Programmeer taal...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als dit niet NERD THREAD NO1 is dan weet ik het ook niet meer....

:duivels:

(voordat iedereen me de grond in trapt)
Ik werk zelf op werk soms met LabWindows, een pakket van National Instruments waarmee je C++ inklopt en gebruik maakt van de GUI interfaces van NI. Reuze krachtig pakket IMO (niet vergelijkbaar met LabView, dat is programmeren voor kleuters).

Arv

Origineel geplaatst door Pjotr G
html is wel ff wat anders dan java.....html is geeneens n programmeertaal, t is alleen een klein taaltje waarmee je de layout van n pagina kunt managen...

Ga dan voor emacs ofzo

Het door een computer laten doen is ook niet alles, dan wordt je lap code ten eerste 10 x langer, en ten tweede begrijp je er zelf geen kont meer van :)

basic en batch kan je er ook in kloppen met gemak ;)

CLS
ECHO etc. :p

Re: Programmeer taal...

Origineel geplaatst door 6 trak
ik ben op zoek naar een gratis doch goede programmeer taal (basic) onder windows... wie kan mij helpen?
meest ideaal is een taal vergelijkbaar met bijv. GFA-Basic...

alvast bedankt...! :mega:

Waarom dan niet GFA-Basic zelf ? Bestaat ook voor Windows platform hoor.

Meer info op

GFA Basic Windows Programming

En natuurlijk ook bij GFA Software zelf :D

Maar misschien is QBASIC ook al voldoende? Heb ik zelf jaren geleden veel fun mee gehad
Of wat dacht je van Windows Scripting Technologies

Ik heb vroeger zelf in QuickBasic geprogrammeerd.
Voordeel is dat je je sources kunt compileren met naar exe-files zodat ze executable zijn in dos.

Origineel geplaatst door Slipperman
notepad kan je gebruiken om alles mee te editten. jekan er makkelijk c++, java, perl, html, pascal, basic etc allemaal in uitwerken. ok foutjes ontdek je niet snel das voor je compiler. maar het kan zeer zeker. het is het goedkoopste alternatief voor wie geen geld wilt besteden aan editoren etc. ;)

(heb zelf jaren lang html bijvoorbeeld in kladblok lopen uit tikken. leuk hoor frames enzo en tabellen... vooral dielaatste)

Je bent echt geen die-hard als je notepad gebruikt, eerder een n00b, die niet weet dat er betere text-editors te vinden zijn. Code-highlighting vind ik wel het minste eigenlijk.

Origineel geplaatst door bikkel
Je bent echt geen die-hard als je notepad gebruikt, eerder een n00b, die niet weet dat er betere text-editors te vinden zijn. Code-highlighting vind ik wel het minste eigenlijk.

als de nood aan de man komt...
en natuurlijk zijn er wat geavanceerdere proggies kijk maar op cnet.com staan ze er vast wel tussen maar goed om voorbeeld te noemen. ik zeg niet dat je diehard bent ik zeg ook niet dat ik kan programmeren maar goed...

Re: Re: Programmeer taal...

Re: Re: Programmeer taal...

Origineel geplaatst door Hover
Waarom dan niet GFA-Basic zelf ? Bestaat ook voor Windows platform hoor.

Stoer, ik heb vroeger ook veel met GFA-Basic gestoeid op m'n 1040 ST vroeger, zal ook es de windows versie es checken, gewoon voor de grap. Het lijkt me dat voor het Microsoft Platform Visual Studio toch wat meer gangbaar is.

Is GFA-Basic ondertussen dan ook object-georienteerd ala Visual Studio?

Via UltraEdit wat met Perl klooien geeft erg veel voldoening :)

LISP is vooral onder AutoCAD erg sterk :halleluja:

En voor kleiner spul QuickBasic (daar programmeer ik nu soms nog in en geeft me nog steeds veel plezier) :P

Maar het echt werk gebeurt beter in Visual C++ of Visual Basic.

't Is maar waarvoor je 't nodig hebt :)

:doei:

Origineel geplaatst door Slipperman
c++ is de beste programmeertaal en voor windows.

wat wil je precies doen 6?
Beter....

Eerst zeggen wat de beste programmeertaal is en dan vragen wat je wilt doen.. Zo werkt dat niet. Tijd, resources, platvorm, enzovoort

Een slechte C++ programmeur maakt slechtere stukken software dan een redelijke basic programmeur. Vooral bij C++..

In Basic kun je niet fatsoenlijk programmeren omdat de taal zelf al brak is van z'n eigen.

Alle hardware synths worden in C/C++ (varianten) ontwikkeld (wedden?) en meeste van de softies ook. Dus dat moet goed genoeg zijn voor 'ons'. ;)

Maar eigenlijk staat kunnen programmeren los van de taal. Vraag maar aan die meneer Dijkstra. Taal is alleen maar een hulpmiddel.
Vergelijk het maar met muziek maken. Dan zijn instrumenten ook alleen maar een hulpmiddel om je ideeen uit te kunnen werken.

Ik vind C makkelijker dan Java eigenlijk....C++ en Java is ongeveer dezelfde leercurve...

