probleem Ultranova librarian

willvandervliet

Ouwe rot
Is er misschien iemand die bij het volgende probleem kan helpen:

Ik heb voor mijn Ultranova de Librarian van de Novation site gedownload en op de Mac (OSX Yosemite) geïnstalleerd .

In eerste instantie werkte dit prima, totdat ik in het linkerscherm,waarin je de folders kunt selecteren, klikte.

Hierna verdween het hele linker gedeelte van de librarian.

Op het net heb ik 1 mogelijke oplossing gevonden maar deze lost het niet op.

Ook heb ik de librarian van de Mac verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ,maar ook dan is het linker gedeelte van het scherm niet zichtbaar.

Natuurlijk heb ik een mail naar de Novation helpdesk gestuurd, maar tot heden heb ik geen antwoord.

Dus ik hoop eigenlijk op een tip van een mede Ultranova gebruiker.

Heb een tijdje terug een Ultranova gehad. De Librarian (had ik voor de PC) was 1 van de meest brakke stukjes software die ik heb gezien (hun Automap komt ook lekker in de buurt van die kwaliteit). Crashen na bijna elke 2 clicks, in forums verslagen gevonden van soortgelijke ervaringen.

Voor diverse zaken heb ik contact gehad met de Novation helpdesk, die komen meestal niet verder dan het advies om de laatste versie te installeren, die je al hebt. En anders geven ze iets anders wel de schuld, je PC/Mac ofzo. Heb later ook expres geen Focusrite (=zelfde bedrijf) geluidsinterface genomen, maar een ander merk.

Novation + software ? Brrrrr :r

Heb de oplossing gevonden en als er iemand hetzelfde probleem :

Download "Appcleaner" en verwijder hiermee the Librarian, appcleaner verwijdert deze met alle bijbehorende files.

Installeer de librarian opnieuw en hij zal opstarten met alle veranderingen die je er inmiddels mee gemaakt heb.

Wel blijft het natuurlijk zo dat er een behoorlijke bug in het programma zit.

Back