Musikmesse 2004 verandering

bambamstudio

Certified MoogPro
Van 31 maart tm 3 April is er weer in Frankfurt de Musikmesse.

Dit hoeft denk ik weinig intruductie te hebben.
Buiten het feit dat ze dit jaar hun 25e jubileum vieren is er en balangrijke verandering:

Was het voorheen dat de publieksdagen uit 2 dagen bedtond, namelijk de Zaterdag en de ZOndag, dit jaar gaat het anders.
De organisatie heeft besloten om alleen nog de Zaterdag toegangkelijk te maken voor iedereen.
Hiertoe is besloten om er meer een vakbeurs van te maken.

Dus op andere dagen buiten Zaterdag kom je er niet in onder perskaart, uitnodiging, dealerkaart etc.

meer info: www.musikmesse.de

Dat is eigenlijk niet zo'n slim idee van ze. De laatste jaren, ik vermoed mede door de economische 'depressie', is het aantal exposanten aanmerkelijk kleiner geworden, zo ook de totale omvang van de beurs. Minder betalende bezoekers zal de prijs van een stand weer wat opdrijven, met als gevolg weer minder stands... Het aanbod verschraalt. Natuurlijk, Yamaha en Roland komen heus wel, maar die drie Chinezen, achter een tafel met piano stem-pennen, die zo vriendelijk naar je lachen... Ik mis die wel, hoor!

Wat je wel ziet is een samengaan van veel bedrijven. Hadden vroeger veel merken nog hun eigen stand, nu gaan ze soms met z'n tienen bij elkaar zitten. De 'analoge synth stand' is daar een voorbeeld van. Veel importeurs, vooral de Duitse, nemen het van de fabrikanten over. Maar we gaan toch wel, want we willen onze jaarlijkse 'Hakse' niet missen (zo'n Obelix varkenspoot op een berg zuurkool!).

Wout

Kan me haast niet voorstellen dat er maar weinig mensen naar de Messe gaan die dat niet voor de zaak zouden doen. Erg jammer dus. Zelf zie ik er zeker wel nut in om ook privé-personen wat langer naar binnen te laten gaan.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Kan me haast niet voorstellen dat er maar weinig mensen naar de Messe gaan die dat niet voor de zaak zouden doen.

Ehhh...? Jaaa! Daarom niet dus... toch? Gaan er nou veel of weinig privé personen naar de beurs? :-) (Haast) niet - weinig = is positief - niet = negatief... Ehhh... 'Ik kan me voorstellen dat er mensen naar de Messe gaan die dat niet voor de zaak (zouden) doen' of 'Ik kan me voorstellen dat er weinig mensen naar de Messe gaan die dat voor de zaak (zouden) doen'...

Wout
(die zich wel eens afvraagt: wat is moeilijker, schrijven of lezen?)

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Wout
(die zich wel eens afvraagt: wat is moeilijker, schrijven of lezen?)

Huh, zo moeilijk heb ik het toch niet geschreven? Misschien in een nog wat simpelere taal dan. Wanneer hobbykippen naar de Musikmesse gaan zien ze allemaal nieuwe mogelijkheden. Dat wekt een begeerte op. Thuisgekomen rollen hun ogen nog eenmaal over de meegenomen folders heen en denken ze "fuck, dat wil ik ook".
Sluit je deze mensen uit bij dit soort beurzen zien zij alleen apparatuur die een winkel winstgevend genoeg vind. En het is nog altijd de "muzikant" ipv de winkelier die moet kunnen bepalen wat hij gebruikt.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Sluit je deze mensen uit bij dit soort beurzen zien zij alleen apparatuur die een winkel winstgevend genoeg vind. En het is nog altijd de "muzikant" ipv de winkelier die moet kunnen bepalen wat hij gebruikt.

Perfect duidelijk!
Het 'niet weinig niet voor de zaak zouden doen' is dat mijns lezens niet :-)

Trouwens, duidelijk is niet hetzelfde als populair, al denkt de LPF dat wel ;-)

Wout

Back