MPC in Ableton Live ---> howto??

Mensch-Maschine

:mekanikal:
hi!

VOlgens mij is dit wel het goede forum voor deze vraag - indien niet - motten jullie het maar verplaatsen.
Zit met het volgende probleem:

Ik weet dat het godszonde is volgens velen maar ik ben van plan om mijn mpc 2000xl als drumcomputer aansluiten via midi op Ableton Live 2.0. en daarvanuit te sequencen. Dit omdat je lekkerder met loops en (vette stretching!) werkt met Ableton, maar niet lekker met software drumcomputers.

Mpc zou dan als drumcomputer via midi de Ableton ingaan en eenmaal in ableton zou ik bij de opgenomen drums, de loops toevoegen (voor techno gerichte dingen), en natuurlijk de effekten van ableton.

Maar het lukt me niet. Ik kan nergens in de manual iets vinden over externe aparaten anders dan over assigning to midi keyboard om verschillende clips te starten of te stoppen. Niks over het aansluiten van hardware drumcomputer f sampler via midi.

werkt iemand op deze manier met ableton en kan mij wellicht helpen? Hoe moet ik ableton op inkomende midi afstellen en hoe krijg ik drumgeluiden gesequenced vanuit MPC?? Welke aansluitingen moet ik maken. Ik heb van alles geprobeerd aar ableton lijkt wel doorstom. In preferences heb ik de midi input op A en B gezet. Output op B. Wat doe ik verkeerd??

help
!!!!!

Ableton stuurt alleen midiclock uit .
Je moet dus je mpc syncen en dan eventueel je drum loops etc opnemen in Ableton .
Of wil je de samples triggeren vanaf je MPC ?
Dat is heel simpel je hebt bij options edit midi map en edit key map .
Daar moet je maar ff verder zoeken . Ik werk met een UC-33 controler en dat werkt perfect .

..moet ik dan mijn program in de mpc veranderen van "drum" naar MIDI?
Ik wil de drumgeluiden van MPC gebruiken.

Het punt is ook dat waneer ik op de pads sla, ik dan geen signaal zie bij Ableton Live. (rechtsvbovenin de interface) - hoe sluit ik de midi kabels aan om de ableton "binnen te komen"?

Midi out MPC naar MIDI in van je PC. Als je nu op een PAD drukt, dan zou de PC dat moeten ontvangen.

Wil je de mpc kwa tempo gelijk laten lopen met de PC, dan moet je op de
pc kiezen voor Shift-F8 en dan bij Sync-in de juiste midipoort selecteren (dus de poort waar in kabel inzit die naar je pc gaat) en bij Mode moet je midi clock selcteren.

Op de PC, moet je bij midi sync, zeggen, create midi clock of zoiets.

En wil je het helemaal andersom (dus MPC als master) dan kan je dat nu denk ik ook wel uitvogelen.

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
..moet ik dan mijn program in de mpc veranderen van "drum" naar MIDI?
Ik wil de drumgeluiden van MPC gebruiken.

Nee, als je midi selecteert, kun je die track voor midi gebruiken (dus om andere midi-apparatuur zoals synths aan te sturen). Je moet gewoon een drum program selecteren, dat je vantevoren gemaakt/ ingeladen hebt. De mpc syncen stel je in met shift/9 midi/sync. Daar wel even de goede midipoorten en het type sync instellen voor de mpc (de je dan als slave wilt instellen, ableton is master)

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
Het punt is ook dat waneer ik op de pads sla, ik dan geen signaal zie bij Ableton Live. (rechtsvbovenin de interface) - hoe sluit ik de midi kabels aan om de ableton "binnen te komen"?

Midi out van de mpc naar midi in van je compu
Midi out van je compu naar midi in van je mpc

En natuurlijk even op beide de juiste instelling maken mbt syncen. Suggestie: Pak de handleidingen er ook eens bij. Daar kun je het allemaal in vinden.

Midi out van je MPC naar je midi in op je midi in je computer .
Maar ik heb geen MPC dussss .
Wel Ableton .
Maar je kan geen drum geluiden bespelen met je MPC in Ableton ..
Ableton is een audio/loop sequencer .
Of mischien snap ik je vraag niet helemaal .

neej mensen het lukt niet

Ik zie geen respons bij ableton

kan ik dus tot de conclusie komen dat je geen externe hardware drummachine op Live aan kan sluiten?

Dextah zei net dat je geen drumgeluiden in ableton kan spelen - bedoeld hij dat daarmee?

Indien het niet kan vind ik ableton opeens een stuk minder aantrekkelijk.

anway: Dit is mijn setting:

MPC Midi out A in de Comp MIDI in A
Comp midi out B in de MPC midi in 1 (in ableton heb ik ook de output midi device als out b staan).
de mpc shift 9 settings: Sync IN = 1, Mode Midi Clock ------- Sync Out A, mode midi clock

verder,maar niks niks niks..

heeelp!

Je moet gewoon beats gaan maken in je MPC dat opnemen in Ableton en daar tracks van bouwen .
Het is een loop/audio sequencer . Ik denk dat je dacht dat je er iets anders mee kon ofzo .
Ableton is echt te gek .
Ik gebruik het alleen live . Maar als studio tool is het ook een te gek programma .
Wat je dus moet doen is zorgen dat Ableton midiclock uit stuurt . Je MPC syncen aan die midi clock .. Hoe dat moet in de MPC weet ik niet maar er zullen hier genoeg mensen zijn die dat wel weten .

Origineel geplaatst door dextah
Je moet gewoon beats gaan maken in je MPC dat opnemen in Ableton en daar tracks van bouwen .
Het is een loop/audio sequencer . Ik denk dat je dacht dat je er iets anders mee kon ofzo .
Ableton is echt te gek .
Ik gebruik het alleen live . Maar als studio tool is het ook een te gek programma .
Wat je dus moet doen is zorgen dat Ableton midiclock uit stuurt . Je MPC syncen aan die midi clock .. Hoe dat moet in de MPC weet ik niet maar er zullen hier genoeg mensen zijn die dat wel weten .

Staat idd al eerder in de thread. shift+9

Back