Ik zoek een VST koor..

astronaut

Ouwe rot
Hoi :koffie: ,

Ik ben op zoek naar een koorgeluiden of een softsynth die deze geluiden overtuigend kan produceren. Het mogen allerlei soorten koorgeluiden zijn. Mannen, vrouwen, noeste knapen en verhitte meiden. Maakt niet uit. Ben op zoek naar de wat meer realistischere geluiden. Heeft er iemand bijvoorbeeld nog een goede tip voor bijvoorbeeld een Halion kit?!

Alvast Bedankt,

Astro.

Er bestaat een AKAI sample cd die volgens mij Orchestral Choirs heet. Volgens mij van Best Service. STaan zeer mooie realistische koorgeluiden op. Halion leest toch ook AKAI?

Groet Erik

Ik vind het anders nergens naar klinken. Totaal niet realistisch. Dit soort vocal klanken zitten in de goedkoopste modules.
Klinkt veel te schel en te blikkerig. Angelina mag van mij op de kermis gaan lopen blerren.

Ik zou gaan voor samples. Meest natuurlijker kun je niet krijgen.

Ik heb met groot succes clone ensemble gebruikt voor het creeren van het koor dat ik nodig had.

Heb eerst opnamen gemaakt zowel met lage en hoge stemmen (er waren geen tegenmelodieen voorzien dus)

Dan heb ik het zevenkoppige koor apart een WAV, de hoge stemmen apart een WAV en ook de lage (bass) een WAV file.

Dan heb ik in Wavelab met cloneensemble getweaked met elke WAV totdat ik een degelijk GROOT KOOR effect verkreeg.

uiteindelijk heb ik deze alle drie resultaten tesamen gebruikt om een nog groter kooreffect te krijgen.

Ik zal je het resultaat niet laten horen want het is voor een productie die in de maak is, maar ik zal je wel een handje helpen door de preset instelling hier mee te posten zodat je al wat sneller opweg kan met die clone ensemble.
Of voor andere liefhebbers hier. Let wel ik heb verschillen instellingen gebruikt en kwam nooit meer terug tot hetzelfde goede resultaat als die ene preset die ik eens per ongleuk goed had, wat wel raar was, maar enfin her resultaat is zeer te genieten.

Je kan ook eerst van een mannenstem een vrouwenstem VOICETRANSFORMEN om die dan te gaan clone ensemblen, etc etc etc....

Hier is de website voor clone-ensemble en de VST preset ervoor die ik gebruikt heb als VB:

http://www.cloneensemble.com/

enfin hier is die preset voor clone ensemble

Attachments

• cloneensembletest1.zip
    198 bytes · Bekeken: 119
Kan het nog goedkoper??

Kan het nog goedkoper??

Wow,

Ja, verschillende mogelijkheden. Ik ben niet zo'n ontzettend rijke muzikant dus heeft iemand misschien nog een internetadresje met goede gratis wav's. Want 795 dollar voor een sample CD is mij echt te veel.

Die harmonizer tip is trouwens erg nuttig ben er mee aan het experimenteren. Ook met chorus e.d. aan het spelen.

Bedankt allen,

:okdan:

Astro.

Back