vraagbaak zijn om "technische en advies te vragen, daar ben ik echter van overtuigd dat synthforum een goede plaats is. Maar vraag geen artistieke mening, want dat is dan kunst creativiteit. Het technische op dat gebied heeft geen enkel belang meer. Artiesten moeten in zichzelf geloven, en zeker geen commentaar vragen ivm de creatie. Hier is het gewoon technisch. Creativiteit dat bepaald de artiest zelf.

Ik kan het niet laten om hier toch nog even op persoonlijke titel op te reageren. Hoe verhoudt zich bovenstaande nou precies tot:

"Even polsen wat jullie er van vinden." https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=187793
"Wat vinden jullie ervan?" https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=182841?
"Benieuwd wat jullie er van vinden." https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=170634
"Zeg maar wat jullie er van vinden." https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=154353

Je vraagt toch ook om de mening van het Synthforum publiek, net als TS dat doet?

Ik hoor ook best veel variatie in instrumenten, maar niet zo veel in melodie. Maar ik snap ook niet hoe sommige (Ott bijv.) zoveel in een track weten te proppen en het nog steeds goed klinkend te maken.

Ik vind het in ieder geval een leuk trackje, op het herhalende melodietje na dan. :okdan:

Ja, dat klopt wel. Dat is een type structuur die ik ook eigenlijk met deze track volgens mij voor het eerst zo gedaan heb. :)
Thx verder :P

Poepoe

Poepoe

Toch even reageren op de beste stuurman die aan wal staat: hoeveel wereldhits heb jij al op je naam staan en waarom doe je zo ongelofelijk balinerend richting een forumlid dat gewoon om een mening vraagt? Je kan gericht kritiek geven maar opmerkingen zoals postzegls verzamelen laten wel zo'n mega arrogante houding zien dat je je afvraagt hoe het kan dat dit soort berichten zichzelf niet meteen vernietigen.

Vind je nu van u zelf dat dit goed is?
Sorry hoor, maar het is eigenlijk vrij saai.

Toch even reageren op de beste stuurman die aan wal staat: hoeveel wereldhits heb jij al op je naam staan en waarom doe je zo ongelofelijk balinerend richting een forumlid dat gewoon om een mening vraagt? Je kan gericht kritiek geven maar opmerkingen zoals postzegls verzamelen laten wel zo'n mega arrogante houding zien dat je je afvraagt hoe het kan dat dit soort berichten zichzelf niet meteen vernietigen.

Nu niet overdrijven hé. Ik had mijn commentaar misschien anders moeten formuleren, maar uiteindelijk gaat dit over die ene track. Misschien vind ik zijn volgende wel super. Maar uiteindelijk blijf ik wel bij mijn standpunt, ik vind dit nummer inspiratieloos en nogal "meeloperij". Maar ja, dat is gewoon mijn mening, ik wil zeker diene mens niet kwetsen die dit heeft gemaakt. Maar enige vorm van originaliteit in deze track is er van geen kanten, en dat hoeft ook niet. Nogmaals het is maar een mening over deze track. Mijn excuses indien ik mensen heb gekwetst.

Met welke muziek ben ik dan 'meegelopen'? Ik ben de naam Kraftwerk hier tegengekomen, maar kan ik me niet in vinden. Ben daar amper bekend mee.
Het muzikale veld is groot hè, muziekmakers tappen wel eens onbewust uit hetzelfde vaatje :P Maar dan aap je nog niet na... tijdens het maken van dit nummer heb ik werkelijk geen andermans muziek in gedachten gehad. Had ook geen ideeën vooraf. Het is gewoon vanzelf ontstaan zo eigenlijk :)

Ik bedoel niet zozeer dat je één of andere artiest hebt nageaapt, het is gewoon de stijl van de muziek die al miljarden keren tot vervelens toe wordt gereproduceerd. Maw, origineel ben je dus absoluut niet met deze track. En ik blijf nog steeds bij mijn standpunt. Ik vind het NIET goed!

stel dat dat allemaal zo is he
vind je dan je optreden in deze thread WEL goed?
en trouwens.. ik zeg niet dat ik er 1 ben, maar op SF lopen best wat getalenteerde idioten rond die vette shit maken

overigens vind ik dit trackje nou niet het typische 14-miljard-in-een-dozijn-blote-billen-barbie-beats trackje.
daar heb ik toch n heel ander beeld bij

Het is erg moeilijk om feedback te geven los van persoonlijke smaak. Het wordt allemaal te zwaar behandeld terwijl de bedoeling van het musiceren althans een hobby is, is plezier in hebben en genieten, gevoelens uiten. Maar het hoeft niet altijd zo te zijn, soms zie ik tracks meer als een oefening die min of meer ergens naartoe gaan.

Maar dat is tegenwoordig de standard manier van communiceren op dit forum helaas en het wordt van iets een hype van gemaakt terwijl ik denk dat het niet de bedoeling is. TS vroeg om feedback, niet om filosofische argumenten van wat goed is of niet.

Ruimdenken!

Back