EMS Synthi 100

ik wacht wel op de PlugOut™ versie.

;)

die van 20.000 kan ik me nog wel herinneren, eerlijk gezegd kan ik me heel moeilijk een voorstelling maken bij deze synthesizer. hij is heel groot en zeldzaam, maar ik heb me er nooit in verdiept hoe die zich verhoudt tot bv een vcs3, of een flinke eurorack kast.

De IPEM in Gent zal waarschijnlijk iets maken in de toekomst om hun Synthi 100 toegankelijk te maken toen mijn lange hesrstel is voltooid.
Ik zal u laten weten.

Analoge deel zal eind oktober klaar zijn (ik moet nog pas een paar modules kalibreren) en de digitale Sequencer 256 - die heeft nooit gewerkt - zal voor later zijn, ik zou graag eerst zijn PCBs in een werkend Synthi 100 of Sequencer 256 testen, maar deze zijn zeldzame en ik zal waarschijnlijk naar UK moeten gaan om dit te doen.

901803cavaance.jpg

30 jaar geleden is natuurlijk ook onderdeel van "nooit". het zou mooi zijn als hij "ooit" wel werkt. Veel succes met de renovatie, dat er veel mensen van het resultaat mogen genieten!

Synthi? --> ik heb er het nodige aan gerepareerd en ik zeg: ouwe meuk die bij de vuilnis kan. Behalve als je besef in acht neemt van de geschiedenis van de syntheziser. verder hoeft het niet want er zijn legio betaalbare synth's en modules vandaag de dag met een hoog educatief gehalte die de synthi dekken.
Synthi: leuk voor in een museum.

ik vond het toendertijd een waar genot om met dit bakbeest te mogen werken, hoewel hij toen al niet meer helemaal in orde was ( vco tracking spoorde niet.)

sucses met de renovatie...:okdan:

:mega:

Synthi? --> ik heb er het nodige aan gerepareerd en ik zeg: ouwe meuk die bij de vuilnis kan. Behalve als je besef in acht neemt van de geschiedenis van de syntheziser. verder hoeft het niet want er zijn legio betaalbare synth's en modules vandaag de dag met een hoog educatief gehalte die de synthi dekken.
Synthi: leuk voor in een museum.

ik liep vorige week tegen een synthi aan en kon het weer niet laten. week thuis zitten vergelijken met heel veel goede en leuke eurorack.
ik ga de synthi houden en er zal wat eurorack moeten wijken.

je zal vast helemaal gelijk hebben, maar mijn oren vertellen me iets anders.

@Pro-Logic:
Er bestaat ook zoiets als antiek-geilerij die stront in de oren brengt (iets met vergulde audiokabeltjes mompelt).
Om te voorkomen dat iedereen over me heen valt: ik repareer en reviseer met veel aandacht en liefde ouwe meuk, laat het in de muzikale waarde en wordt gelukkig van blije gezichten die de meuk komen ophalen.
Een synthi op orde brengen is dankbaar werk en ik ben helemaal weg van het patchboard.

Antiek-Geierij die stront in de oren brengt :D
Hij bekt lekker marc :D

Maar laten we niet flauw zijn:
die geilerij is misschien objectieve stront, maar kan subjectief natuurlijk van waarde zijn.
Iemand zou zomaar vanwege deze geilerij een tof liedje kunnen maken omdat hij zomaar lekker in zijn vel zit.
Is dat meetbaar? Geen idee...misschien via wat psychologisch onderzoek ofzo..

Ik vraag me wel eens af of mensen die astronomische bedragen voor een synth neertellen uberhaupt wel helemaal bij de positieven zijn of onder invloed van ................. vul 't maar zelf in.

@Pro-Logic:
Er bestaat ook zoiets als antiek-geilerij die stront in de oren brengt

dit vind ik dus echt gelul.
en iedereen met oren aan zijn hoofd weet ook dat het gelul is.

ik zal niet ontkennen dat eenmaal opgenomen in een wall of sound of zelfs iets soberder productie, de verschillen minder, nauwelijks of misschien helemaal niet opvallen, maar oud en nieuw (even zonder nuance) klinken gewoon verschillend.

Oud en nieuw (even zonder nuance) klinken gewoon verschillend.

Dat vindt ik jou jammer, een synthie vind ik met een prijs van om en nabij 8K ook al te duur.
Dacht aan een Hornet, maar ja, als ik jou hoor dan kan die nooit zo klinken als de synthie/aks of vcs3 ;)

Back