Midi-DCB converter. Supergoedkoop

Zelfs als het "trigger"-kanaal helemaal openzet en normalize naar 0 dB in Cubase, is de triggering niet betrouwbaar, maar wel betrer dan als het kanaal zachter staan. Ik heb het vermoeden dat toch mijn trigger-signaal toch te zwak is. Ik ga 'ns proberen of ik het signaal kan versterken.

Jaaaa ! Nu triggert ie wel goed. Ik heb de output van m'n trigger'-kanaal aangesloten op de gitaar-input van mijn gitaar-amp en de power-amp uitgang van de amp aan de trigger input van de Juno aangesloten. Nu kan ik op de amp de sterkte van het trigger-signaal bepalen. Ik moet dan wel een kabel in de phones van de amp doen anders hoor ik de trigger door de amp. Heel improvisorisch, maar het werkt :)

wow dat ziet er geweldig netjes uit :)

fototje

dcb2suy4.jpg

Zeker mooi die interne Juno converter

Wat ik overigens heel relax vindt aan de Kenton externe converter is de krukknopjes
waar je zo ff kan zeggen nou luister nu maar naar ene ander kanaal of stuur nu data uit op dit kanaal. Stel je wil met je arp een willekeurige synth aansturen in je studiootje, dan klik je een paa r keer op die knopjes en de Juno stuurt midi naar het gewenste kanaal.

Mono-Poly heeft helemaal gelijk :)

Inmiddels heb ik de converter af zie hieronder het resultaat....

Attachments

• dsc_3969sf.jpg
    dsc_3969sf.jpg
    67,8 KB · Bekeken: 117
Het is een simpele converter die alleen note-on/note-off omzet van en naar DCB.
Het aluminium plaatje is zwart geëloxeerd en heeft gegraveerde text. Het plaatje wordt met 2 zwarte schroefjes vastgezet op de plaats van de dcb connector in de juno.

:) Het is niet mijn bedoeling om op dit forum verkooppraatjes te gaan houden dus voor meer informatie verwijs ik je naar de website. :)

Ik heb nu een handvol converters gemaakt maar vind persoonlijk de kosten en arbeidstijd nog wat aan de hoge kant.
Misschien (als er heel veel vraag naar is) dat het in de toekomst lukt om het goedkoper te laten produceren.
Maar we praten hiet over een apparaatje dat alleen voor een juno60 ( jupiter8 ) geschikt is.. dus om grote aantallen zal het nooit gaan.
Zoals bij de meeste apparaatjes die ik maak is ook deze ontworpen omdat ik er zelf 1 nodig heb, om de kosten dan toch nog wat te drukken maak ik er gelijk maar wat meer..

misschien dat er voor forumleden maar een korting moet komen ;)

MDCB60 Midi kit for JUNO60!

MDCB60 Midi kit for JUNO60!

Out now bij dtronincs! fijnfijn, net besteld hopelijk voor of in het weekend binnen!!
DCB van je Juno eruit MDCB60 derin (past precies kabeltje in prikken en watsie Juno60 fijn op midi! vergelijkbaar met het tsjechische midikitje en zekerrr goedkoper dan de kenton pro dcb. Dan ook alleen maar midi in en uit, maar toch, ik ben blij!

:biertje:

Hey, thanks ! Was't bijna alweer vergeten! Ook maar een besteld dus!!:)

De Dtronics MDCB-60 midi naar DCB converter is binnen.
Bestelling ging allemaal heel soepel en snel.

Je moet even geduld hebben met instaleren (daar heb ik zo weinig van....) dan gaat het prima.

Zal binnenkort eens een soundfiletje plaatsen, zodat de timing beoordeeld kan worden.

iig bedankt Django. :okdan:

Nee dat is helaas niet mogenlijk... Als ik een juno6 had dan zou ik hem aanpassen zodat hij ook op een juno 6 werkt.. :)

hmm, da's wel jammer. Ik had in een andere thread gelezen dat de 6 de
dcb connector al wel op de printplaat heeft zitten en zo ook eenvoudig uit te breiden is met dcb. Vandaar dat het mij logisch leek dat de 6 ook eenvoudig gebruik kon maken van de midi-dcb converter.

Back