1250 miljoen VST's of een Memorymoog...

Origineel geplaatst door Patat Met
Memorymoog natuurlijk

welke sukkel gebruikt er nog vst's als je een paar hele vete synths hebt zoals de memorymoog.

1 MM OF 1250 miljoen VST's

Door de vraagstelling worden softsynths eigenlijk al als inferieur gezien. Zo is het natuurlijk makkelijk ... :D

Als ik nu moet kiezen tussen mijn 20 favoriete softsynths en een memorymoog ga ik al wat beter denken.

Beste is natuurlijk alles combineren. 8)

maar ja, als je het over een jupiter 8 gaat hebben, dan wil ik die wel :)
zou ik best een heel nummer mee kunen maken ook..

ruilen?.... dan krijg je m'n rtassen,tdms en audiounits erbij (zo'n 30 triljoen plugs bij elkaar :D )

Leuk, zo'n hard vs soft draad uit 2003.

En maar happen met z'n allen.

Hard klinkt natuuuuurlijk beter dan soft.
Minimoog klinkt natuuuuuurlijk beter dan een Voyager.
Laag serienummer Minimoog klinkt natuuuuuuurlijk beter dan een hoog serienummer Minimoog.

En muziek maken dan? Wat heb je in godesnaam aan een wrede minimoog als je geen deuk in een CD doosje kan componeren? Verkoop hem dan aan iemand die dat wél kan.

Origineel geplaatst door fuse
En muziek maken dan? Wat heb je in godesnaam aan een wrede minimoog als je geen deuk in een CD doosje kan componeren? Verkoop hem dan aan iemand die dat wél kan.

Ik vroeg me altijd al af waarom jij zo weinig oud analoog spul hebt wouter ... :D :P

Omdat je geen fatsoenlijke muziek kan schrijven, betekent toch niet dat je er geen plezier aan kan hebben?

Jep. Iedereen heeft gelijk, dus is iedereen blij.

Toch?

:P

Leuk, zo'n hard vs soft draad uit 2003.

En maar happen met z'n allen.

Hard klinkt natuuuuurlijk beter dan soft.
Minimoog klinkt natuuuuuurlijk beter dan een Voyager.
Laag serienummer Minimoog klinkt natuuuuuuurlijk beter dan een hoog serienummer Minimoog.

:kont:

geef mij de vst's maar....

de type geluiden uit de mm zijn niet direct de hoofddeel aan geluiden die ik gebruik

Als ik gewoon een hobbyist was met geld teveel die af en toe eens met 'synthese' wil klooien en niet perse een boterham ermee hoeft te verdienen cq een complete song/hit hoef te fabriceren > MM

Als ik dus niet een hobbyist ben met een beperkt budget die mbv synthese een boterham moet verdienen cq hits uit de grond moet stampen > zoveel mogelijk VST's uiteraard.

Met 1 MM ben je er gewoon nog lang niet, het is dus echt een vette luxe als je een MM kan toevoegen aan je setup als die setup opzich al voldoet aan je muzikale eisen.
Wat je dan doet is eigenlijk de kwaliteit van je instrumentarium verhogen maar niet echt de functionaliteit (een bas is nog steeds een bas, een bliebje is nog steeds een bliebje, alleen hoe goed klinkt-ie?)

En muziek maken dan? Wat heb je in godesnaam aan een wrede minimoog als je geen deuk in een CD doosje kan componeren? Verkoop hem dan aan iemand die dat wél kan
Ik vind deze opmerking meer een soort van zelfverheerlijking dan dat het echt iets bijdraagt Fuse.
Zoals je ziet leeft het onderwerp wel degelijk aangezien er zoals je zelf -al zuchtend- aangaf heeel veel threads al gewijdt zijn aan hard vs soft discussies. Da's ook niet gek als het om veel knaken gaat!
Als je dat zat ben, meng je er dan niet in of draag iets nuttigs uit.

DJ fuse had me aangeraden met m'n opmerking de discussie bij de kiem te smoren ;) dus dat doe ik dan maar..

Wat ik niet begrijp is de absolute gedachte dat je of software of hardware gebruikt. De gulden middenweg is natuurlijk allebei. Best of all worlds zeg maar :)

De ideale setup bestaat niet, dat bepaal je zelf. En als jij vind dat je wat mist in het spectrum van je songs, en je denkt dat aan te kunnen vullen met dit hardware/software, perfect!
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een setup die zeer divers is. Dus een FM-bak, analoge (subtract.) bakken, sampling, Vast-synthese, digitale subtract., digitale sample bewerken, additief, VA > en of je het verschil hoort? dacht het wel...

:mega: op m'n verjaardag dan maar!

Laatst gewijzigd:
1 andromeda, 1 modularV, 1 Sytrus, 1 Fabfilter, drumsamples, 1 stringer vst, 1 FLstudio. ik zou geen LAMM hoeven, geen zin om iedere zoveel maanden naar de randstad te crossen met dat ding voor zoveelste servicebeurt. en het voegt niks toe behalve de geilknoppen factor.

Ik had een paar jaar geleden hier zo'n memorymoog staan. Wat een prut ding was dat, klonk als een boer met kiespijn. Het zat zelfs vol met houtrot, dat heb je met vst's niet. Na een paar dagen proberen heb ik hem uiteindelijk maar in de openhaard geflikkerd.

Mijn vorige post was ironisch bedoeld. Er staan namelijk zo'n beetje alle vooroordelen die in deze context al voorbij zijn gekomen. Blijkbaar komt dit dan niet over.

Mijn vorige post was ironisch bedoeld. Er staan namelijk zo'n beetje alle vooroordelen die in deze context al voorbij zijn gekomen. Blijkbaar komt dit dan niet over.

De mensen kennen je soms toch niet zo goed als dat je zelf verwacht :)

Back