Origineel geplaatst door rvooh
Dit gaat ier HELEMAAL offtopic ,zoals eerder voorspeld . en hier gaat de eeuwige mac discussie weer:
de mac is idd standaard, Ik kan dat bevestigen.
![]()
eeeeeuh, ff wachten.... offtopic ??
Als je mij 'n goed voordeel kan noemen van 'n mac boven pc (en je kwam trouwens aardig in de buurt met je relaas, maar ben nog niet om), begrijp ik misschien ook beter waarom het verstandiger is om voor muziek-applicaties 'n mac te kiezen boven 'n pc. Ik heb het hier over de hard/software-integratie waarvan ik bij 'n mac iig niet genoeg weet om voor mezelf 'n fatsoenlijk beeld te vormen van de voordelen van 'n mac, en dit zeker in combinatie met het logic vs cubase verhaal.
Even ervan uitgaande dat het zover komt dat cubase voor de pc is en logic voor de mac, zijn de hardware-prestaties en de integratie met andere software dan logic zeker wel relevant voor mensen die een keus willen maken tussen mac en pc, dan wel logic en cubase.
Mijn betoog staat of valt natuurlijk met de dingen die apple in de toekomst gaat doen met logic en hun hardware-integratie, maar heb jij genoeg vertrouwen in apple om er zomaar vanuit te gaan dat apple rekening gaat houden met gebruikers ??
Ik had het ook niet over goedkope onderdelen, je kunt nl ook errug dure pc-onderdelen kopen. Prijzen van mac-stuff zijn in vergelijking met pc-onderdelen idd erg hoog, maar dat is appels met peren vergelijken. Ik heb het over kwaliteit, en dat staat voor mij gelijk met productiviteit.