En, ja, dit is de grootste NERD thread van het forum. Tijd voor een goede programmeursgrap! Komt ie:

A boolean passes a friend in the hall, who notes he looks quite depressed. The friend vaguely recalls a recent family tragedy and asks, "Hey, is it true your parents died last week in a Garbage Collection accident?" The boolean replies, "Yeah, and now I've got no place to live, either." The friend is shocked, and asks, "But weren't you in their will?" The boolean sighs and says, "Nope, no will, no inheritance..."

HAHAHAHAHA.....ahum

Ok OK...nog 2 dan....

Session Bean walks into a bar and asks for a Jack Daniels on the rocks...bartender says "I'm afraid I can't serve you any alcohol", and the Session Bean says, "why not ? Are you discriminating against Session Beans ?" and the bartender replies "well, look at the state you're in".

A LinkedList walks into a bar frequented by Vectors, and says to the barman "I'll take a Jack Daniels, on the rocks", and the bartender says "Sorry, we don't serve your type here"

WOEHAHAHAHA....

Ik moet echt een keer een leven gaan krijgen....

html is wel ff wat anders dan java.....html is geeneens n programmeertaal, t is alleen een klein taaltje waarmee je de layout van n pagina kunt managen

daar is html dus juist - niet - voor bedoeld :)

Nolet je bent ontzettend erg! (en beetje grappig)

Programmeren is natuurlijk voor dummies. Wat je wil is gewoon een mooie Programma Structuur Diagram (PSD) die verder in een programmeer taal wordt uitgewerkt door de stargaires ofzo.. ;)

Origineel geplaatst door Nolet
Ik vind C makkelijker dan Java eigenlijk....C++ en Java is ongeveer dezelfde leercurve...

En, ja, dit is de grootste NERD thread van het forum. Tijd voor een goede programmeursgrap! Komt ie:

A boolean passes a friend in the hall, who notes he looks quite depressed. The friend vaguely recalls a recent family tragedy and asks, "Hey, is it true your parents died last week in a Garbage Collection accident?" The boolean replies, "Yeah, and now I've got no place to live, either." The friend is shocked, and asks, "But weren't you in their will?" The boolean sighs and says, "Nope, no will, no inheritance..."

HAHAHAHAHA.....ahum

Ok OK...nog 2 dan....

Session Bean walks into a bar and asks for a Jack Daniels on the rocks...bartender says "I'm afraid I can't serve you any alcohol", and the Session Bean says, "why not ? Are you discriminating against Session Beans ?" and the bartender replies "well, look at the state you're in".

A LinkedList walks into a bar frequented by Vectors, and says to the barman "I'll take a Jack Daniels, on the rocks", and the bartender says "Sorry, we don't serve your type here"

WOEHAHAHAHA....

Ik moet echt een keer een leven gaan krijgen....

Ai... het ergste is, dat ik:
1) de grapjes begrijp.
2) er om kan lachen.
3) me ga zitten afvragen of het grapje van de inheritance wel klopt.
Ok, het is afhankelijk van of je de *primitive* boolean bedoelt of het *object* java.lang.Boolean.

:D

Origineel geplaatst door Hanz
Ok, het is afhankelijk van of je de *primitive* boolean bedoelt of het *object* java.lang.Boolean.
:D [/B]

Zoals mijn java-leraar altijd zei "In Java is *alles* een object"...

Dan heeft je leraar het fout, of het is eigenlijk een leraar Smalltalk... ;)

Nee, een primitive is geen object...
Primitives werk(t)en sneller / efficienter voor het afhandelen van simpele variabelen als integers enzo.
(Alle primitives: int, float, boolean, char, byte, short, long, en double)

Maar omdat het nogal lastig te verantwoorden was in een échte OO taal, en om technische redenen, zoals het willen handlen van primitives als objects (bijv. in collections) hebben ze later de 'wrapper' classes uitgevonden.
Daarbij heeft elke primitive een java.lang object equivalent.
Dus je hebt zowel een int primitive als een int object, waartussen je vrij kan / moet casten.

Zo. Iedereen nu afgehaakt? Java... hmmmm :koffie:

Alle hardware synths worden in C/C++ (varianten) ontwikkeld (wedden?) en meeste van de softies ook. Dus dat moet goed genoeg zijn voor 'ons'.

Daar durf ik toch wel aan te twijfelen :o:. Met de nog redelijke beperkte rom geheugens kan ik me best voorstellen dat men kiest voor het compactere en snellere Assembler. C++ is mooi, maar lang niet zo efficient als Assembler.

En dat er Java geadviseerd wordt voor iemand die op zoek is naar een ontwikkelplatform voor Windows snap ik echt nie. :confused:

then again...who am i :)

Maar euh.... waar wil je het nou voor gebruiken? Dat heb ik nog steeds niet kunnen vinden in deze thread.

@JB... Wat ik wil gaan doen... da's voor mij een splweet en voor jouw een vragina...

Klinkt als: "welke synth heb ik nodig? wat ik ermee ga doen? Gaat je niks aan! "

Ik schat dat ze voor hardware VA het midi gedeelte wel rechtstreeks in assembler gaan schrijven (of ook C++) maar dat ze het DSP gedeelte toch via C++ en een interpreter naar assembler gaan zetten.

Hier was toch iemand die zo'n synth ontwikkelt heeft voor die 'ene?' hardware bak. Misschien moet die het maar eens uitleggen ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back