Midi-DCB converter. Supergoedkoop

Maar die goedkopere van D-Tronics is wel errug interessant, die extra LFO van de Tsjech is dat ook, maar 't is wel een behoorlijke sprong in geld.

Idd, zo kijk er dus ook tegen aan. Maar die LFO op de tjechische is dan toch wel interessant! Maar ik kan zo snel op hun site niet vinden waarvoor ik die kan gebruiken en welke golfvormen het zijn. Kan iemand hier iets meer over vertellen?

Als je dan toch dat geld uitgeeft, dan is het wel fijn om gelijk een extra midi syncable lfo te hebben die je op de OSC en het Filter en het volume kan loslaten, met allerlei verschillende golfvormen. Alleen ik vraag me dus af wat er nu wel of niet mogelijk is. en daarnaast, zoals sander al zegt, gebruik ik waarschijnlijk bijna alleen maar note on/off en de rest minimaal, want het werkt toch niet zo supergebruiksvriendelijk in zo'n 1he 1/2 19" kastje.

Maar goed, ik ben wel benieuwd naar de gebruikerservaringen van de tjechische versie met de vele functies. Werken deze goed en makkelijk en betrouwbaar? Anders wordt het gewoon oudhollands D-tronics

Idd, zo kijk er dus ook tegen aan. Maar die LFO op de tjechische is dan toch wel interessant! Maar ik kan zo snel op hun site niet vinden waarvoor ik die kan gebruiken en welke golfvormen het zijn. Kan iemand hier iets meer over vertellen?
In feite hebben ze in dat kastje volgens mij gewoon een LFO geduwd die je met de dipswitches moet flippen, en die een continu signaal naar de VCF in geeft (waar normaal iets als een "expression pedal" op werd aangesloten).

http://www.chd-el.cz/index.php?id=312

Onderin staan de waveforms en voorbeelden.

Maar goed, ik ben wel benieuwd naar de gebruikerservaringen van de tjechische versie met de vele functies. Werken deze goed en makkelijk en betrouwbaar? Anders wordt het gewoon oudhollands D-tronics
Ik zou dan even zoeken op de modelnaam van het ding :)

MDCB-2 of MDCB-1 (eerste versie).

Onderin staan de waveforms en voorbeelden.

Ik zou dan even zoeken op de modelnaam van het ding :)

Volgens mij heb ik af en toe een bril nodig, of een langere neus, zodat ik wat verder kan kijken :D

Hhhmm, toch aan het twijfelen. Engineers at Work is natuurlijk gewoon betrouwbaar, nederlands, goedkoper en werkt prima. Maar die extra opties zijn wel interessant, maar ik vraag me af hoevaak ik die ga gebruiken...

Worden slider movements van de juno 60 trouwens ook over de DCB poort verstuurd?

Nee dat zal 'm niet worden, ik heb de juno60 juist gekocht omdat ik de sounds van de 106 toch wel miste. Mijn 106 was al twee keer kapot gegaan en toen had ik het er wel mee gehad. Zo onbetrouwbaar vind ik maar niks.
Nu blijkt wel dat ze toch wel erg anders klinken, maar het komt in de buurt. Nu nog een midi naar dcb scoren en ik kan m'n oudere tracks nog eens afspelen, maar dan met de 60 ipv de 106.

De juno heef zojuist een schoonmaakbeurt gehad en ik heb gelijk maar even een foto gemaakt van de DCB poort. Het lijkt erop dat het bij mij hetzelfde is als bij Hazes, maar ik kan het niet helemaal goed zien op z'n foto's.

Hazes of Django, kunnen jullie vertellen of hier genoeg ruimte is voor de MDCB60 of dat ik eenzelfde versie heb als Hazes. Het is een beetje moeilijk meten daar achterin.

Voor de MDCB60 geldt dus dat:
de afstand tussen bovenkant juno to het schroefje van de dcb connector 4cm moet zijn en niet minder, anders past hij niet.

Verder ben ik blij dat het keyboard weer schoon is, want nu worden m'n noten alleen getriggerd bij het aanslaan en niet het loslaten :D

Attachments

• PICT3050.jpg
    PICT3050.jpg
    65,6 KB · Bekeken: 125
  • PICT3051.jpg
    PICT3051.jpg
    51,1 KB · Bekeken: 122
Als de afstand tussen het schroefje van de dcb connector en de bovenkant van de juno 4cm is, dan zou het moeten passen....
voorbeeld:
dcb.jpg

De MDCB zal waarschijnlijk niet in mijn juno passen. Ik ben daarom op zoek naar kort midi verlengkabels (male <-> female) zodat ik de de MDCB60 in de juno zelf kan bevestigen en de verlengkabels eruit kan laten hangen.

Weet iemand een goede webshop waar ze dit soort midi kabels verkopen (ong. 20 a 50 cm is meer dan zat!)?

Ik heb ze wel al gevonden, maar dit zijn allemaal lange kabels en ik zou toch het liefste van max 50 cm vinden.

@dsil

ik heb me onlangs nog miskocht aan 2 zulke kabels in de hifi/elektro zaak
dacht dat het 2 maal male was
ben ik er niets mee :)

webwinkel: thomann.de

Ik wil ook wel zo'n dcb interface van die CHD ELEKTROSERVIS voor mn juno 60.....

Ik heb aleen gehoord dat die dingen soms niet aankomen en je je geld kwijt bent.....

Iemand hier ervaring mee?

Coen

Ik wil ook wel zo'n dcb interface van die CHD ELEKTROSERVIS voor mn juno 60.....

Ik heb aleen gehoord dat die dingen soms niet aankomen en je je geld kwijt bent.....

Iemand hier ervaring mee?

Coen

Deze Topic is de bron van zulke roddels, lees hem maar es helemaal :maffia:

Maar ik heb hem gekregen hoor, gewoon ietsje te laat, ze hadden wat problemen met de postfirma was de verklaring.

ahja gewoon doen, niet mee inzitten.

Ik hoop trouwens wel dat die nieuwe tjechische en die van dtronics ook goed overweg kunnen met een snelle stroom aan midi data. Als ik namelijk de note repeat gebruik op de mpc, dan snapt deze converter dat niet helemaal. Maar als je meerdere toesen indrukt icm met noterepeat dan gaat het wel weer ok geloof ik. Ben ff vergeten wat het precies was. De Kenton heeft dat probleem in iedergeval niet.
Het probleem is dus dat er noten wegvallen. Als je een trigger van 1 noot er heen stuurt, hoor je deze af en toe niet.

Verder geen problemen met gewoon spelen hoor, das allemaal dik in orde.

Sander jij hebt alleen de tjechische variant toch?

De Dtronics converter werkt perfect, maar wanneer ik 'm sequence met m'n Mpc2kxl blijven er af en toe noten hangen. Het lijkt wel of de note off berichten niet goed worden geregistreerd door de mpc.

Het ligt niet aan de converter, want ik kan perfect de juno aansturen met een midikeyboard en dan heeft ie totaal geen problemen met snel spelen of wat dan ook.

Vanavond maar eens aansturen met renoise, kijken of het dan ook gebeurt.

Back