Welke artiest die niemand kent zou iedereen moeten kennen?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
brr.. daar krijg ik nou kromme tenen van.
Neen, Akufen, daar moet je wezen

Vielen dank fur die tippe ! Net ff z'n set van Sonar2003 gezogen.. ik kende 'm nog niet, heerlijk ! 8o

Wat mij betreft: King Crimson en Gentle Giant. Toch wel bekend geweest, maar ik kom nooit (nou ja, heel zelden) iemand tegen die daar echt iets van kent. Maar ja, het is ook niet direct iedereens smaak; je moet er van houden, zeg maar... (King Crimson is ook geen toetsenistenmuziek trouwen)

Origineel geplaatst door sureshotstudio
king tubby

sly robbie

augustus pablo

etc.

NOW you're talking !!!!!!!

maarreuh, echt onbekend zijn deze goden toch niet ?

Cool!

Zo kom je nog eens namen tegen die je anders niet in de FRS kon vinden. ;)

cyan_circle: Craig Armstrong
nick nova: Sigur Ros

Gelukkig ben ik niet de enige die deze 'artiesten' kent. Ontzettend gave 'chill out'. 'Vidrar' van Sigur Ros is echt gewoonweg BRILJANT! (Hoewel Nick, ze komen volgens mij echt uit IJSLAND!?).

Zelf ben ik de laatste tijd weg van John Selway, superlekkere TECHNO.

Eric

Origineel geplaatst door Cheimoon
Wat mij betreft: King Crimson en Gentle Giant. Toch wel bekend geweest, maar ik kom nooit (nou ja, heel zelden) iemand tegen die daar echt iets van kent. Maar ja, het is ook niet direct iedereens smaak; je moet er van houden, zeg maar... (King Crimson is ook geen toetsenistenmuziek trouwen)

Ja, die ken ik! Dus ben ik één van die weinige...;) Vind ze ook nog eens geweldig ook...

Maar goed, duit in het zakje

Allan Holdsworth

He, da's een gitarist:smeris:

Ja maar hij speelt ook wel op een synthaxe, en da's synth:geslaagd:

Oh, dan mag het:smeris:

Trouwens, z'n gitaarwerk is het meest indrukwekkend.

Goed, dan zal deze ouwe zak nu weer verder slapen...:Z

K heb hem op een plaat van de softmachine staan, erg goeie gitarist. Volgens mij heeft King Crimson veel gebruik gemaakt van de mellotron. Ik heb alleen het album RED. Op zich wel leuk maar niet mijn kopje thee:D

Caravan
Camel
Mothergong
University of errors
Robert wyatt
Daevid Allen
en kangaroo moon zijn ook geweldige bands!!

Ik vind dat deze thread niet mag sterven, heb hier echt een aantal ontdekkingen gedaan.

Hier zijn er nog een paar van mij waar ik nogal enthousiast van wordt:

- Ms John Soda = briljant ingetogen space rock (hohner Pianet met analoge effecten over, bas met distortion, drums zowel elektronisch als real, jong, schuchter zangeresje dat bas speelt en synth)

- Isan = recente ontdekking, elektro-ambient achtig, zeer mooie melodieen, sterkte van de eenvoud, heel subtiel klankgebruik

- Opiate = elektro-ambient achtig, vrij eenvoudig, maar zeer mooi (wie verzint er trouwens eens een naam voor deze stroming?)

- Radio-active Man = minimalistische, zeer subtiele elektrospace-ambient, maakt ook klassiekere elektro

- To Roccocco Rot = dit is helemaal te gek, beetje in dezelfde lijn als Radio-active Man, iets natuurlijker gevoel.

Ik ga tegenwoordig erg hard op die minimale elektronische tracks met een maximum aan gevoel en kwaliteit.
Iemand nog suggesties? Aub met inleidend zinnetje.

En...

Placebo!!!!

Iedereen kent ze, niemand echt beseft hoe ze de laatste jaren naar een geniaal niveau aan het stijgen zijn (laatste 3 platen in ieder geval al)

Check de teksten, check de strakste composities ever. Geen solo's nodig, doet me geregeld aan het niveau van de Pixies denken.

Origineel geplaatst door nick nova

- Ms John Soda = briljant ingetogen space rock (hohner Pianet met analoge effecten over, bas met distortion, drums zowel elektronisch als real, jong, schuchter zangeresje dat bas speelt en synth)
- Isan = recente ontdekking, elektro-ambient achtig, zeer mooie melodieen, sterkte van de eenvoud, heel subtiel klankgebruik
- Opiate = elektro-ambient achtig, vrij eenvoudig, maar zeer mooi (wie verzint er trouwens eens een naam voor deze stroming?)
- Radio-active Man = minimalistische, zeer subtiele elektrospace-ambient, maakt ook klassiekere elektro
- To Roccocco Rot = dit is helemaal te gek, beetje in dezelfde lijn als Radio-active Man, iets natuurlijker gevoel.

Hebben af en toe idd lekker spul op morr :) Voeg ik L'usine Icl nog even toe aan dit rijtje.

12k heeft ook erg mooie releases http://www.12k.com

:koffie:

Diverse.

(bekend van Plastic van prefuse's nieuwste album)

nouja bekend. niet dus :P

Origineel geplaatst door Christov
Sage Francis
en Non Phixion

zondag ben ik bij non phixion te a'dam....dat word dope!

Ik hopelijk ook....
in de milky way tog?

gisteren het album van George Levin gekocht.... op sonar kollektiv gereleased..ik vinnum erg sterk..dat kan ook nie anders als een deel van de nummers door jazzanova is geproduceerd...... soort kruising tussen jamiroquai en jazzanova ;)

Vergelijkbare discussies

Back