Focusrite compounder

barbez

Nieuwkomer
Hi iedereen,
Ik ben zeer geneigd om de focusrite compounder aan te schaffen!
(kan min of meer een koopje doen!)
Heeft hier iemand gebruikerservaring met de compounder?
Of waarom zou ik hem niet kopen? ;-)

alvast bedankt,
Michiel

ik vind de compounder sowieso al een koopje... als je 'm dan ook nog goedkoop kan krijgen, dan zou ik er niet eens over nadenken.
de enige redenen die ik kan bedenken om 'm niet te kopen:

- je kan 'm niet betalen, ondanks de lage prijs
- je hebt een afkeer van goede compressie (inclusief laag!)
- je hebt een spraakgebrek en je spreekt Focusrite continu uit als Focussjjjrite. om jezelf schaamte te besparen koop je maak een Behringer, DBX of een JoeMeek.
- vanochtend werd je wakker en opeens viel het op dat er een extra deur in je kamer zat die je nog nooit was opgevallen. achter de deur bleek een pallet Focusrite Compounders opgeslagen te staan.
- je bent lid van een occulte sekte die alle woorden beginnend met een F verbiedt. dus ook flatulentie.
- er zit een groot gapend gat in je hoofd
- uit principe betaal je nooit voor spullen. er moet een manier zijn om die tweedehands compounder te ontvreemden!

anders weet ik het ook niet...

hey bedankt iedereen voor jullie antwoorden!
Net wat ik dacht, een aanrader dus!!!

@ dextron: ik zou hem voor 350 Eur kunnen overnemen....
ik geloof toch dat dit min of meer een "koopje" is? Ik ken de nieuwprijs niet echt maar ik dacht dat die toch ruim 600 EUR was?.... (maar ik kan mij zeer zekers vergissen....)

@ cyan_circle:
[citaat]
"vanochtend werd je wakker en opeens viel het op dat er een extra deur in je kamer zat die je nog nooit was opgevallen. achter de deur bleek een pallet Focusrite Compounders opgeslagen te staan."
[/citaat]

LOL i wish, i wish....

groeten,
Michiel

De Compounder is gewoon goed.Punt.

Nadeel : Ik ben vaak geneigd de Bass Expand functie voluit te zetten,met 'Huge' aan....

JoeMeek is een goed alternatief hoor. T'is niet hetzelfde maar die heeft ook meerdere modellen die erg leuk zijn.

Compressors?

Meer is altijd beter!

Origineel geplaatst door cyan_circle
om jezelf schaamte te besparen koop je maak een Behringer, DBX of een JoeMeek.

...

Ik was van plan om een Compounder te kopen en heb uiteindelijk 2 Joemeeks gekocht .
Leg mij eens uit waarom ik me daarvoor zou moeten schamen ?

Hebben die JoeMeeks ook een 'BassExpand' functie ??

Origineel geplaatst door dextah
Ik was van plan om een Compounder te kopen en heb uiteindelijk 2 Joemeeks gekocht .
Leg mij eens uit waarom ik me daarvoor zou moeten schamen ?

omdat je de rest van de tekst niet leest, daarom.

Als ik hem niet gelijk gekocht had toen hij net uitkwam ongeveer 3 jaar geleden.
zou ik nooit hem kopen omdat hij het frequentie spectrum niet aantast.(zoals mijn behringer autocom)
De dynamiek onder controle brengt en het geluid vet maakt.(zoals een urei 1176ln):r
De bassboost moet je met overmaat gebruiken want dan hoor je het tenminste gelijk over een 1000 watt sys.
Verder wil ik de geheimen van compressie niet delen met andere.
Dus iedereen geen compounder kopen!!!!!

:duivels:

Origineel geplaatst door dextah
Sorry

niet mijn sterkste kant ................ lezen .

Trek je niks aan van Cyan, hij had eigenlijk Cinical_Circle moeten heten.

Schop

Hoe verhoudt die compounder zich tot bijvoorbeeld een TL Fatman??

Zijn er nergens online mp3 voorbeelden te vinden?

Origineel geplaatst door dione
De Compounder is gewoon goed.Punt.

Nadeel : Ik ben vaak geneigd de Bass Expand functie voluit te zetten,met 'Huge' aan....

hehe komt me bekend voor :X

Origineel geplaatst door bobaphat
Schop

Hoe verhoudt die compounder zich tot bijvoorbeeld een TL Fatman??

Dat is geen vergelijk...de Fatman is leuk om dingen viezer te maken,maar verder is het een vrij waardeloze compressor...
De Compounder is dubbel mono of stereo,heeft goeie gates en de bass expand functie en is gewoon een paar slagen beter dan een fatman...

ik vraag me alleen wel af waarom dat ding zo veel 2dehands aangeboden wordt.

Origineel geplaatst door bobaphat
ik vraag me alleen wel af waarom dat ding zo veel 2dehands aangeboden wordt.

dr zijn er ook heel veel van verkocht...en ik zie eigenlijk ook niet het nut van het hebben van meerdere Compounders,het gaat toch om die bass expand functie,die gebruik je toch niet op iets anders dan je kick of eventueel bassline...

als je alleen goeie compressie wilt kun je beter voor een Really Nice Compressor kijken....

Back