Op Doktersadvies...

ano150122

Gedeactiveerd account
Als een dokter je iets aanraadt, kun je maar beter luisteren heb ik altijd geleerd, dus vandaar dat ik deze track hier maar post. Hij is nog niet af, het 2e deel weet ik nog niet helemaal waar ik er mee heen moet, en er is nog wat meer werk nodig aan de opbouw, maar ik ben benieuwd wat men er tot zo ver van vindt :)

Veel plezier hoop ik !

http://soundcloud.com/soundcrumbs/doctors-orders

http://soundcloud.com/soundcrumbs/doctors-orders

Last edited by a moderator:
Inderdaad ten eerste:
De dokters weten het l toch niet maar:
Jij hebt een goede!
Op ritmisch gebied ben ik nog wat terughoudend
Op spacegeluidjesgebied:
Ga ik er helemaal voor & uit!!!

Laatst gewijzigd:
Inderdaad, wat weten dokters nou... Daar zou ik me verrassend weinig van aantrekken. Maar deze track is wel heel erg lekker! :okdan:. Die akkoordjes zijn om te smullen. Ik zou er nog wel graag een dikke rollende bass over willen horen a la Paul Hardcastle.

Ik denk wel dat ik dat tweede deel drastisch zou inkorten. Werkt prima als break, maar mist op dit moment richting (in de context van de track bedoel ik dan). Ik denk dat het mooi is om hem echt als break in te zetten maar wel het thema met de strings terug te laten komen.

De algehele sfeer vind ik heerlijk en doet me op momentren sterk denken aan 808 State. Nu nog zo'n basje :).

een basje inderdaad toevoegen, beetje lowcutten op dat baasje en dan lowpasfiltertje opendraaien en bang! 70.000 mensen! op hun kop! en helemaal gek!

Bedankt voor het luisteren en de fijne reacties :) Doet goed hoor ! Jullie bedoelen een basje op het 2e gedeelte denk ik ?

Het viel me trouwens op in de auto dat het laag verdwijnt uit de mix, dus daar moet ik nog eens naar kijken...

Paul hardcastle bass experiment : aanvang -> vanavond :)

Lekker sfeertje, mooi arrangement!!:okdan:

De kick die nu op de tel zit mag harder.. die elke keer op de 11/16 voorbij komt ligt wel lekker in de mix :)

En natuurlijk, het baslijntje. Altijd een goed plan. :)

Dit klinkt zeer pro. Lekker tempo en goede geluiden! Ik mis het veel geadviseerde baasje niet heel erg.

Tweede deel idd wat leeg of langdradig maar biedt mooie kansen! Ik ga je volgen op SC,

Keep it up,man!

klinkt imho ook een beetje als twee aparte tracks die in mekaar overgaan
maar dan wel twee zeer goed te pruimen tracks :)

Goede opzet :okdan:

Tips:
Aan het einde van een blok van 16 maten de poly (zoals in het begin) niet de hele laatste maat laten spelen, maar alleen de eerste tel daarvan, lekker de reverb laten uitklinken naar een nieuw blok. Dan krijgt de luisteraar wat ruimte.
Hier en daar nog wat noten toevoegen aan de bestaande bass (die niet 4/4 lage geluiden)
Het eerste deel van 2 tot 3 minuten verwijderen, de break komt dan eerder.
De break een beetje inkorten,
na het huidige einde het deel wat nu 0:30 tot 2:30 is toevoegen.

Iedereen bedankt voor de tips en de commentaren, wordt zeer op prijs gesteld :) Ik ga er zeker wat mee doen.

Back