Welk geluid is dit?

bramvs

Nieuwkomer
Beste leden,

Ik zoek me een ongeluk maar ik kom er niet uit! wat is het "pieeuww" geluidje op elke eerste tel in het intro en t refrein van deze track??

zoek een sample'tje voor samplepad, of een bank voor Yamaha Motif XS waar t in zit?

Kan iemand helpen? Bij voorbaat dank!

Bram

Last edited by a moderator:
op je Motif XS zou je opzich wel een sine wave kunnen pakken en daar een pitch envelope op zetten om zo de sweep te maken.
Maar volgensmij zit er ook wel ergens een Tom sample in 1 van de drum sets die er op lijkt.

Pollard Industries Syndrum (de originele)... deze dus:

Last edited by a moderator:
Hij zit er precies niet tussen geloof ik... Lijkt t wel te zijn inderdaad(pollard). Blijkt toch moeilijker dan gedacht. Heb dat hele pakket van die website inmiddels gedownload maar t is allemaal precies niet...

Ik ken het als een disco tom. Gewoon een tom sample met een pitch envelope erop of toms van bepaalde drumcomputers (Linndrum dacht ik?)

Denk eerder dat het een Simmons SDS V of SDS8 is oid. Ik hoor meerdere pieuws en de Pearl heeft maar 2 sounds.

Die bestonden nog niet in '79.

het schijnt inderdaad een Pollard Syndrum te zijn.

Laatst gewijzigd:
De quad is ook erg leuk (vind ik dan):

Ik heb eens even geprobeerd met het voorstel van Pianoman : een sine wave op de MOX6, maar ik krijg de envelope niet echt goed. Met de Prophet lukt me dat toch heel wat vlotter.
OK, het kan altijd nog beter natuurlijk, je kan blijven tweaken...

Er zit inderdaad een tom sample in die er op lijkt (tomsyn2), maar het resultaat vond ik nog minder geslaagd dan de sine wave.
Een rompler zoals een Motif/Mox zou dan ook niet mijn eerste keuze zijn om iets dergelijks te maken.
De Motif heeft dan tenminste nog het voordeel dat je er samples in kan laden, dus als je een mooie sample kan vinden raak je waarschijnlijk wel verder dan ik kan met mijn MOX.

Bekijk bijlage MOX6.mp3

Bekijk bijlage Prophet '08.mp3

Back