Poll: Ben je tevreden met je setup?

Poll: Ben je tevreden met je setup?

• Ja ik ben tevreden! :)

Stemmen: 53 47,7%
  • Nee, ik wil nog andere gear/software voor ik tevreden ben. (etc.)

Stemmen: 58 52,3%

• Totaal aantal stemmers
    111
Re: Tevreden?

Re: Tevreden?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Of ik tevreden ben? Jah, over de huidige setup zou je mij niet zo snel meer horen klagen. Het afgelopen jaar is er flink geïnvesteerd, waardoor je kan zeggen dat de 'basissetup' zo'n beetje wel rond is. Alles wat er nu nog bij komt is 'extra': om meer/andere/vettere geluiden te krijgen. Betekent natuurlijk niet dat er niet nog heel wat op het verlanglijstje staat :{

Mijn partner in crime heeft op zich wel gelijk. We zijn nu tenminste in staat om goede muziek te bakken (puts!) met hardware i.p.v. software.
Echter, bepaalde zaken kunnen nog wel iets verbeterd worden. In elk geval zijn de wat stevigere drumgeluiden nog welkom (ben daarom ook voor de AiRBase aan het sparen) en een analoge synthesizer kan ook nog wel van pas komen om het geluid van de muziek wat voller te maken.

Voor de rest: eens een kapitalist, altijd een kapitalist, dus méér, méér, méér, méér! :)

jup ik ben tevreden: XP-80, PC, Audiophile, softsynths
heb geen dringende behoefte aan meer, met dit moet ik alles kunnen wat ik wil
misschien over een tijdje nieuwe pc

Ja, ik ben tevreden met de spullen die ik tot nu toe heb gekocht en verkocht...

an1x was niks voor mij, en de r70 gaat binnenkort (hoop ik) de deur uit voor een tr727...

verder heb ik wel te weinig, maar das een geldprobleem...

wat ik er bij wil hebben wat ik nu nog moeilijk probeer op te vullen met software etc.
eerst een 909... die moet ik gewoon hebben... word gek dat niks het benaderd... heel misschien eerst een Mbase...

dan ligt het eraan wat ik voorhanden krijg, aangezien ik dingen zoek die niet echt veel aangeboden worden...

Jup4 (Cassius - Au reve :halleluja )
Fr777 (ideaal voor live)
Arp Omni of Quadra

en mocht ik geld teveel hebben ooit of iets winnen, dan zal ik nog een A6 aanschaffen...

En tussendoor hoop ik nog wat kleiner effecten materiaal te kopen, en een goede bandrecorder...

Maar denk eigenlijk niet dat je ooit echt honderd procent tevreden bent... lijkt me ook niks aan als je ALLES hebt...:D

Ja, ik ben tevreden met wat ik heb, ik zou wel meer willen, maar da's puur voor de heb.

Heb onlangs een DP4 gekocht waar ik nog niks mee heb gedaan, een DBX compressor die niks staat te doen. Eerst maar eens pielen, dan zien we wel of we meer gaan kopen of juist verkopen. Met software kan ook een hoop.

Tja, eigenlijk wel tevreden, maar tegelijkertijd ooik nog veel wensen. En de pest is, koop je iets nieuws, moet daar vaak ook weer nieuwe software, of iets anders bij. Eigenlijk ben je dan nooit tevreden.

Wel vind ik nieuwe dingen goed voor de creativiteit!

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Wel vind ik nieuwe dingen goed voor de creativiteit!

Dat is wel waar wat je zegt, per apparaat of effect of nieuwe plugin die ik heb gekocht heb ik 1 nieuw nummer gemaakt.
Ik maak altijd maar 1 nummer tot dat ik een nieuw iets heb... best wel suf eigenlijk.. alsof ik niet 2 nummers zou kunnen maken of 10 als ik iets nieuws heb. Blijkbaar niet .. motivatie probleem ?

Ik heb mijn set-up bijna bij elkaar. Alleen nog een effectprocessor voor m'n nord en een compressor en ik zit er over te denken om een andere sampler te kopen, maar mijn eigen sampler gebruik ik te weinig om een andere te rechtvaardigen).

Ik kom ook eigenlijk geen apparaten tegen die me een nieuwe sound kunnen brengen (of ze zijn rete-duur, dus dat is dan ook geen optie).

Maar ben ik tevreden met mijn huidige setup: ZEKERS!!!!!!!!! (ik heb er hard genoeg voor gespaard)

*D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D

Ik ben dik tevreden met wat ik nu heb staan. Ik heb niet veel spullen, maar ik denk gewoon dat als ik ergens muziek mee wil maken dat het met dit setje moet lukken. Als ik de voorbeeld patterns hoor, hoe knap die zijn geprogrameerd dan weet ik gewoon dat ik niet mn spullen maar mn skills moet upgraden...

