Beeldscherm verkleurt door boksen

Croaton

Infected with the virus!!
Ik heb naast mijn computermonitor(17" flattron) 2 b&w boksen staan voor de monitoring. echter, wanneer ze er pal naast staan verkleuren de kleuren in mijn beeldscherm. hoe kan dit? en hoe valt dit op te lossen behalve door de boksen ergens anders te zetten?

kan dit verholpen worden door een tft beeldscherm te halen?

dat komt door de magneten en spoelen in de speakers. Je kan proberen een metalen plaat tussen speaker en scherm te zetten. Anders is afstand ertussen de enige optie. Het effect komt omdat de magneten en spoelen de electronen in de beeldbuis afbuigen, en kan een tijd blijven hangen.

dit komt door de magneten van je speakers.
Dit kan erg schadelijk zijn voor je beeldscherm

Oa een tft scherm kan dit verhelpen.

Maar ook bv metalen platen tussen je boxen en je monitor wil helpen.

De meeste prof. monotoren hebben hier geen last van trouwens.

Een speaker genereert elektromagnetische velden, daar kunnen monitors niet tegen, ik zou ze maar weghalen want het kan je beeldscherm beschadigen, vooral LCD schermen kunnen er kapot van gaan. Goeie studiospeakers zijn magnetisch afgeschermd. Ook centerspeakers en subwoofers van Dolby digital installaties zijn afgeschermd aangezien ze dicht bij je tv staan. Dus of weghalen, of betere afgeschermde speakers kopen.

Origineel geplaatst door shappy1010
Een speaker genereert elektromagnetische velden, daar kunnen monitors niet tegen, ik zou ze maar weghalen want het kan je beeldscherm beschadigen, vooral LCD schermen kunnen er kapot van gaan. Goeie studiospeakers zijn magnetisch afgeschermd. Ook centerspeakers en subwoofers van Dolby digital installaties zijn afgeschermd aangezien ze dicht bij je tv staan. Dus of weghalen, of betere afgeschermde speakers kopen.

dat zeg ik.....:)

Origineel geplaatst door kroznaxsz
Waarom zou je je speakers uberhaupt zo dichtbij je monitor zetten? lijkt mij nogal kut voor je stereobeeld

beter kut voor je sterobeeld dan een stereo voor je kutbeeld...?

natuurlijk staan je monitoren (of boxen... geen boksen, dat staat zo dom) naast je beeldscherm als je veel met de computer doet. niet er tegenaan natuurlijk.

koop gewoon een goed stel monitoren ipv de hifi-boxjes die je nu waarschijnlijk gebruikt. ik werk met Absolute 2's en die staan ook naast mijn beeldscherm, nooit geen last nergens van nie.

Yep, bij mij ook. En idd nergens problemen mee.
En met mijn stereobeeld is ook niets mis.
Hier het bewijs:

foto22.jpg

hmm dat het schadelijk is is voor mij nieuw en het is zeker niet schadelijk bij lcd (ik neem aan trouwens dat je tft bedoeld. ik zelf ben juist overgegaan op tft vanwege dit probleem.

Origineel geplaatst door EDP
hmm dat het schadelijk is is voor mij nieuw en het is zeker niet schadelijk bij lcd (ik neem aan trouwens dat je tft bedoeld. ik zelf ben juist overgegaan op tft vanwege dit probleem.

Schadelijk voor een CTR is het zeker.. ik ken genoeg monitoren waar de kleur van in de hoeken totaal niet meer klopt. Ik heb het nu alleen wanneer ik het volume voluit opendraai. :)

ja maar met mij trinitronnetjes die ik eerst had duwde ik even op het degaus(of hoe je het ook schrijft) en dan wast het weg(sony hmd -a200's)

Boksen tast meestal de kleur aan, stampen tast de stabiliteit aan, water erop leegkappen tast de algehele electronica aan en uit het raam gooien helpt het meestal wel volledig de IT wereld uit...

'k spreek uit ervaring ...

Origineel geplaatst door bambamstudio
leg uit....

hoe verder je speakers uit elkaar staan hoemeer ruimte je hebt om je hoofd te bewegen zonder dat 1 kant gaat overheersen, logisch toch?

Ik heb net even de proef op de som genomen :D
Bij mijn monitor op werk een flinke magneet over het scherm gehaald, en voila van alle kleuren klopte er geen enkele meer! :D

Hop, de degauss ingedrukt.. Nothing happens.. Nog een keer dan.. Nog steeds nix.. Na de 6e keer was alles weer terug bij het oude!

Wel effe goed om erbij te vertellen dat ik deze proef bij een oud CRT beeldscherm deed.

Hmm, het permanently damage verhaal geloof ik eigenlijk niet zo, want de spoelen/metaal in de monitor kunnen niet permanent gemagnetiseerd worden, dus kunnen altijd gedemagnetiseerd worden..

Arv

Back