MAM MB33 Retro

Er komt een nieuwe MB33 van MAM aan: http://www.mam-germany.de/mb33-manual/
MAM_MB33_003-300x213.png
MAM_MB33_rueckseite_002-300x180.png

Volgens de site exclusief verkrijgbaar via Thomann en MusicStore voor €139

Opmerkelijk dat MAM niet voor een heruitgave van de Mark II heeft gekozen. Ik vond de suboscillator anders wel bruikbaar, de distortion niet zo.
Op de stek van Musicstore staat dat het om een 18dB filter gaat, in de handleiding wordt over 24 dB gerept. De Mark II had een 18 dB filter, net als de TB-303. De steilheid van het filter bepaalt mede het TB-303 geluid.
Jammer dat het bereik niet verbeterd is: 4 octaven. Maar ja, hoe meer bereik, hoe zuiverder de tracking moet zijn en dat had dit apparaatje duurder gemaakt.

Ik dacht dat MAM failliet was..

Iemand (ex-medewerker?) kan natuurlijk de naam van de curator gekocht hebben...

[edit]
Ik zie ook op de site dat Thoman en Music Store hebben meegeholpen (betaald?) aan de ontwikkelng, dus klinkt inderdaad als een door-/herstart.

Laatst gewijzigd:
De Mk1 klonk heerlijk. Lekker rubberig ;) Heb de meine recent verkocht. Wellicht dat deze remake wel weer in huis komt. Echter lonkt een TT303 dan toch net wat meer omdat de helft van het verhaal der 303 sound hem in de sequencer ligt. De TT303 is dan wel weer een stukkie duurder..

Leuk, heb er gelijk maar eentje besteld. Voor dat geld kan je m moeilijk laten liggen...

Ik ook!:) Tevens ideaal als extra OSC met parallel filter voor een andere bak zoals een Minibrute of een BS2 bijvoorbeeld. Cool stuff!

Als één van de heren zin heeft om een kijkje in de binnenkant de nemen.. Ik ben benieuwd!

Als ie makkelijk modbaar is zal ik er ook zeker 1 aanschaffen. De MK I was een feest om te modificeren!
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=166552

[EDIT] Als jullie daar geen zin in hebben snap ik dat natuurlijk.. :)

Grappig, moet ik nog steeds eens doen. Ik heb in principe alle componentjes, maar ik ben vergeten om het ook daadwerkelijk in te bouwen... :)
Kom denk omdat ik al een bassbot heb liggen, dus de behoefte is niet zo groot (ik werk niet veel met C/V)

Weet iemand trouwens een software 303-stijl midi sequencer, al dan niet vst?

ABL2 misschien? Ik weet niet of die ook midi uit stuurt, maar zit qua bediening/gedrag en geluid dicht tegen de TB303 aan.

sequencen kan je toch met elke polyfone sequencer?
velocity 120+ -> accent
overlappende noten -> glide

Back