De ik heb (af)gebouwd draad voor 2016!

Want een usb-serieel kabel is te veel moeite? :?
Nee, maar die oude PIC programmer heeft een externe voedingsspanning nodig van 15 volt. Die moet je er dus nog apart opzetten. Ik had gelezen dat het via de USB poort niet goed zou werken dus ik heb dat ook niet geprobeerd.

@marcmarc: bedankt! Ik hou van plankjes. :)

Erg knap gemaakt die Midi naar CV module, 1V/oct. Chapeau! :halleluja

Mijn RYO Penta heeft gezelschap gekregen van een VC Sequencer. Leuke module die zelfs als VCO/Waveshaper ingezet kan worden als je 'm op audiorate klokt.
De knoppen ga ik misschien nog wel vervangen, denk dat andere mooier kunnen zijn.

IMG_4241_zpsfosvpqyl.jpg

Minimoog VCF+VCA, zie mijn topic

20160121_223420_zpsdagh9wzf.jpg

Lekker hoor, het is wat werk om alles te matchen (transistoren, condensatoren) maar zeker de moeite waard, knisperende openhaard, berenvel ervoor, dikke trui aan, fatsoenlijke whisky erbij, zo warm dus.

Homegrown Serge Resonant eq:
20160131_232054_zpsifrhtuhe.jpg

Werkte gelijk, en klinkt tof.
Niet al teveel wiring:
20160131_232202_zpsu3tktc3k.jpg

voed je 'm met 2 cflatcables?
ben benieuwd hoe deze klinkt! neem je 'm mee morgen?

Nee, alleen de buitenste boxed header is maar nodig, power zit met dat grijs-wit-zwarte bandkabeltje doorgekoppeld. Maar is prima, ik zal hem in zo'n klein rekje hangen en morgen meenemen.
Neem jij iets mee ter vergelijk? Ik ben inderdaad ook wel benieuwd.
Er zit een varieteit aan condensatoren in, een aantal banden zijn styroflex, de rest Wima foliecondensatoren, maar wel ook weer verschillende typen, polycarbonaat, polyester, polyprop, alles zit erin (de rommelbak is weer leeg), :) Voor een volgende build zou ik de C's misschien matchen, hoewel de banden nu ook al scherp zat zijn.
Koppelelco's zijn Nichicon Muse 10uF nipolair, da's ook wel audiofiel verantwoord, de opamps zijn OPA4134, ook wel audiofiel verantwoord dus.

Pijnloze build ook, die SMT opamps zijn zo gepiept.

Jawel, nog wel een backlog tot aan mijn pensioen, maar doe maar een voorstel, kopen kan uiteraard ook :D zal ze wel even toevoegen aan mijn PCB draadje en aan de ruildraad.

Sja niet alles van wat ik in ruil met jou verkregen heb is ook daadwerkelijk uit de backlog gekomen maar de backlog is een essentieel deel van de hobby.
Dan heb je nog iets als de armageddon met de deur in huis valt.

Misschien niet geheel voor deze draad, maar:

Oude Spirit Folio SX mengtafel van onzer aller oppermod Fjoesz gefixed :okdan:
Uiteindelijk meer tijd kwijt geweest aan uit/in elkaar zetten dan het vervangen van de 2 caps en halve rol ducttape 8o)

Kijken of het mixen nu wat fijner gaat dan op de antieke Sammick.

Gisteren drie paneeltjes ontvangen van Schaeffer, niet gegraveerd maar UV printed.

Precies goed getimed met het carnavalsgedruis hier in het zuiden :D:D:D

* 1U 19" rack met een Oakley TM3030 & battery acid
* Twee eurorack paneeltjes, eentje 114 HP met voornamelijk Arp modules.

Attachments

• _R001280.jpg
    _R001280.jpg
    302,3 KB · Bekeken: 156
  • _R001281.jpg
    _R001281.jpg
    364 KB · Bekeken: 123
  • _R001282.jpg
    _R001282.jpg
    272,7 KB · Bekeken: 122
dat is fraai, fraai, fraai man. Het leven dat is 1 groot feest, tralalalalah.
[insert hoempa smiley]

Back