Welke artiest die niemand kent zou iedereen moeten kennen?

Dune, zullen wel een aantal mensen zijn die ze kennen. Maar goed op http://www.dune.de zijn wat clips van ze te vinden.

Waarschijnlijk niet de smaak van de gemiddelde synthforum lid, tenminste hun tot 2000 periode laat maar zeggen. Dat is voornamelijk rave/happy hardcore. Later hebben ze ook klaziek, pop, en ook trance gemaakt. In November komt trouwens weer een single uit en in December komen ze naar nederland :halleluja voor de mensen die het willen weten

Godverdomme, ik krijg niet genoeg van Morr...

Check Bernard Fleischman! Oostenrijker, eigenlijk ook mede-oprichter van het label. Heeft in ieder geval serieus bijgedragen tot het succes ervan.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind elk nummer super lekker.

Trouwens voor de electro fans onder ons, is dune misschien ook wel interessant dan zou je moeten luisteren naar de electro remixen (van oa dark side of the moon, en de miami bass mix van are you ready to fly) en electric heaven.

Ik heb vrijdag Roy Hargrove in de Paradiso gezien. Dat is echt een aanrader, super Jazz + goede band en een grote neger met een Moog.
Die gasten bleven maar spelen.

- Tim Hecker (heerlijke glitchy ambient)
- Jetone (idm project van Tim hecker)
- Proem (glitchy idm met ambient)
- Jega (zeer goede melodische idm)
- Gridlock (glitchy,crunchy idm)
- l'usine (glitchy idm met abient en hiphop vermengt)
- tortoise (chillende idm)
- Phasmid (melodische idm)
- Arovane (zeer goed, is een aanrader)
- Phonem
- stars of the lid (minimale ambient)
- nautilis
- monolake
- baby ford (gelijkaardige muziek als dat van akufen)
- Fennesz (gelijkaardige muziek als Tim Hecker)
- apparat
- Kid Spatula (is een ziijproject van Mike P. van µ-ziq)
- Bola (ambeint+glitch+chill)
- Tipper (wat idm die wat naar de breakbeat kant toegaat )
- Twerk (voorloper van akufen)
- global goon (grappige, meldosche idm)
- Jaga Jazzist ( jazz vermengt met een beetje electronica, en neen ze klinken niet als squarepusher)
- Tetsu Inoue (ambient)
- Psilodumputer ( C64 idm)
- Tujiko noriko ( japanse dame die over electronische muziek zingt, vergelijk het met ISAN maar dan met vocals)
- Pole (hip hop idm)
- Somatic responses ( noisy idm)
- Chris Clark (leuke low-fi beats)
- Jimmy edgar (nieuwe artiest op warp, hip hop alla prefuse 73 maar veel monotoner)
- Bogdan Raczynski (grappige,speelse, niet pretentieuze idm)
- Twine (opnieuw wat glitchy idm)
- astrobotnia (beetje vergelijkbaar met boc)
- Ilkae (coole melodische idm met hip hop invloeden)
- köhn (belgische electronica, gaat van ambeint tot glitch tot noise)
- lackluster (melodische idm)
- Xela (idm+ambient)
- yasume (idm+ambient)

Janus (ja, zo heet het echt :D)
Ik ken eigenlijk alleen maar de ep Agnus Dei, maar dat vond ik heel aardig klinken, beetje a la Enigma, maar dan met goede composities, die het niet alleen van het arrangement moesten hebben (wat m.i. wel een beetje mist bij Enigma).

Opeth --> Progressieve metal... Allang niet meer onbekend maar ik zag m niet eerder in deze thread genoemd :) Veel jaren 70 invloeden, van heel rustig naar knetterhard en andersom... En echt GENIALE muzikanten!! Hebben ook net een DVD uit, dikke vette aanrader! Hierop spelen ze het hele album Damnation en een paar harde nummers... (Damnation is een album waarop ze alleen rustige, naar eigen zeggen door de seventies-rock geinspireerde nummers spelen...)

Zyklon --> Black metal... Vette productie, zit lekker in elkaar, klinkt gewoon super!

Strapping Young Lad --> Band van muzikaal genie Devin Townsend... Kruising tussen metal, grind, industrial, weetikveel... Echt supervet!

Craft --> Blackmetal... Lekkere rauw, vunzig, smerig... Ben al maanden totaal verslaafd aan hun CD 'Terror Propaganda'!!

Mindustries --> Nieuwkomer op het Enzyme label... Hun demo (13 tracks!!!) is linea recta op cd en vinyl geslapt... En als je m luistert snap je waarom! Darkcore, techno, hardcore, tis 1 grote kruising... Dik!

Ophidian --> Ook al lang niet meer onbekend, zwerft hier ook ergens op het forum rond :) Zn album Blackbox is echt geniaal!!!

Jeez, kan zo nog wel een paar uur doorgaan... Maar dat doe ik lekker niet :P

Magic Mushroom Band :halleluja

zeer goede band, met zeer goeie liedjes, kruising tussen latere beatless, gong en Tim blake.

die zijn nooit groot geworden. onbegrijpelijk

OMNIA OPERA - spacerockband die maar 2 platen hebben gemaakt in de jaren 90. zeer hoog nivo hawkwind-spacerock.

35007 nederlandse spacerock trots !

hehe teveel om op te noemen:)

Uiteindelijk komt het erop neer dat jij het te gek vind en een ander geen hol aan...;)

Vergelijkbare discussies

Back