EMS Synthi 100

Ik zou het superleuk vinden om eens achter zo';n synth te zitten.
Wat ik er mee zou doen...geen idee.
Wat ik vind van de youtube: tja...ik vind het matig.
Het is niet meer dan gebliep met een grondtoon toch?

oke,
vind hem erg indrukwekkend uitzien, en mooi ook al die multiturns en zo. lekkere kast hoor, kan je wel even mee bezig zijn

het ziet er geweldig uit, maar eigenlijk wat ze ermee doen , val me een beetje tegen

Viel mij ook zwaar tegen!

Zo'n dure synth, maar afgaande op deze video snap ik niet waarom die zo speciaal is. Afgezien van de historische waarde uiteraard.

Synthi was natuurlijk ook meer bedoelt om sounds fx en sound scapes te maken, in de tijd dat er nog geen computers en ander
leuk speelgoed was.. Zo een synthi ga je toch niet gebruiken voor leads in songs.....

@Arv:
Precies! En voor die tijd was het natuurlijk een geweldig ding.
Ik kan me voorstellen muziekanten die filmmuziek maken of sounddesigners best wel met zo'n ding zouden willen werken vanwegen de omslachtigheid van het maken van een sound. Dat heeft een charme en geeft een andere creatieve insteek.
Blijft ouwe meuk natuurlijk - dat wel.

Inderdaad, de Synthi 100 is allereerst een instrument voor onderzoek en experimenten.

Maar hij heeft een uitstekend tracking en een echt keyboard (dubbel en met de EMS "dynamics"), die ik heb ook gerepareerd en wel gekalibreerd, waarmee je een lead zou kunnen spelen, maar dit zou achter een vlieg met een bazooka zijn, veel andere synths doen dit gemakkelijker en waarschijnlijk beter.
We hebben hem bijna nooit gebruikt tjidens onze opnames.
Het hangt vooral af van wat je wilt spelen.

Laatst gewijzigd:
Is er geen professor boos binnen gestap om te zeggen dat het stiller moet omdat hij ernaast les aan het geven was? :D

Bij ons was dat destijds wel het geval,was wel dikke vette filterbassen die we eruit aan het halen waren.

Als je het in de muziek tot professor schopt, dan doe je iets verkeerd.
Ohhh, wat zeg je nou Marc?

puss-in-boots-oooh-cat-gif-557.gif

Iemand ergens een demo van een Synthi 100 waarin zijn mogelijkheden (tov een gewone monosynth zeg maar) duidelijk naar voren komen?

Dit zou een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lange demo zijn :D

Ik hoop dat onze aanstaande album een kleine idee van zijn mogelijkheden zal geven.
Hij zal 100% live Synthi 100 zijn, zonder effecten en zonder overdubs, maar ook zonder de ingebouwde Sequencer 256, die ik moet nog herstellen.

Ik vind zichzelf ontwikkelde drones wel iets waaraan ik denk bij zo'n apparaat
Is dat iets om eens te laten horen misschien?
Zou ik wel leuk vinden

Dank je voor de tip !
Ben ervan overtuigd dat de synthi dat soort zichzelf sturende en ontwikkelende feedback drones ( weet de officiele term niet ) prima kan.
Mocht ik ooit de kans krijgen eens op de synthi 100 te spelen , dan zou ik met name dat soort dingen willen uitproberen

Back