Welke synth(s) heb jij helemaal niks mee..

ik vond de sh32 niks (behalve de drums,vond ik wel leuk) en de dx200 eigenlijk ook niet.
van de samplers heb ik niks met de yamaha A3000 enz
Beetje pijnlijk voor mij, aangezien het m'n eerste synth was, maar inderdaad, de SH32 is niet best. De Kawai R100 heb ik ook helemaal niets mee. Voel met potten, pannen en koekblikken, en een draak op te programmeren.

Als we verder gaan over de slechtste synths allertijden: de Roland MT-32 is alleen slecht omdat hij geen geheugens heeft; er zit wel potentie in om er interessante klanken mee te maken, zij het een beetje dun.
Bij een Siel DK-70 kom je altijd op dezelfde orgeltjes uit, terwijl hij minimaal hetzelfde kan als een Korg Poly-800. Ik denk dat de Kawai KC-10/Spectra een potentiële kandidaat is voor allerslechtste synth allertijden. Je moet werken met vaste combinaties van twee samples uit de K4 en er zijn geen filters om iets met de klank te doen.

Beetje pijnlijk voor mij, aangezien het m'n eerste synth was, maar inderdaad, de SH32 is niet best.

ja sorry dat risico heb je al snel met zo'n topic :) ik op mijn beurt was verbaast dat de polysix zo vaak hier genoemd word.. bij de sh32 dacht ik: ha een nieuwe roland sh synth .. maar het filter kon ik niet aan wennen, de oscs ook niet trouwens.

o ja de roland mc505 was ook niet mijn ding helaas

ja sorry dat risico heb je al snel met zo'n topic :) ik op mijn beurt was verbaast dat de polysix zo vaak hier genoemd word.. bij de sh32 dacht ik: ha een nieuwe roland sh synth .. maar het filter kon ik niet aan wennen, de oscs ook niet trouwens.
Klopt wel ja. Dunne sound en een beetje wazig filter. Wat ik me herriner was vooral de resonantie erg matig. je krijgt al snel een overstuurde fluitketel met dat ding. De interface vond wel fijn verder, zeker om synthese te leren.

Ondanks dat ik zelf jaren 80 geïnspireerde muziek maak en dit bij uitstek een jaren 80 synth is, heb ik er helemaal niets mee: de Yamaha DX7

Korg MS2000: iele bak, kon er niks uit halen bij het uitproberen.

Nounounou, als je een beetje je best gedaan had, kon je er vast wel wat uit halen. Een knop bv, want die zitten er ook maar gammel in. :P

De MS2000 is inderdaad niet bepaald een heel dik klinkende bak, ik was na een tijdje ook wel uitgekeken op zijn sound. En iele knopjes.

Op zich vind ik dat nog niet eens zó erg, maar wel als door het gebruik van steeds diezelfde 2 of 3 'vette' effecten zo'n beetje alles hetzelfde gaat klinken. De basisklank zou goed moeten zijn en dan de effecten om het verder op te poetsen en aan te dikken.

Back