SH-101 mod Tubbu Tec

Das wel een vette upgrade.
Accent functie,32 sequences,midi,...
En zeer mooie prijs.

Iemand 'm al gedaan? Ik ga 'm doen maar eerst nog wat oefenen op desolderen op een oude cd speler / tuner. Velleman kitjes en een beetje RC schaalmodelletjes draai ik hand niet voor om maar zo'n CPU deed ik nog nooit. En een boel contactjes naast elkaar is altijd spannend.
Riskeer ik dat met een Weller soldeerbout of toch maar een station aankopen? Wordt niet mijn laatste mod werk… Weldra de solaris mod op de cs15 en extra LFO op mijn filterbank 2 desktop die nu al gemod is naar rack :)

Een stationnetje kan nooit kwaad. Heb zelf deze:
http://www.eleshop.nl/aoyue-968a-alles-in-een-station-p-521.html

Prima station, ben er al een hele poos erg blij mee!

Bij het desoldeerstation zoveel pinnen van een IC; doe ze diagonaal om en om. Dus eerst de rechter boven pin, dan links onder, etc. Zo verdeel je de warmte in de IC een beetje.
En gebruik litze, zo veel als je nodig hebt, niet zuinig mee doen en vers soldeer op de tip, het liefst bij elke (de)soldering!

ok super tips allemaal, dank

Station op komst… Hopelijk voor véle jaren gesteld...

ja, maar ebay. 169 euro geleverd.
Paypal betaald dus veilig gevoel indien gedoe. :okdan:

Mod ook besteld. Maar dus eerst oefenen met solderen op mijn vrouw r afgedankte hifi :)

Zie dit nu pas, VET!! Ga 'm denk wel bestellen!

..alleen die sticker ga ik er niet opplakken dan ;)

Laatst gewijzigd:
Haha nee die sticker komt er niet op.

Iemand 'm al gedaan? Ik ga 'm doen maar eerst nog wat oefenen op desolderen op een oude cd speler / tuner. Velleman kitjes en een beetje RC schaalmodelletjes draai ik hand niet voor om maar zo'n CPU deed ik nog nooit. En een boel contactjes naast elkaar is altijd spannend.
Riskeer ik dat met een Weller soldeerbout of toch maar een station aankopen? Wordt niet mijn laatste mod werk… Weldra de solaris mod op de cs15 en extra LFO op mijn filterbank 2 desktop die nu al gemod is naar rack :)

vraag me af waarom je een sherman zou willen racken juist suburb handig datje kan zien / watje patched
alle in / outs aan de front nu ?

owja
vertel die mod cs15 heb een cs30 die modded mag worden

vraag me af waarom je een sherman zou willen racken juist suburb handig datje kan zien / watje patched
alle in / outs aan de front nu ?

owja
vertel die mod cs15 heb een cs30 die modded mag worden

Als je een filterbank racked zijn de connecties onbereikbaar. Ik heb de achterkant dus voorzien van langere flatcable zodat in mkan vooraan aansluiten. Superhandig en 100% omkeerbaar :)

Heb enkel een stuk plaat moeten maken 19 inch met gaten. Bovendien krijgt ie extra lfo out.
Mss komt er nog een filterbank rack. Wel zien wel. Ik heb geen ezeltje dat geld sch... :) de fb racks zijn niet te vinden 2e hands voor een ok prijs.

Heeft ier iemand een novamod op zijn 101? Ik heb vermoedelijk een probleem: de 'crosswiring' lijkt me geen standaard nova mod, ik heb tubbu gevraagd of dit ok is voor de 1oh1 maar hij antwoord niet (vermoedelijk wegens vakantie)
Wie heeft er nog zo een? Dit is een foto van de crosswiring. Er is ook een bruggetje soldeer.
Hij werkt als een beest dus 't heeft vast een reden… Ik heb 'm zo gekocht, mod'er is een bekende...

ezohft.jpg

Back