Ik log me speciaal in om een reactie in dit topic te plaatsen
Voor mij was 2015 het grootste leerjaar geweest. Geen leuk jaar in zijn geheel, af en toe heb ik leuke momenten ervaren en heb hele leuke en inspirerende mensen ontmoet, maar heel veel last van depressieve klachten en te weinig aansluiting.
Ik heb geleerd om niet lang te blijven hangen in zaken waar ik niet goed voel en waar niets oplevert. Ook heb ik geleerd dat ik niet meer in zaken zal bemoeien waar negativiteit uitstroomt. Ik heb geleerd om niet te lang blijven wachten totdat er iets gebeurt omdat ik er "nog niet" ben. Ik heb geleerd om niet te blijven verzamelen voor het tijdelijke vermaak: plugins, loops, samplepacks.
Ik heb geleerd dat muziek niet louter kantoorwerk is. Ik heb geleerd dat het internet geen absolute platform is om jezelf te profileren, dat vanuit het gedachte "het staat op het internet" al bekend is voor grote massa's publiek. Dat was in het begin wellicht zo.
Ik heb geleerd dat klank produceren in de muziek niet afhangt van "welke synth heb je en welke heb je nog niet en waarom de klank van de ene net niet de klank van de andere is". Het gaat om HOE jij wilt klinken en hoe je het voor elkaar krijgt. Demian tip #5 dus.
Ik heb geleerd dat hardware een belangrijke onderdeel van de muziek is en dat er veel kan. Vandaar dus en vanaf dit jaar wordt in Huis DeMode geen muziek als kantoorwerk gemaakt. Ik heb besloten om actie te nemen en veranderen van setting: lyrics schrijven doe ik op papier, performen met loopstation, hardware synth en computer en als ik een nummer wil uitbrengen ga ik naar een studio met dito producer met wie dezelfde taal min of meer kan spreken en plezier ervaar.
Tot slot, het internet is niets voor mij (binnen de bovengenoemde context). Ik heb geleerd en gevoeld dat mijn beste reclame ooit ben ik (niet arrogant bedoeld) mezelf.
Liefde geven, opbouwen en groeien