Avid control

EmBee1972

Ingeburgerd
Hallo,

Ik kan een Avid Artist control mk2 overnemen, maar het scherm flikkert/dimt en komt dan weer terug. De verkoper is hier volstrekt eerlijk over, en verder werkt het apparaat ook zoals het hoort.
Nu is mijn vraag of iemand van jullie weet wat de oorzaak zou kunnen zijn, of en wat daaraan te doen is en wat dan de ongeveer te verwachten kosten zijn.
Alle input welkom.

Je zou zeggen dat het een issue is met de LED backlight, maar er is weinig te vinden over de gekozen displays, en of die door een slimmerd te repareren zijn. Postings over dit euvel die ik elders vind draaien uiteindelijk uit op een nieuw scherm van rond de 300 ballen.

Zelfs als het werkt vind ik dat schermpje niet geweldig, en de touch interface is op het onbruikbare af walgelijk. Ik heb om die reden gekozen voor een combinatie van Artist Mix units (met duidelijk leesbare OLEDs en geen breekbaar backlit LCD touch panel) en een Artist Transport.

als het scherm flikkert en dimt dan is de backlight defect (verlichting van lcd) , het is dan ook geen mk2 alleen de MK1 heeft deze schermpjes.... (de mk 2 heeft led backlight)

2 opties:
vervangen voor nieuwe led versie (ca €300)
of huidig scherm aanpassen naar ledbacklight (wat ik overigens al een aantal keer met succes heb gedaan en prima werkt) enig nadeel is dat deze dan niet meer software matig dimbaar is (ca €100)

Bedankt, ik doe het toch maar niet, heb ik besloten. Ik kon een mk2 op de kop tikken, wat me een stuk beter leek, dus dat heb ik gedaan. Enige nadeel is dat de vorige eigenaar het apparaat nog niet uit zijn geregistreerde apparaten heeft verwijderd bij Avid en ik dus nu niet de benodigde software kan downloaden.... Gisteren gevraagd of hij dat wil doen, is dus misschien wat te kort dag maar vervelend is het wel.
Iemand enig idee waar je dat spul kunt downloaden zonder eerst van alles te registreren? Gaat om de Windows versie.

geen dank!

ja is erg vervelend bij avid, is vrijwel onmogelijk om een geregistreed apparaat over te zetten zonder gegevens van de oude eigenaar, dat probleem heb ik ook.... avid doet daar zo moeilijk over
en zonder registratie kun je de software echt niet downloaden...

gelukkig had ik bij een van mijn gebruikte avid/euphonix controllers ( ik heb 4x mix, 1x control, 1x transport) een niet gebruikte registratie kaart in de doos en kon ik wel de software downloaden

vaak zijn iets oudere versies wel online te vinden, maar je moet goed zoeken!

mocht het echt niet lukken dan stuur je maar een pb, dan download ik hem wel voor je!

Inderdaad net kunnen vinden en geïnstalleerd. Bedankt voor je aanbod, maar het is mooi gelukt zo,

Back