Welke synths zijn het?

analogmaarten

ploink ploink blieb blieb
Hallo mede-toetsenrammers

Ik wilde graag weten welke synths er gebruikt worden in de songs van:

- Sylver>forever in love (de zangstemmen op de achtergrond, en niet het kaboenk-kaboenk gebeuren op de voorgrond.)
- Madonna>the power of goodbye (de strings in het intro van de song en op de achtergrond)

Wie weet er wat meer?
Vriendelijke groet Analogmaarten

Re: Welke synths zijn het?

Origineel geplaatst door analogmaarten

- Madonna>the power of goodbye (de strings in het intro van de song en op de achtergrond)

Wie weet er wat meer?
Vriendelijke groet Analogmaarten

madonna gebruikt veel korg spul dus zoek ff jaartal op en kijk welke synths erbij horen. Zal wel de triton of iets dergelijks zijn...

The power of goodbye is toch nog van haar William Orbit periode? Nou, die heeft z'n gierlijst gewoon op www.vintagesynth.com staan.. als 't goed is. Sylver heeft (als ik de clip nog herinner) een Virus Indigo en dan nog wat... maar ja ;).

Origineel geplaatst door Yoozer
The power of goodbye is toch nog van haar William Orbit periode? Nou, die heeft z'n gierlijst gewoon op www.vintagesynth.com staan.. als 't goed is. Sylver heeft (als ik de clip nog herinner) een Virus Indigo en dan nog wat... maar ja ;).

dit was toch al met die nieuwere gast die haar imago gelijk beetje veranderde en de muziek wat meer synth achtig maakte?

Origineel geplaatst door Yoozer

lama net ff gekeken en idd je hebt gelijk. staat citaat op dat veel uit de juno komt maar die stings? klinken eerder als wavetable...

Die Power of Goodbye strings lieten mij indertijd onmiddellijk denken aan een ROM-wave en ROM-patch die standaard met de W30 meegeleverd wordt. Of het em dan ook nog is, blijft maar de vraag natuurlijk ;)

:doei:

Back