Ik kijk wel nog vaak bij de 2e hands samplers of er nog een mooie bij staat. Maar gelukkig blijf ik verstandig en bedenk ik daarna goed wat ik er dan mee zou doen als hij hier in huis zou staan... Ik zou er niet veel mee doen, wat vocals samplen, wat drumsounds.. thats all. Niet genoeg om er een te kopen denk ik dan.

En mn rm1x en mn mc307 compenseren het gemis van veel gear als het om ledjes gaat om naar te kijken in het donker.. ze zitten namelijk helemaal vol met grote groene displays en knipperende lampjes..

Nee... ik ben best tevree....

misschien nog een cheapo sampler..

ooit....

Origineel geplaatst door Cornerman
Ik ben bijna tevreden ;).....En dan wordt het tijd om weer eens muziek te gaan maken. Het heeft een hoop tijd en geklooi gekost om tot mijn huidige setup te komen die voor mij werkt.

Maargoed kopen zal ik altijd wel blijven doen. nieuwe spullen zijn nu eenmaal leuk :D

Kan ik me helemaal in vinden; voor mij is het zoeken naar (leuke) gear net zo leuk als het
freaken ermee na de aanschaf en evenzo om nrs mee in elkaar te bouwen.
Sterker nog; ik ben eigenlijk wel blij dat er altijd wel iets te wensen valt.
Ik ben tevreden, maar nog niet verzadigd..;)

ben redelijk tevreden moek zeggen.....

enige wat ik zou willen is een set monitors en een midi keyboard
+de uad & powercore...hmmm is toch nogal wat hahahahahahaha

Ik zie altijd wel iets waar ik ontzettend van aan het kwijlen sla :) Maar ik doe het wel even rustig aan momenteel. De komende tijd wil ik langzaam een nieuwe soundcard, monitors en wat budget effecten aan gaan schaffen. Qua synths zou ik er op dit moment graag een virus bij willen hebben maar daar kijken we volgens jaar ofzo wel eens naar :)

ik heb er net een paar dingen uitgegooid, wat weer wat vrijmaakt voor nieuwe dingen:D .
gisteren dus een emu morpheus gekocht; dat is wel een dingetje dat gaat blijven dnk ik; wat een mogelijkheden voor dat geld zeg. Verder ga ik vandaag een patchbay kopen, zodat ik alles lekker makkelijk kan aansluiten, want voor elk nummer gooi ik altijd de hele boel om. Dan wil ik nog iets analoogs, maar met midi en op budget, dus dat wordt effe zoeken....iemand?? En een iets groter mengpaneel en iets voor de eindcompressie. That should do the trick.

hm. ik ben dus nog niet echt tevreden. Maar ik weet precies wat ik wil, en ik heb nu het geld, dus ik zit er dicht bij.

oh ja, wat ik nu heb; yamaha ys200, nord micromodular, mam mb33, drumstation, emu morpheus, rm1x, digitech studioquad v2, yamaha rev100, spirit folio f1-14.

Heb een aantal apparaten verkocht afegelopen jaar (jp4,ms20,cs05,arp oddessey,prophet5 snik) maar ik ben nu toch dik tevreden met de setup. Er staat iig niets meer nutteloos op de grond te wachten tot ik het een keer aansluit; alles doet mee!

btw, ik zou wel een verwend teringjong zijn wil ik niet tevreden zijn met mijn setup :frons:

Alleen nog op de akoustiek enzo letten, maar da's puur verbouwen enzo met nieuwe meubels, telt dat ook mee :confused:

Ja, qua gear ben ik zeeer tevreden nu. Tuurlijk kunnen er altijd nog wel dingetjes bij, maar ik zou nu zo snel niet weten wat.

Wat ik wel nog heel graag zou willen is een betere ruimte voor mijn studio, en als ik die had zou ik ook gelijk betere monitors (mackies) willen. Tot die tijd heeft dat geen zin.

Verder is er natuurlijk veel fantastische gear die ik graag zou willen hebben, maar bekeken van wat ik practisch nodig heb om muziek te maken ben ik wel klaar.

ik ben niet helemaal tevreden met mijn setup. Ik wil nog een midi-thru box om meer apparaten aan de mc50 te kunnen hangen. Ik wil een dataswitch om mijn 2 pc's met een monitor en toetsenbord te kunnen bedienen. En een Microkorg voor leadsounds

Nee, ik ben nog niet tevreden, er kan altijd wat bij.

De basis heb ik wel voor mekaar;
een paar leuke synths, sequencer en mixer/patcher.

Alleen een effectmodule,mixer en monitoren ontbreken nog.
Zal wel volgend jaar of zo worden, is geen haast bij.

Vins.

niet 100% tevreden ,

Heb onlangs een 32 kan. lx7 gekocht en hou nu iets van 8 kanalen over , mijn sx zat altijd barstensvol ! Er
moeten nog een paar synths bij komen dus . ( en als de mixer dan vol zit ga ik waarschijnlijk weer upgraden naar een 48 kanaals , lol )

Back