ik heb nu wat meer posts van je voorbij zien komen, maar complimenten hoor, je legtdingen goed en begrijpbaar uit!![]()
Thanks Quifster

Hoe doe je dat? Elk kanaal dan een eigen reverb of doe je iets met een delay en een eq voordat het naar een send gaat met een reverb?
Voor de diepte gewoon via effect sends naar de galm.
De EQ doe je gewoon op de kanaal zèlf, waarbij je rekening mee houdt dat de instrumenten die je voorin de mix wilt hebben scherper mogen zijn en doffer voor verder af.
Dan via effect send naar de galm; de pre-delay van de galm bepaalt de 'gap' tussen het directe signaal en de galm. Verre signalen worden gekenmerkt door heel korte tot geen 'gap' tussen directe signaal en galm alsook hogere niveau van de galm (directe en galm geluid niet te onderscheiden).
Voor signalen die dichtbij zijn, hoor je eerst het directe geluid en na enkele milliseconden (pre-delay) pas de reverb.
Mocht jouw reverb geen aparte pre-delay regeling hebben, kun je er een delay apparaat/plugin vóór de reverb plaatsen.
Beter nog, een (korte) delay op een aparte send en deze door routen naar de reverb; zo kun je de dichtbij geluiden via de delay naar de reverb sturen en de veraf geluiden direct naar de reverb.
Ik hoop dat ik hiermee jouw vraag een beetje heb beantwoord.