Wat waren jouw leermomenten van 2015?

Enzo.F

vrijwillig lid
Zo brengt elk jaar nieuwe apparaten, oude apparaten, een grotere setup of een ontdekking in de box. Wat heb jij het afgelopen jaar ontdekt, geleerd, ingezien of jezelf bij gebracht??

Voor mezelf zijn het meer kennis van de Cirklon Sequencer en het durven afscheid nemen van apparatuur die te weinig aanstaat.

Ik heb vooral geleerd dat je beter aan de slag kunt gaan en dat de inspiratie dan vanzelf komt in plaats van te gaan zitten wachten tot er inspiratie komt en dan aan de slag te gaan. Productiviteit is schrikbarend omhoog gegaan, en daarmee de krenten in de pap ook.

mijn leermoment was dat ik hier beter geen dingen te koop kan zetten, aangezien sommige mensen dan in andere topics gaan zeiken over de prijs.
vooral mensen die tegen synth handelaren zijn, ongeacht of je dat nou bent of niet.
en dan natuurlijk ook de bijbehorende verdachtmakingen, zoals een synth met een historie, en op mijn vraag welke historie komt dan geen antwoord.....

:peukie:

mijn leermoment was dat ik hier beter geen dingen te koop kan zetten, aangezien sommige mensen dan in andere topics gaan zeiken over de prijs.
vooral mensen die tegen synth handelaren zijn, ongeacht of je dat nou bent of niet.
en dan natuurlijk ook de bijbehorende verdachtmakingen, zoals een synth met een historie, en op mijn vraag welke historie komt dan geen antwoord.....

:peukie:

Ah, jij misbruikt deze in potentie leuke thread om je eigen zuur te etaleren.
Dat belooft wat voor 2016

Mijn leermoment van dit jaar is absoluut geweest dat ik nu eindelijk eens goed bezig ben met het geluid in de studio zo optimaal mogelijk te krijgen.

yeps, misschien dat ts dan nog even kan vertellen welke historie er aan mijn synth zit....:D

:koffie:

Bericht door een moderator:
Prima plek om dit te bespreken: NOT. Mochten er problemen met de TS zijn los je dat gewoon als volwassenen in de prive sfeer op....

Ik heb het afgelopen jaar geleerd hoe ik mijn tracks live wil uitvoeren. Dat was nog even een zoektocht. Clip launchen in Ableton is het niet geworden. Teveel werk om tracks om te zetten en dan clipjes launchen, ik voelde het niet echt...

Door die zoektocht kwam ik er achter dat meer met hardware wil werken de juiste weg is. Flink gaan sparen (en spullen verkopen), en de eerste echte hardware synth staat hopelijk zeer binnenkort hier in m'n studio :). Doel nu is Maschine+hardware live.

1- Ik moet geen synths met patch geheugens
2- Geen synths met menu's, een enkel va'tje uitgezonderd
3- Voor de meeste synths bestaat vaak geen alternatief als het om sound en workflow gaat
4- Verder moet ik de setup nastreven die ik voor ogen heb en met minder geen genoegen nemen
5- Oja, en synths die niet doen wat je wil, die moeten gewoon weg, hoe cool ze ook zijn

Jeetje demian, dat zijn wat mij betreft 5 uitspraken voor op een tegeltje :D

idd, Demian, wat een jaar!! :)

En jij Proto?

Ik heb dit jaar geleerd om nooit te denken dat ik alle problemen met Cubase/muziek/computers gezien heb. Want altijd als ik dat dacht kwam ik weer bij iemand met problemen die ik toch nooit eerder gezien had.
Gelukkig weet ik ze in 98% van de gevallen wel op te lossen. Dat wel weer. ;)

Geleerd dat het leven zonder jp8 een stuk minder prettig is dan een leven met
Niet meer verkopen dus

Ik log me speciaal in om een reactie in dit topic te plaatsen :)

Voor mij was 2015 het grootste leerjaar geweest. Geen leuk jaar in zijn geheel, af en toe heb ik leuke momenten ervaren en heb hele leuke en inspirerende mensen ontmoet, maar heel veel last van depressieve klachten en te weinig aansluiting.

Ik heb geleerd om niet lang te blijven hangen in zaken waar ik niet goed voel en waar niets oplevert. Ook heb ik geleerd dat ik niet meer in zaken zal bemoeien waar negativiteit uitstroomt. Ik heb geleerd om niet te lang blijven wachten totdat er iets gebeurt omdat ik er "nog niet" ben. Ik heb geleerd om niet te blijven verzamelen voor het tijdelijke vermaak: plugins, loops, samplepacks.

Ik heb geleerd dat muziek niet louter kantoorwerk is. Ik heb geleerd dat het internet geen absolute platform is om jezelf te profileren, dat vanuit het gedachte "het staat op het internet" al bekend is voor grote massa's publiek. Dat was in het begin wellicht zo.

Ik heb geleerd dat klank produceren in de muziek niet afhangt van "welke synth heb je en welke heb je nog niet en waarom de klank van de ene net niet de klank van de andere is". Het gaat om HOE jij wilt klinken en hoe je het voor elkaar krijgt. Demian tip #5 dus.

Ik heb geleerd dat hardware een belangrijke onderdeel van de muziek is en dat er veel kan. Vandaar dus en vanaf dit jaar wordt in Huis DeMode geen muziek als kantoorwerk gemaakt. Ik heb besloten om actie te nemen en veranderen van setting: lyrics schrijven doe ik op papier, performen met loopstation, hardware synth en computer en als ik een nummer wil uitbrengen ga ik naar een studio met dito producer met wie dezelfde taal min of meer kan spreken en plezier ervaar.

Tot slot, het internet is niets voor mij (binnen de bovengenoemde context). Ik heb geleerd en gevoeld dat mijn beste reclame ooit ben ik (niet arrogant bedoeld) mezelf.

Liefde geven, opbouwen en groeien :)

Mooi pablo !
Maak er een mooi jaar van
En mocht je eens richting zuiden zakken ben je welkom

Euh geleerd? C majeur spelen op elke toets. Of zou ik dat alweer verleerd zijn sinds mijn vingers voos zijn geworden waar ik nog steeds medicatie tegen neem.
Verder, vermoedelijk ervaren dat je beter wat doosjes kan vastpakken en er iets mee doen dan manuals lezen van een doos. Dat eerste levert iets op, dat 2e voed je toekomstig gat in je geheugen en dito frustratie daarover.
En verder? 2016 lijkt een jaar te worden waar ik een grote ruimte zal hebben voor mijn gear want de vrouw wil scheiden. Hoeveel gier verlies (pun intended) daar mee gepaart zal zijn is afwachten… Als ik 't beslis nul. Ik koop 't wel uit verdomme. prioriteiten zoals een gear slut beaamt.
Wat ik echt wel leerde was dat 't verdomd plezant is om met een soldeerstation in oude synths te stoken, componenten op ebay bestellen en gaten boren in die oude synths :-D

Kippenvel hier en daar, mooie leerpubten!! Dank voor het delen!

Ik heb geleerd over het bestaan en gebruik van gear en software.

En dat je voor bijna geen geld een erg leuke studio bij elkaar kunt rapen :D

Ja 2015 was voor mij het jaar van de synths ;)

Dat ik arpeggiators mis. En terug naar een betere MIDI setup wil gaan.

Maar eerst maar eens de isolatiewerken afronden zodat ik terug plaats heb voor de synths.

Back