Eerste modular => levensvatbaar?

Even een update:

Ik heb m'n Tempest verruild voor een Analog 4.

Het idee is dat de Analog 4 zal instaan voor percussie (aangezien ik best wel fan ben van subtractieve synthese voor drums) en baslijnen. De outputs van de modular sluit ik dan rechtstreeks aan op de A4, hetgeen ook een mixer overbodig maakt.

Ook binnen de modular komt er waarschijnlijk verandering. Yarns mag weg aangezien ik de A4 zal gebruiken om te sequencen. Ik ga MI Elements waarschijnlijk vervangen door MI Rings. De ruimte die vrijkomt, zal gebruikt worden voor MI Warps en MI Ripples. De rest van de ruimte zal gebruikt worden voor modulatie (noise, brain seed sequencertje, ...). Zo hoop ik een kleine modular toch wat veelzijdig te houden (physical modelling, subtractief, granulair, in principe ook fm als Clouds of Rings een goede modulator vormen).

Daar ben ik me van bewust :).

Grotendeels daarom dat er in de modular een antimatter audio brainseed komt (4 hp sequencertje). Die kan inkomende sequences opnemen, afspelen, vervormen en transposen. Bovendien kan die ook als S&H dienen.

Ik speel ook met het idee om er een guitar input aan toe te voegen. Ik ben eigenlijk aan muziek begonnen als basgitarist en het lijkt me ook wel geinig om een bas door clouds, warps en ripples te jagen. telt dat ook als een extra voice? :D.

Ik heb wel een gevoel van "that escalated quickly" bij het hele modulaire gebeuren, maar ik kan niet ontkennen dat ik gewonnen ben voor de directheid ervan :p.

Ja dat telt ook, klinkt leuk :) Zijn er speciale guitar inputs? De voltages die er in/uit gaan moeten wel eurorack compatible zijn natuurlijk...

En "that escalated quickly" heb ik ook heel erg haha. Ik was begonnen met het idee om gewoon een vco en filter toe te voegen aan de pro2, maar nu wil ik 4 voices tegelijk kunnen sequencen en live jammen. Vind het wel het leukste wat er bestaat op muziekgebied. Heb nu de analog four en de octatrack via yarns eraan hangen voor enorme sequence vrijheid, alleen kan ik soms niet bij de knopjes tussen alle kabels door :)

Ps: vind je de analog four ook niet veel beter in synthesized drums dan de tempest?

Zijn er speciale guitar inputs? De voltages die er in/uit gaan moeten wel eurorack compatible zijn natuurlijk...
De gain op Clouds is best behoorlijk, pas nog een gitaar direct op aangesloten en dat werkte prima. Ik heb vorige week voor 15 euro bij Bax nog een iRig besteld voor mijn iPhone, is ook wel grappig om er tussen te hangen!

Ik dacht een circuit abbey axis als gitaarinput te gebruiken.

De A4 is vanavond pas aangekomen en ik kom pas net van de avondles. Kan 'm dus nog niet vergelijken met een Tempest :p.

Update.

Dussss... het is wat uit de hand gelopen. Ik denk eraan om een doepfer 6u case te gaan halen, want die Pittsburgh Cell 90 is bij deze officieel te klein geworden en ik zou eigenlijk ook een iets diepere case willen. Bij die doepfers heb ik het gevoel dat ik makkelijk altijd een voet eronder kan zetten, moest het verder escaleren.

Momenteel heb ik een Analog 4 als sequencer en effectenbak... In mijn modular zitten nu: Maths, Malekko Noise, 4MS buffered multiple, Rings, Warps, Clouds en Ripples.

Mijn huidige plan ziet er als volgt uit:

https://www.modulargrid.net/e/racks/view/246217

Ik hoop alleen dat ik dan weer niet te weinig modulatiebronnen ga hebben :D.

Das ergens wel waar, maar de meeste van deze modules (buiten morphing terrarium) kunnen wel best zonder VCA functioneren.

Ik twijfel overigens nog wel een beetje tussen de morphing terrarium of Tides voor een goede digitale oscillator.

Ik twijfel overigens nog wel een beetje tussen de morphing terrarium of Tides voor een goede digitale oscillator.

Tides is toch meer een modulator? Of bedoel je met de Sheep alternate firmware...
Waarom dan niet meteen een Braids (gewoon benieuwd) als je toch al de Mutable richting opgaat.
Met een Streams heb je natuurlijk meteen zowel het (basis) modulator / vca verhaal onder schot, houd je de Maths en uVCA vrij voor exotischer gebruik.

