Roland MV8000 voor weinig bij Dijkman

Volgens mij is ie al verkocht.. en voor die prijs was dat ook niet zo gek. :)

Geeft toe dat ie wat lastig is om te doorgronden (zonder muis en monitor) maar er is zeker goed mee te werken standalone..
Wat was de reden waarom jij em wegdeed egres?

Ja maar dan moet de monitor kaart er wel inzitten.. (maar misschien zat die er ook gewoon in. )

Op de foto stond de output expander ook.. maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk...
Er waren gewoon wat plaatjes van Roland zelf gebruikt.. advertentie was een beetje weinig aandacht aan besteed.
Staat = zeer goed.. geen doos, geen manual. en voor de rest de specs van internet enzo.

Mijn punt is meer dat er ook stand-alone mee te werken valt. Als je er een muis en monitor op aansluit heb je eigenlijk een computer. :)

Monitor aansluiting is ook zelf te maken zonder kaart..

https://www.youtube.com/watch?v=maqpjDePlSs
https://www.youtube.com/watch?v=w4QpUiGTP7Q

de monitor uitgang is niet realtime,er zit behoorlijke delay op,helemaal niet in sync met je sequencen.

ik had een 8800,mijden dit ding,een goede raad.

technologie is oud,destijds was dit een interesant toestel nu niet meer,zelfs niet voor 200euro

Als ik em in het rijtje Yamaha SU700 of Roland SP808 plaats is het toch een interessantere optie vind ik. Voor dat geld haal je toch een veel betere sampler in huis.

Heb er zelf ook dingen mee gedaan zonder de monitor.. (door plaatsgebrek voor extra muis/monitor)
Is wel ff wennen qua bediening, niet zo hands-on als een RS7000 bv maar die is qua sampler weer erg beperkt..
Als je de workflow een beetje eigen hebt gemaakt werkt het best wel oke.. vooral in de songmode.

Als sequencer misschien niet zo heel super maar in vergelijk met heel veel, nog oudere samplers is ie voor deze prijs toch best interessant..

wat MacGyverGear zegt klopt. Als sampler prima, verder echt een kut ding met een onbegrijpelijke interface zelfs voor Roland bebrippen. Volgens mij was het wel 24 bit AD/DA met 24Bbit fx maar de samples waren 16bit... en er zat volgens mij ook geen midi out op. Misschien niet echt nodig maar toch

Mja.. kutding? :D Midi-out zit er wel op hoor.. het is best een krachtige sequencer en werkt, als je alle shortcuts een beetje kent best ok..

Sommige dingen zijn wel makkelijk om met een muis te doen, zoals nootjes intekenen maar je mist toch wel heel veel functionaliteit als je de knoppen op het apparaat zelf niet gebruikt.
bv ff vlug een scheef nootje deleten door 'n button en de desbetreffende pad in te drukken.. of de nummerieke toetsen die je kunt gebruiken om iets uit 'command' functies te selecteren...

Voor het overzicht binnen een song is een monitor wel lekker maar er is best wel veel mogelijk zonder muis.. en werkt ook best snel..

Oh.. en de patternmode vind ik ook best oke om mee te jammen samen met andere sequencers.. beetje zoals je op de Rm1x/RS7000.. alleen heet het daar sections.
ff vlug 'n paar maten met verschillende tracks onder een 'pad' hangen gaat super snel.. alleen jammer dat je in die mode niet realtime tracks kunt muten..

De SU700 vind ik ook wel leuk maar zo jammer dat je daar niet lijntjes met het apparaat zelf chromatisch in kunt proggen..
Is wel mogelijk maar dan moet je de pitch via een computer laten scalen in een CC en achteraf opnemen... of compleet ingespeelde loops van bv je stab- /bas lijntje samplen.. tja.... :erm:

En zo hebben ze allemaal wel wat....

Laatst gewijzigd:
Back