SH-101 mod Tubbu Tec

Ik zie reikhalzend uit naar MC-202 mods!

Die hebben ze al gemodt. Alleen cpu mod is heel pittig want de cpu is als een soort van smd op de pcb vastgezet. The cpu van een 101 is normale IC die je redelijk makkelijk los kan solderen.

wie wat waar?

smd lossolderen is makkelijk met een heatgun

https://tubbutec.de/blog/mc-202-mod/

:D

En dat geloof ik best dat het met heatgun makkelijk gaat. I quote alleen die gasten zelf.

:D

Verder blijft dat cpu hacken interessant. Zou er wel 1 willen voor mijn six trak. Die envelopes zijn te langzaam. Er is al een p 600 hack welke volgens mij met aanpassingen op de six trak zou moeten kunnen.

En een dw 8000 cpu hack. Vooral een ringmodulator en cross modulatie zou die bak fantastisch maken.

Mja op die pagina staat niets van een cpumod
Een degelijke sequencer mod met pattern memory zou zalig zijn voor de 202

Iemand zin om deze mod op de mijne te zetten tegen vergoeding? Wat zou een redelijke vergoeding zijn voor het installeren van deze mod? heb echt geen idee wat dat zou moeten kosten

nee, hij ligt hier in de kast. Ik krijg geen antw van mr tubbu die sinds de 14e uit vakantie is, volgens zijn auto reply. Zou 'm beter terugsturen.
Mijn gemodde 101 met nova zijn chip is voorzien van extra soldeerpunten en draden, durf er niet zomaar de tubbu in smelten.
Ik DENk dat turnlab er ondertussen al enkelen heeft geplaatst voor klanten. Ookal wou de technieker afwachten wegens issues op FB ivm de mod: geluid (geruis of geklik) als je alle faders vd golfvormen laag hebt en vb filter only wilt spelen.

Hhm voldoende info voor mij om nog wat langer af te wachten naar meer ervaringen.
Klinkt allemaal erg leuk maar weinig zin om beta tester te zijn ;)

Was van plan vanavond mijn 101 onderhanden te nemen en foto's voor je te maken, maar ben te gaar.
Hopelijk morgen wat meer energie ervoor.

Zie nu trouwens jouw foto van je 101, weet je welke pin outs op de chip met elkaar verbonden zijn?
Dat geeft de technische mensen onder ons wellicht voldoende info om te deduceren welke mod dit is.
Voor zover ik weet is de chip alleen voor de sequencer, arp en clock. Is een van deze onderdelen bij jouw anders dan normaal?

Hoe dan ook, met die crosswiring zou ik de nieuwe cpu er niet op zetten, dat is vragen om problemen lijkt me....

attachment.php

Attachments

• 101 chip.JPG
    101 chip.JPG
    27,7 KB · Bekeken: 86
Hmm geen idee, maar ik zou denken dat het dan de lfo speed mod of lfo clock input is.
Maar dat is een uneducated guess :)

Wel mooi zo zwart!! Heb nog eens een andere in mat zwart voorbij zien komen die verder origineel was. Ook erg mooi!!
(auwww 1300 pond?)

nee, deze werd verkocht op ebay. Gekocht door Jurn. Ik heb 'm dan weer via Jurn.
Ik heb 'm gelukkig geen 1300 pond betaald :)
Ik weet niet precies wat de nova mods zijn: ik had begrepen dat customsynth de nova mods als inspiratie heeft gebruikt en 'goed heeft uitgevoerd' omdat de nova info volgens hen flink fout was. Staat zo op hun website. Mogelijk is dit dus niet bepaald de nova mod, maar iets gelijkaardig. En meer: grotere jacks. En ik dacht nog "iets" extra

Hierbij wat foto's van de ingewanden van mijn 101.
Zoals verwacht geen crosswiring op de CPU.

Als ik het goed zie zijn bij jouw punt 5 (SS) en 6 (INT) van de CPU aan elkaar gesoldeerd en loopt er een weerstand van punt 6 naar punt 35 (P24) en een weerstand van punt 35 naar de weerstand R63 naast de CPU.

Geen idee waarom maar wellicht dat iemand daar meer over kan zeggen!

attachment.php

attachment.php

Attachments

• 20160117_205449.jpg
    20160117_205449.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 75
  • 20160117_205501.jpg
    20160117_205501.jpg
    106,3 KB · Bekeken: 74
Tubbu antwoordt dat t niet uitmaakt. Maar dan nog: hij ligt hier niet. Dus zal nog maanden duren voor ik m kan plaatsen.

Hier op gearslutz zijn ook een aantal mensen die weerstanden e.d. tussen pins van de CPU hebben zitten.
https://www.gearslutz.com/board/ele...usic-production/1038823-tubbutec-sh-1oh1.html

Ik zou er toch niet zo 1.2.3. op vertrouwen dat het niet uitmaakt, maar misschien ben ik een beetje para. Zou zonde zijn als je de CPU sloopt.
Voor zover ik lees vervang je heel de CPU en moet je de weerstanden dus toch los solderen en voor de handigheid een socket erin zetten zodat je makkelijk kan swappen.
Dan zou ik het eerst maar eens zonder deze crosswires proberen, kijken of alle mods het nog doen.

Wel interessante mod waarvan vooral de midi in en uit interessant is voor mij, ik heb nog steeds geen midi to cv voor mijn 101. Hij doet nog een hoop meer maar toch, meteen een midi keyboardje die niet monotoon uitstuurt.

Denk niet de sequencer ooit te gebruiken, de extra lfo en envelope ook leuk, deze zijn met midi cc aan te sturen begrijp ik.

Zijn er nog goedkopere mods welke ook midi doen? Lijkt me haast niet of wel, en deze voegt nog een hoop extra toe. Zit er aan te denken deze mod uit te voeren.

Enige minpuntje, die lelijke midi connectors even andere voor zoeken.

Mocht ik deze mod gaan doen, dan sowieso zonder die foeilelijke stickers en dan koop ik wel een nieuw batterijklepje waar ik de midi in zet, zodat het weer helemaal terug naar origineel kan (op de CPU scoket na).
Die midi connectors zijn idd net zo mooi als de stickers...

Ik ben die mod eens aan het doornemen, met midi cc welke in de chip wordt omgezet naar cv kan je onder andere filter cutoff, pitchbend en volume accent aansturen.

Als ik die pitchbend aansturing nou lekker laat zitten want dat gebruik ik toch niet, dus de groene kabel houd ik over als cv control waar ik maar wil. Kan ik de resonance op de printplaat opzoeken en dus die aansturen met midi cc? Lijkt me wel toch?

Ik kan me wel redden met die mod erin stoppen maar de aansturing van resonance opzoeken gaat me net iets te ver. Misschien vraag ik het beter even aan de bedenker van deze mod?

Back