Sync problemen met VIrus C

Wildenberg

Ingeburgerd
Hey mensen effe een vraagje, ik heb gisteren een Virus C op de kop kunnen tikken en heb verder nog geen ervaringen met een synth die via midi werkt. (mijn Virus TI doet alles netjes via de USB).

Nu ervaar ik wat sync problemen wanneer ik een midi signaal uitstuur via mijn audio interface (Focusrite Saffire Pro 14).

ik zit te kijken voor een midi interface, speciaal voor het signaal dat naar de virus toe gaat, zoiets: http://www.bax-shop.nl/midi-interface/m-audio-usb-uno-midi-interface of http://www.bax-shop.nl/midi-interface/roland-um-one-midi-interface-mk2

Zou dit mijn sync problemen verhelpen? of ligt dit ergens anders aan (ik werk met Studio One 3 trouwens) ik heb de instellingen binnen Studio one al proberen te veranderen maar dat haalt niks uit..

Misschien stel ik hiermee wel een hele domme vraag maar ik heb geen ervaring met midi :geslaagd:

Nou als ik een melodie afspeel met mijn Virus loopt de audio er gewoon langs dus de gehele output is out of sync...

dat is audio latency, dat moet je compenseren in je DAW, cubase en ableton kunnen dat automatisch, maar als je die niet gebruikt dan moet je dat handmatig doen, tel daarvoor de input en output latency van je audio kaart op en vul die waarde in bij de delay van je audio spoor.

Het hele forum staat vol met posts hierover waarin allemaal tips staan voor verschillende daw's. Dus dat moet goed komen als je wat gaat zoeken.

Oh, ik dacht dat het juist wel met midi te maken had, wanneer ik mijn Virus TI aansluit aan mijn interface heb ik helemaal geen last van sync problemen, en het enige verschil tussen de TI en de C is dat de TI zijn info via de USB binnen krijgt en de C krijgt dat via de midi kabel, verder zijn de uitgangen hetzelfde..