Welke synth(s) heb jij helemaal niks mee..

Korg MS2000: iele bak, kon er niks uit halen bij het uitproberen.

Dat kan ik me nog herinneren bij het uitproberen bij feedback in r'dam destijds. Had er wel verwachtingen van maar echt drie keer but.

Ik heb mijn stevig vergelijkbare Tama Techstar drums inclusief compleet drumstel (meer eighties dan witte pentagons wordt het niet) voor 250 ofzo verkocht, dus als je wat meer letterlijke bang for the buck wilt...

Pooew poew pow pow poooo.

Mijn TS305 is mijn poor man's 808. :mega:

Op zich vind ik dat nog niet eens zó erg, maar wel als door het gebruik van steeds diezelfde 2 of 3 'vette' effecten zo'n beetje alles hetzelfde gaat klinken. De basisklank zou goed moeten zijn en dan de effecten om het verder op te poetsen en aan te dikken.

Dat hetzelfde gaan klinken, die saus die alles in dikt gelijk custard vroeger de gele vla, dat is precies mijn bezwaar tegen nogal wat effecten. Is ook de opmerking die menigeen maakt inzake bijvoorbeeld de Big Sky van Strymon.

De Small Stone is ook nogal goed in alles hetzelfde te laten klinken, maar indien met mate gebruikt vind ik het toch een onmisbaar pennnnndaaltje. LUSH!

Moog Voyager. Veel te duur (nu helemaal, 3700 euro!) en een klank waar ik ook niet zo veel mee kon.

korg ms 2000 afschuwelijke synth met afschuwelijke knoppen
dx 7 nooit begrepen
microkorg idem als ms2000 ondanxks alle vergelijkingen kingkorg klinkt 1000 keer beter
an1x plastic crap hoewel ik sommige plastic bakken wel leuk vind
moog little phatty
alesis ion gatverrr
softsynths bijna allemaal kut.worden wel steeds beter moet ik toch toegeven
juno 106 heel erg slap aftreksel van de 6 en 60 die ik adoreer.

wat heerlijk al die smaakverschillen want voor de rest heerst er hier toch gelukkig one love SYNTHS:):):):)

an1x plastic crap hoewel ik sommige plastic bakken wel leuk vind

wat heerlijk al die smaakverschillen want voor de rest heerst er hier toch gelukkig one love SYNTHS:):):):)

Inderdaad, fijn dat smaken verschillen! Ik ben nog steeds HEEL blij met jouw AN1x! :D

heb eigenlijk niet veel met MOOg of Moog-clonen
krijg er alleen die harde leads uit.
Soms wil je ook wel wat softer ;-)

zojuist ook de Elektron A4 geretourneerd. Is ook niet mijn ding.
Stepsequencing middels die kleine toetsjes spreekt mij toch niet aan en de filters vind ik ook niet zo bijzonder.

neig nu ook naar synths met beperkte menu structuur.
mijn DSI Pro2 vind ik wel een heel fijne bak, ik overweeg de P6 vanwege de polyfonie dan kan de Pro2 wel weer weg. Is nu mijn gedachte. Ik verwacht inderdaad dat ze tot zekere hoogte indentiek klinken.

ik wijzig zo wie zo veel aan mijn setup, vind het gewoon leuk om veel synths te proberen.

Ik heb niks met een:
* minimoog (vond het gewoon niet wat, wilde er van houden maar dat lukte niet ...)
* MV8000 (Bediening is echt spartaans)
* MPC2500 (op die manier beats maken was niks voor mij, daar kwam ik wat laat achter)
* Masschine (tja... zelfde als de MPC en ik heb ze ook tegelijk verkocht)
* Moog little Phatty (hoe mooi ik hem ook vond... ik kreeg er niks bijzonders uit)
* Korg MS200 (heel dun geluid)
* MC-303 (ik zeg er gewoon niks over)
* MC-505 (stom ding)

Laatst gewijzigd:
Stepsequencing middels die kleine toetsjes spreekt mij toch niet aan en de filters vind ik ook niet zo bijzonder.
Voor mij werkte de Elektron methode ook niet echt in combinatie met een synth. De AR vind ik een prima ding, maar de A4 wist me ondanks dat ik er veel tijd en liefde ingestoken heb uiteindelijk toch niet te bekoren. Op zich veel mogelijkheden, ook best een goede klank maar ik kreeg er maar geen lekker gevoel bij. Dus nu is hij weg :)

heb eigenlijk niet veel met MOOg of Moog-clonen
krijg er alleen die harde leads uit.
Soms wil je ook wel wat softer ;-)

neig nu ook naar synths met beperkte menu structuur.
mijn DSI Pro2 vind ik wel een heel fijne bak, ik overweeg de P6 vanwege de polyfonie dan kan de Pro2 wel weer weg. Is nu mijn gedachte. Ik verwacht inderdaad dat ze tot zekere hoogte indentiek klinken.

ik wijzig zo wie zo veel aan mijn setup, vind het gewoon leuk om veel synths te proberen.

Is niet zo. Pro-2 klinkt echt anders. Drukkender, andere soort power. Filters klinken toch anders.
Prophet 6 heeft niet het oberheim multimode filter. osc klinken anders.

Ik ben erg blij met mn pro 6. Maar niet zo blij dat ik de prachtige pro 2 ervoor heb verkocht. Echt andere bakken.

De filters van m'n A4 vin ik juist master. Check deze sequence! Smaken verschillen:

https://www.youtube.com/watch?v=Fv8-5CnSA4I

Back