EMS Synthi 100

dat is wel even iets bijzonders, maar ook wel een bijzondere prijs voor as-is. van tom carpenter? die een tijdje terug een vcs3 aanbood die in orde was, voor zover hij wist, omdat een vcs3 nou eenmaal een raar ding is....

ik weet niet hoor....

95.000 euro is ook maar een schijntje :engel: in geen 95.000 jaar ook al was er maar één van gemaakt.
121 watchers, denk dat er niet één bij is die dat bedrag op zijn rekening heeft staan, stumpers.
Net als de meeste te dure en daarmee onverkoopbare waar op ebay, geen aandacht aan besteden.
Neemt niet weg dat het een mooi ding is :okdan:

Misschien leuk voor erbij :mega:

Eerst dacht ik net als hierboven, wat een domme flauwe onbetaalbare prijs.
Maar toen las ik dat ie wel net een volledige restauratie achter de rug heeft?
Als dat klopt, tel dan alle gemaakte uren bij elkaar op (geen idee)...

Maja, dat wil niet zeggen dat er uberhaubt kopers zijn..

Als je een stukje van die Synthi die op de foto staat zou willen; ik was een tijd terug bij een kringloopwinkel in de buurt om te kijken of ze misschien nog een oscilloscope hadden. Ze hadden er inderdaad 1 liggen, een oudje waarvan de werking niet bekend was. Ik heb er toen een foto van gemaakt en even op het net gekeken wat er over te vinden was. Toevallig bleek dit de scope te zijn die dus ook in die Synthi zit. Ik heb 'm uiteindelijk niet gekocht omdat er waarschijnlijk voor mij als DIY noob teveel werk aan was.
Dit is mijn foto:

IMG_3606_zps3g4dvrsw.jpg

En dit die van de e-Bay advertentie:

_57_zps9uemq9sr.jpg

Voor de volledigheid, het is een Telequipment D 43 R. Ze vroegen er 25 euro voor. Helaas zat de rest van de Synthi er niet bij anders had ik 'm voor dat bedrag wel gekocht... :D

Rack mounted oscilloscopen zie je inderdaad zeer zelden. De vraag is wat je met zo een verouderde zou moeten..
Is maar 15MHz..

De advertentie is gewoon heel onduidelijk. Hij heeft een BIN van 70k pond. Maar als je leest moet je gewoon een bod mailen. Hij heeft een bod van 60k pond als hij af is, maar hij is niet af. Hij mag nu weg voor een bedrag met 5 cijfers, maar logischerwijs dus een eind onder die 60k pond.

Hij is nog niet helemaal gerestaureerd. Maar wel bijna helemaal. Je moet alleen nog de bedrading afwerken, alle bedrading checken, en alle boards 1 per 1 checken en repareren waar nodig. Euhm, wat is er dan wel gedaan, het hout geolied ofzo?

Anyway, lees deze héél goed vijf keer door alvorens te bieden, en de manier waarop hij het bieden hier opzet lijkt me ook niet helemaal volgens het ebay principe te zijn.

Rack mounted oscilloscopen zie je inderdaad zeer zelden. De vraag is wat je met zo een verouderde zou moeten..
Is maar 15MHz..
Inderdaad, ik ben dan ook uiteindelijk voor een zelfbouw scoopje van 2 tientjes gegaan. Maar als je die in een Synthi zou hangen zou het er ook niet uit zien...

Laatst gewijzigd:
Anyway, lees deze héél goed vijf keer door alvorens te bieden, en de manier waarop hij het bieden hier opzet lijkt me ook niet helemaal volgens het ebay principe te zijn.

Wat duidelijk is ,is dat hij hem zeker en vast niet wil verkopen via ebay,om die fees te ontlopen,maar gebruikt wel ebay als promotie,gewoon melden dus.

60000£ = 80000€
Heel duur voor een Synthi 100, zelfs in perfecte werkconditie...
De laatste te koop ik herinner was die van Rick Smith in 2012, voor 60000$, dus minder dan 50000€ volgens de wisselkoers van 2012.

En dit heeft veel werk nodig, zeker meer dan een paar weken.

Back