Begrijp me niet verkeerd, E350 is een prima module - maar niet heel erg multifunctioneel in een compacte kast.
Niet alleen moet je er de genoemde VCA achter, maar ook nog es attenuators voor de inputs zijn een must.
En eigenlijk ook een kleine break out selector voor de div. modes op de achterkant. Kortom daar ga je alweer...

Bedankt voor de tips.

Het klopt dat e350 nogal veeleisend is (vca's, attentuators, ...). Daarnaast ook niet goedkoop (en alleen escape from noise lijkt 'm te hebben).

Braids lijkt me meer een soort van preset box (overstatement, I know), maar dat kan je misschien van alle wavetable modules zeggen.

Tides bedoel ik de normale mode. Op basis van demo's kan ik wel stellen dat ik fan ben van het geluid van tides op audio rate, zeker als er parameters gemoduleerd worden. Daarnaast kan ie ook zonder vca (envelope -> level input). En als ik 'm dan eens niet als oscillator zou gebruiken, heb ik nog 'n lfo of envelope achter de hand.

Streams weet ik niet zo veel over. Moet ik es wat over opzoeken.

Bedankt voor de tips.

Het klopt dat e350 nogal veeleisend is (vca's, attentuators, ...). Daarnaast ook niet goedkoop (en alleen escape from noise lijkt 'm te hebben).

Braids lijkt me meer een soort van preset box (overstatement, I know), maar dat kan je misschien van alle wavetable modules zeggen.

Tides bedoel ik de normale mode. Op basis van demo's kan ik wel stellen dat ik fan ben van het geluid van tides op audio rate, zeker als er parameters gemoduleerd worden. Daarnaast kan ie ook zonder vca (envelope -> level input). En als ik 'm dan eens niet als oscillator zou gebruiken, heb ik nog 'n lfo of envelope achter de hand.

Streams weet ik niet zo veel over. Moet ik es wat over opzoeken.

Tides is idd een hele toffe osc. Soort poor mans dpo :) en met parasites ook nog eens een harnonic osc. Daarnaast een soort wogglebug en een clocked lfo/env mode. Erg nuttig.

Tides is idd een hele toffe osc. Soort poor mans dpo :) en met parasites ook nog eens een harnonic osc. Daarnaast een soort wogglebug en een clocked lfo/env mode. Erg nuttig.

Je hebt helemaal gelijk - zo had ik dus Tides helemaal niet ingeschat... (ik dacht eigenlijk als LFO / modulator, ergens tussen Maths en 4ms PEG ofzo)
Na het zien van dit filmpje echter wel overtuigd (en dat is dus nog zonder Parasites) - en dus vervolgens maar erbij in het rack. Oh ja, en Streams natuurlijk. (Mutable, het is eigenlijk gewoon een virus...)

En potverdorie die Tides Parasites is ongeloooooooofelijk zeg. Niet alleen de extraatjes in de 'gewone' mode, ik heb nu al zowat meer lol van de 'two-bumps' mode dan ik voorheen van de hele Verbos HO had.

Hoe vet? Zeg maar, bijna zo vet als Clouds Parasites... :D
Heb die Mqtthiqs maar een biertje (of 2) gestuurd.

Ja tis echt een super osc, verrast me steeds weer. Wat ook echt een aanrader is, wat ze in dat filmpje ook doen, is een externe square osc in de trig input. Het bovenste knopje wisselt dan tussen een soort sync osc mode en nog een andere soort sound. Hier nog een klein stukje van mijn tides in de verschillende (normale) osc modes (dry)

https://soundcloud.com/steeboo/tides-take2/s-Qug7j

Gisteren Clouds voor het eerst melodisch gebruikt en toch wat rare dingen tegengekomen...

Doet jullie clouds dit ook?

Als ik triggers naar de "trig" input stuur en pitch naar de v/oct input lijken de noten van de sequence altijd te transponeren. Een simpele 4-step sequence is elke keer als ie loopt wat lager.

Als ik geen triggers naar de "trig" input stuur, doet ie dit niet... Dan trigger ik 'm meestal door mijn triggers naar de density input te sturen, maar dan lijkt hij af en toe een trigger te missen.

Wat me ook opvalt als ik gesproken tekst loop, is dat ie niet elke keer exact dezelfde grains afspeelt zonder dat position of pitch gemoduleerd worden.

Is dit normaal gedrag voor 'n clouds?

Back