Focusrite compounder

Dus die compounder is dus niet zo geschikt om je eindmix mee te boosten, of om over een bus te zetten met de beats en bassline?

Alle apparaten uit die 'Platinum Serie' van Focusrite zijn gewoon goed. Ikzelf heb de MixMaster, wat een ding is dat. Alle het digitale wat er in mijn mix mocht zitten is dan zwaar minder hoorbaar omdat ie volledig analoog is en de boel goed opwarmt. En dan ook met niet zo extreme instellingen!

De compounder moet gewoon goed zijn volgens mij ! Ik weet alleen niet of ie ook analoog is?

350 Euro is volgens mij niet echt een koopje maar vrij normale prijs.

Heb er zelf ooit een kunnen kopen voor 190 Euro.
Ach ja, soms heb je mazzel.

En die bass expander klonk inderdaad erg lekker.

Origineel geplaatst door bobaphat
Dus die compounder is dus niet zo geschikt om je eindmix mee te boosten, of om over een bus te zetten met de beats en bassline?

wel op je drumbus,daar is ie juist geschikt voor,geeft lekkere punch.....maar ik zou 'm niet over je eindmix heen gooien...alhoewel ik dat nooit geprobeerd heb,daar heb ik een Mixmaster voor...:)

Is de compressie los van de bass expand functie goed in vergelijking tot DBX Joemeek etc???

Staat trouwens de bass expansion voor of na de compressie in de chain??

Is de compressie los van de bass expand functie goed in vergelijking tot DBX Joemeek etc???

Staat trouwens de bass expansion voor of na de compressie in de chain??

de compressie los gezien is gewoon okee,lekker punchy te maken....stukje beter dan de goedkopere DBX-jes (ik heb zelf de 166XL)...Joe Meek heb ik nooit geprobeerd,dus dat weet ik niet...

de bass expand functie komt na de compressie,zodat je de bass frequenties die verloren gaan bij compressen weer toe kunt voegen...

Klinkt toch heel interessant zo'n compounder, thanx Dione voor je uitleg:okdan:

Je vind in deze prijsklasse van compressors echt weinigs (niets denk ik) beter dan Focusrite Compounder.
Veel kwaliteit voor je geld !
btw, naar mijn mening de hele "Platinum" range eigenlijk.
De platinum range bevat onderdelen rechtstreeks uit de VEEL duurde RED/BLUE range van Focusrite.

Wil je meer.....zal het je zeker meer....veel meer gaan kosten.

En....als je met dance bezig bent mag de compounder eigenlijk niet in je setup ontbreken !
Waarom....het is al gezegd...druk die knop maar eens in: Huge ;)
Voor velen het geheim om iets te laten beuken.

Verslavend ! Voor je het weet wil je er nog een voor in de auto ofzo :D

Laatst gewijzigd:
Hoe zit het met de 2de handsprijs van de compounder dan? Ik zag ze een tijdje voor 250-300, maar tegenwoordig wordt er steeds meer voor gevraagd, wat is nou een eerlijke 2ehands prijs>?

Hoe zit het met de 2de handsprijs van de compounder dan? Ik zag ze een tijdje voor 250-300, maar tegenwoordig wordt er steeds meer voor gevraagd, wat is nou een eerlijke 2ehands prijs>?

rond de €350 is een normale 2e hands prijs die eerlijk is..

Ik gebruik de compounder nooit op een drumtrack maar wel voor kicks, basjes, vocal etc en die basexpander gebruik ik ook heel zuinig. Voor een drumtrack gebruik ik liever een dbx 166xl, die is wat minder subtiel wat opzich een leuke combo maakt.

Ik heb de compounder beluisterd bij feedback en ik moet toegeven dat ik niet echt onder de indruk ben. Ik vond de bass expansion wel ok, hij voegt meer laag toe, maar niet perse het laag dat ik zoek. Het is meer dat sublaag dat meer lucht geeft,,, niet dat laag dat meer substantie en soliditeit geeft. Het is maar net wat je zoekt denk ik

De compressor vond ik ook niet zo heel erg goed, ik denk toch dat ik liever een RNC koop in combinatie met een Aphex Expander, op die manier ben ik toch wat goedkoper uit en heb ik iig nog wat bread & butter compressie icm een exciter die ook meer frequenties behandeld dan alleen het laag.

Ik vind de compounder kwa compressie iig minder dan de FMR.

Mijn Focusrite Compounder is te koop. 375 euro. Niet in studio of onder weg gebruikt alleen thuis. Anderhalf jaar oud.

Tel 0611 300 548 (Martin)

Ik heb de compounder beluisterd bij feedback en ik moet toegeven dat ik niet echt onder de indruk ben. Ik vond de bass expansion wel ok, hij voegt meer laag toe, maar niet perse het laag dat ik zoek. Het is meer dat sublaag dat meer lucht geeft,,, niet dat laag dat meer substantie en soliditeit geeft. Het is maar net wat je zoekt denk ik

De compressor vond ik ook niet zo heel erg goed, ik denk toch dat ik liever een RNC koop in combinatie met een Aphex Expander, op die manier ben ik toch wat goedkoper uit en heb ik iig nog wat bread & butter compressie icm een exciter die ook meer frequenties behandeld dan alleen het laag.

Ik vind de compounder kwa compressie iig minder dan de FMR.

Tja...smaken verschillen....de RNC is een compressor die je niet snel hoort maar wel z'n werk doet,de Compounder is meer een compressor die je snel hoort maar daarom ook veel beter kan pompen en zuigen...
De Bass expand functie is trouwens afhankelijk van wat je er in stopt...

ben er trouwens pas sinds kort achter dat de bass expand ook werkt zonder dat je ''huge'' ingedrukt heb. :o:

en toen is me pas duidelijk geworden dat Huge idd Huge is.. en misschien voor kicks zelfs iets te.. vraag me af of je die Huge funktie echt nodig heb, vindt mn kicks fijner klinken zonder iig.

Als je q hebt op je mengtafel, kan je veel meer finetunen, dat "huge" maakt alleen maar laag erbij, en m niet perse dikker, het lijkt me niet het tiepe lage wat je er graag bij wil hebben,want je kick gaat alleen maar buiten de mix vallen.

Dat ligt er helemaal aan wat voor kick je gebruikt...ik heb standaard 'huge' aan staan,maar draai 'm dan meestal maar een klein stukje open...ideaal om net wat extra laag toe te voegen bij erg kapotte kicks...

hoe is die bass uit de compounder trouwens in vergelijking met zo'n big bottom uit een Aphex? Mischien is een fmr in combinatie met een aphex een goedkopere oplossing

Back