Welke schermgrootte (17", 19") en resolutie gebruiken jullie met Cubase SX?!!

Dance123

Ingeburgerd
Welke schermgrootte (17", 19") en resolutie gebruiken jullie met Cubase SX?!!

Hoi,

Ik vroeg mij af welke schermgrootte (17", 19",..) en resolutie jullie gebruiken met Cubase SX. Ben ik de enige die vind dat als je Cubase SX op een 17" scherm gebruikt in 1024 x 768, dat alles er zo petieterig uitziet, moeilijk leesbaar. Normaal gebruik ik op mijn 17" scherm een resolutie van 800x600. Dan is alles zeer goed leesbaar zonder je ogen te vermoeien. Hoe zit dat bij jullie?!

PS: is het overigens niet zo dat je bij Cubase SX verplicht minimum 1024 x 768 moet gebruiken omdat anders niet alle menus op je scherm kunnen ofzo? Hoe zit dat juist want bij VST maakte dat niets uit.

Mike.

Beste is 2x 17", nog beter 2x19" tft @1280x1024 voor optimaal gebruik en dat alles via dual vga -out. Kostbaar plaatje maar voor het geval dat geld even geen rol speelt :okdan:

Succes,

gr. Mario

Als je resolutie te hoog wordt om je lettertjes nog te kunnen lezen, dan kan je in Windows ook kiezen voor Large Fonts (vs. Small Fonts). Dit kan je terugvinden onder je display properties / Font Size. Zo kan je op een 17" toch nog deftig je zaken lezen (werk zelf met een 16" TFT in 1280x1024 en kan alles perfect lezen).

Uiteraard is een 19" leuker, maar ook duurder ;)

:doei:

Ik draai met 2 19 inch schermen op een dualhead asus kaart (ti 4600). De resolutie waar ik op draai voor cubase sx is 1280 * 1024. Cubase sx is gestretsched over 2 schermen. Afhankelijk van waar ik mee bezig ben verander ik de sx layout op 3 manieren, hiervoor heb ik layout templates gemaakt gekoppeld aan hot keys.

1. Song design
Linker scherm Arrangement window, rechterscherm gebruik ik voor mijn vst instrumenten.

2. Arrangement mode.
Als ik alle parts klaar heb dan gooi ik het arrangement window over 2 schermen. zo heb ik perfect overzicht over de structuur van mijn song.

3. Mastering mode
linkerscherm het mixer panel rechts alle fx en insertpanels direct benaderbaar.
Als alles klaar is gooi ik het mixer panel over beide schermen heen. Zo heb ik visueel zicht over alle output levels in mijn song.

Let er wel op dat je een dual head kaart neemt. Mijn ervaring met een extra pci kaart zijn dramatisch. De cpu neemt dan namelijk een groot deel van de grafische kant op zich. dus als je naar het rechterscherm gaat dan kost dit cpu.

met betrekking tot de lettergroottes vind ik persoonlijk dat het groot genoeg is.

Ik gebruik een 19'' CRT met een resolutie van 1280x1024 en 32bits kleuren. Werkt prima, kan veel op het scherm kwijt en alles is prima leesbaar. De leesbaarheid bij hogere resoluties is ook heel erg afhankelijk van de kwaliteit van je monitor.

Ooit zou ik ook wel 2x19'' TFT willen, maar ja...... die geldboom wil maar niet groeien.

Ik gebruik gewoon Cakewalk 3 (heeel oud ik weet het maar het werkt), op een 15 inch monitor met 800* 600 meer heb ik niet nodig.

Op mijn pc waarop ik internet / programmeer etc. werk ik op een 19 inch op 1600 * 1200 dat werkt echt super!!

24 inch werkt erg prettig, maar dat gebruik ik alleen in de tv studio.

