Midi-DCB converter. Supergoedkoop

Ik ben ook in het bezit van een juno-6.

Ooit bij de aankoop van een 808 een Kenton dcb kit voor de juno-6 erbij gekregen.
Deze kan simpel op de pcb worden aangesloten.

Ik zie net bij kenton dit setje http://www.kentonuk.com/kenton/socket_kits/ju6dcb-sk.html
maar ik twijfel of ik dezelfde heb.(ik zie op het plaatje alleen maar kabeltjes en ik heb een printje)

Ik ben nu al aan het zoeken naar de verpakking waar het destijds inzat.

Ik had Django ook al gemaild en zou nog foto's opsturen van de aansluitingen zodat hij kan kijken
of het ook zo zal werken.

Nader info volgt

Ik heb de verpakking nog niet gevonden maar die duikt vast nog wel op.

Hier even ter info 2 plaatjes.
1

Attachments

• img_0953 small.jpg
    img_0953 small.jpg
    41,6 KB · Bekeken: 110
Schop omhoog :)

Schop omhoog :)

Ik heb dus sinds kort een Juno60 (en ben zo blij als een kind)
Nou wil ik hem aansturen met mijn Monomachine (mijn main-seq)
en wil veel gebruik maken van de ARP-functie van de Juno60.
Ik zie die converter van Django wel erg zitten. Ziet er gewoon strak uit
en geen gezeik met extra adapters, snoeren en andere kastjes.

Maar nu komt dus mijn vraag want ik heb hierboven zitten lezen dat dat triggeren van de arp met een signaal uit een drumdoos niet de strakste oplossing is maar zo wil ik het wel graag doen.
Ik heb een 909 en een 606 die allebei een trigger uitgang hebben.
Die van de 606 schijnt al te zwak te zijin voor de Juno60 maar die van de 909 is wel goed????

Kan iemand mij hier misschien uitsluitsel over geven??

alvast bedankt

Ow ja dit heb ik ook nog, ook van Django ;)
Dit bakkie laat mijn 808 en 303 superstrak meelopen :okdan:

Midi to sync converter MS06 BLUE
[MS06V2] 59.95EUR
Midi to sync converter MS06 BLUE
Click to enlarge

MS06 V2 Features:
Sync to midi converter, sync24 in, midi out,sync24 out, Jacksync out 4ppqm.

Midi to sync converter with 2 programmable clock dividers. Sync output for 1:1 to 1:256 of the clock input.

Din sync output and Jack sync output can be set to different clock speeds.
Sync output for 1:1 to 1:256 of the clock input.

Jack sync output can be set to continuous output or only active when RUN is active.

Led that shows the current clock speed (1/24 of clock frequency).
Power input: 9 to 12V DC, max 100mA. + on center pole
A windows program to easy setup the MS06 sync outputs can be downloaded here: http://www.dtronics.net/downloads/MS06setup.exe

ms06b_small.jpg

Die Jack-sync-output, is die misschien als arp-clock te gebruiken voor de Juno60??

Een 606 trigger te zwak voor een juno arpegiator? Nooit van gehoord. Ik weet dat mijn 707 en 808 geen problemen geven en van m'n 606 kan ik het niet meer herinneren.(kan ik ook niet testen)

Die jack output van de ms06 is prima te gebruiken voor de juno60, maar dan loopt je arp dus mee met de midiclock. En dus niet met een apparte trigger die je met nootjes kan programmeren.

De interne dcb converter stuurt gewoon de arp nootjes via midi uit. En de arp van de juno reageert weer op de nootjes die je op de midi input aanbied :) dit alles natuurlijk wel op de interne juno arp-clock.
dus daar zijn ook leuke combinaties mee te maken..

Dus het schema hieronder zou dus moeten werken.
Wat ik wil is de noten triggeren op de Juno-60 met de monomachine en als ik de arp. op de juno aanzet dat die sync meeloopt met de monomachine

Attachments

• juno60setup.jpg
    juno60setup.jpg
    42,2 KB · Bekeken: 110
ziet er uit alsof het gaat werken ja. :) Ik heb ook net een midi/dcb-convertor besteld voor m'n juno. Ben benieuwd.:W

yep die :) Noot info is voor mij voorlopig toch nog wel voldoende. De extra functies die een duurdere convertor heeft wegen voor mij niet op tegen de extra euro's. Ook vind ik een interne dcb-convertor zonder adapters, extra kabels, etc. ook wel een chique oplossing.

Mischien komt er nog een keer een Rev2 of mkII ;) die wel die functies heeft.
Maar note is in mijn geval ook genoeg. Zolang ik de Arp maar kan aansturen en sync mee kan laten lopen..

En idd het scheelt gewoon 160euro. Koop ik wel weer een leuk pedaaltje van. Boss delaytje ofzo

:)

Hee RockSteady, je hebt die sync toch helemaal niet nodig als ik zo zie welke drumcomputers jij allemaal hebt. Ik heb de dure Kenton en de goedkope uit oostblok land waarvoor ik dit topic jaren geleden geopend had, maar ik gebruik die alleen voor de noten. M'n 808 triggert de juno arp. De 808 start namelijk toch altijd als slaaf van mijn mpc en op de 808 kan je de juno arp juist heerlijk programmeren. Vervolgens kan je de boel ook opnemen met midi, aangezien de juno ook midi verrstuurd via de converter. Het werkt juist helemaal niet zo creatief om de arpegiator via je sequencer sync aan te sturen, dan heb je dus eigenlijk een continue trigger. Veel relaxer is het om een paar toetsen op je juno of midi master keyboard in te drukken en dan de trigger punten op je 808 te programmeren.

Origineel geplaatst door Chinetti
Maar de arp is monofoon... dus geen toffe accoorden. Een midi -> dcb (of een jsq 60, maar daar kun je beter van wegblijven) geeft je wel die mogelijkheid...

huh??? Wat bedoel jij nou? Er is geen verschil met een akkoord via midi->dcb naar de juno te sturen of het akkoord op de juno toetsen in te geven.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Heb je deze besteld?
dcb2suy4.jpg

En volgens mij moet mijn schemaatje ook wel werken.

Ik heb 'm inmiddels binnen, maar hij past niet... :( Er is onvoldoende ruimte, de linker front-printplaat zit in de weg waardoor ik 'm niet voor de opening in de behuizing van de juno krijg. Ik wacht nog op een reactie van dtronics.

Origineel geplaatst door Hazes
Ik heb 'm inmiddels binnen, maar hij past niet... :( Er is onvoldoende ruimte, de linker front-printplaat zit in de weg waardoor ik 'm niet voor de opening in de behuizing van de juno krijg. Ik wacht nog op een reactie van dtronics.

Hij kan er maar op 1 manier in. Ik probeerde hem ook eerst verkeerd om te monteren.
En het is idd heel erg krap. Je moet ook de bescherm beugel eraf halen.

Weet ik. Ik heb die beugel verwijderd en de convertor op de juist manier geprobeerd te plaatsen, maar dan heb ik echt onvoldoende ruimte; die linker frontprint zit dan echt in de weg. Heb 'm ook verkeerd om geprobeerd te plaatsen. Dan past het wel, maar kan de Juno niet meer dicht omdat de print van de convertor tegen de print op de bodem van de Juno duwt.

Back