Sequencerprogramma om op te nemen

phochos

Berliner School Artist
Welk sequencerprogramma kan ik het beste nemen als ik wil gaan opnemen op de computer? Tot voor kort werkte ik met een hardware recorder en mengde dan de opgenomen partijen in Magix Studio 2013. Nu ga ik alles opnemen op de computer met hardware wat ik nog heb staan.:okdan:

Maakt in feite echt niet uit hoor phochos.; wat jij het prettigst werken vindt.

Kan je niet gewoon opnemen in Magix Studio?

Laatst gewijzigd:
Moeilijk advies, heb soms het idee dat iedereen is overgestapt naar Ableton. Behalve protools heb ik alle bekende sequencers geinstalleerd gehad en allemaal plus en min punten.Als puur softwarematige hdd meersporen recorder blijft Cockos Reaper persoonlijk favoriet qua stabiliteit, eenvoud en audioformats etc. Als je wil kan je je eindeloos verdiepen en zo niet is het vrij eenvoudig gewoon een paar sporen aan te maken en op record te drukken. Voelt een beetje als een oude stabiele Nokia met als je echt wil toch smartphone opties. Audio engine klinkt neutraal en programma start lekker snel op, nooit vastlopers en vrij snelle leercurve wat mij betreft.

Maakt in feite echt niet uit hoor phochos.; wat jij het prettigst werken vindt.

Kan je niet gewoon opnemen in Magix Studio?

Ja, is dacht ik geloof ik ook wel mogelijk. Zal eens kijken.:D

Reaper is een mooi programma, stabiel, vreet weinig geheugen en goedkoop (lees gratis voor niet commerciele doeleinden) Maarja dan moet je wel van alles weer aanleren, kost veel tijd en dat kan je beter gebruiken om lekker muziek te maken.

Volgens mij moet het met je Magix pakket ook kunnen ja.

Je drukt toch gewoon op de record knop in magix (wel eerst kanaal selecteren en audio input device)

https://www.youtube.com/watch?v=CK20ajkDw6E

Kan je gewoon mee multitracken toch
precies,

ik denk dat je daar beter eerst ervaring mee op kan doen hoe multitracking precies werkt op een computer, Dit programma ken je al, dus hoef je geen leercurve door om een andere daw te leren. Na een tijdje magik multitracking te gebruiken weet je precies later wat je eventueel mist voor je werkwijze, en dan kun je daar je daw op uitkiezen :)

studio one is erg goed, en de gratis versie voorziet al prima.

Back