Het ligt natuurlijk erg aan je budget, en of je wel of geen moeite hebt met een CRT scherm. Als je niet perse TFT wilt, zou ik zeker voor een CRT gaan. Kijk eens naar een 19 inch Samsung met vlakke beeldbuis. Kijkt echt heel prettig, gaat tot een hoge resolutie, en is topkwaliteit. Zo'n 19 inch met vlakke beeldbuis heb je al voor rond de 200 euro per stuk nieuw.

Betekent dat je voor rond de 400 euro 38 inch aan beeldruimte hebt. Meer dan genoeg voor je proggies dacht ik zo.
Speel je geen spellen op je pc, of erg weinig ? Een G-Force 2 MX dualhead-kaartje kopen voor rond de 60 euro.

En dan heb je best een leuk setje staan voor niet te veel. Het kan nog een stukje goedkoper, maar ik zou zeker niet gaan voor cheap-ass monitors. Je merkt het verschil namelijk wel degelijk.

Bij mij is pas juist weer een 19 inch overleden, ik zit er nu zelf aan te denken om wel te gaan overstappen op 2 tft's. Maar goed, dat blijft een persoonlijke overweging.

Succes.

Ziet er wel heel strak uit Fuse !

FF ter indicatie.
En dat is dan nog 'maar '3 keer 15 inch. Wat zitten die schermpjes toch strak aan elkaar zeg. Erg mooi design !

Attachments

• store_cinerama_45.jpg
    store_cinerama_45.jpg
    19 KB · Bekeken: 86
Ik gebruik zelf 2 CRT monitoren op een GF4 Ti4600U , 1x 19" aashima gevalletje en een 21" Apple Studio display. de resolutie staat standaard op 2560x1024 (2x 1280x1024 in principe). cubase gemaximaliseert en op de 21"(rechts) heb ik reason en evt rebirth, dan is er nog een beetje ruimte voor wat cubase vensters op dat scherm(of anders gooi ik um wel eens op 2x 1600x1200). en op de 19" edit ik alles en heb daar mn mixers.. werkt echt super relaxt naar mijn mening!

Dit wordt lachen :

Ik gebruik 2 15" crt's @ 800x600.
1 scherm op 'n 64MB GF4 en 1-tje op 'n 8MB pci-kaartje.
Cubase gemax't op 1 scherm, plugins enz op het 2e scherm.

Aan m'n 2e systeem (wat voor mij eigenlijk niet meer is als 'n veredelde synth) hangt weer 'n 3e 15" crt.
Hierop staan alleen wat softsynths enz.

19" 1600x1200, ik hou er van om een hoop op m'n scherm te hebben, heb een hekel aan scrollen

maar fuse, doe je het niet gelijk goed:
main.jpg

92"

2 x 19" Medion @ 1280 x 1024 elk. Resolutie maakt niet zoveel uit, maar 1024 x 768 is gewoon een minimum ongeacht 't formaat.

De Medions die ik heb waren lekker goedkoop en ze zien er mooier uit dan 't standaard computerbeige. Als ik 100 euro meer had gehad was ik voor iets duurdere 19" Iiyama's gegaan (die zijn helemaal plat). Dual out op je grafische kaart is tegenwoordig al supergoedkoop - ik heb hier een cheape Radeon 9000 met een uitstekende 2D kwaliteit (speel toch geen spellen) en 't werkt vlekkeloos.

Reden dat ik trouwens CRT heb en geen TFT is omdat ik ook nog wat designwerk doe en correcte kleurtjes + TFT == gaat niet goed (of je moet een snoeidure monitor halen, en daar had ik niet zoveel zin in). Maar als je je alleen in Cubase uitleeft - hey, 17" TFT komt ongeveer overeen met 19" CRT (grotere viewable range) dus je hoeft niet helemaal krom te liggen.

En koop er een met een zero-dead pixel garantie! Heel belangrijk!

ik heb een philips 107S 17" scherm op 1152x864 draaien. Beetje vreemde resolutie, maar op 1280x1024 vind ik de refresh rate te laag

Back