De ik heb (af)gebouwd draad voor 2016!

Bakken in de zon

Bakken in de zon

Het was wat gepuzzel maar met een beetje hulp van LFLab de Serge res EQ, CGS Dual chime en Fuzz, distortion+ Tube screamer combi vandaag in het zonnetje gereed gemaakt.:mega:

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    58,8 KB · Bekeken: 117
ik heb ook niet stilgezeten :)

video comparators (voor de Gieskes 3trinsRGB1c videosynth)

TAT02 en 08 van Imopolex

Serge VQVCF

vandaag bij 't Fablab denbosch gemaakt:
panel voor mn 9v noise synth

en ook dit panel voor de Befaco TubeVCA:

en m'n nieuwe project:
dual triwave switcher dronebox met filter (en nog een noise mega patch voor modulaties)
met multiturn pots en gave oldskool knoppen

Het was wat gepuzzel maar met een beetje hulp van LFLab de Serge res EQ, CGS Dual chime en Fuzz, distortion+ Tube screamer combi vandaag in het zonnetje gereed gemaakt.:mega:

Mooi frontje voor die distortion! En in die Serve Resonant eq kun je gewoon die andere jack doorverbinden. Die jack is erg handig om te fietbekken.

Klopt maar had dit type jack niet meer op de plank dus nog even wachten maar.

Na aardig wat troubleshooten (bleek een fout in de componentdefinitie in eagle te zijn, een standaard lib nog wel), deze aan de gang:
20160510_192959_zpsebxnde9r.jpg

Yusynth quadrature lfo, koel ding. Nog even op zoek naar een passende switch :)

Druk bezig met m'n Jasper (Wasp clone) maar deze moest er ff tussendoor, Laurentide Synthworks Dual Passive Ringmodulator, PRM2:

IMG_0509_zpskt8vclnb.jpg

IMG_0510_zps9hyhwqto.jpg

IMG_0514_zpsu03jfzx1.jpg

Goedkoop en makkelijk te bouwen, PCB en panel van Thonk, parts van Mouser.

Daar gaat het toch helemaal niet om? :D

Maar klinkt prima, precies zoals je van een ring modulator zou verwachten.. Ik wil nog wel eens kijken wat het verschil in klank nu is tussen deze en die bv in een ARP 2600. Want naar aanleiding van wat spelen daarmee heb ik deze aangeschaft.

misschien is het wel eens leuk om er een paar naast elkaar te testen.
ik heb een Buchla 111 kloon van fluxmonkey

@_LAB: goed plan! Zal 'm meenemen naar Modlab.
@PWM: Thanks! Nee, diodes zaten op reel. Had er 12 besteld en heb de middelste 8 gebruikt. Ik geloof dat als ze op reel zitten er weinig verschil tussen kan zijn?

Nou dat is met hedendaagse productiesystemen vaak het geval maar het kan nog steeds verschillen.

Heb met 2N3904s van reel een hele tijd het gevoel gehad dat ik voor de kat z'n k*t aan het matchen wad totdat er opeens een significant verschil op trad. Dit verschil werd toen wel weer de norm trouwens.. :)

Elektrische piano :D
20160515_155619_zpswyrhmk3w.jpg

20160515_160141_zpsktgctcvv.jpg

Piezootje op een stukje pcb achter de harp, en dan de Mikrophonie module in.
Output is eigenlijk al wat te fors, misschien eens een andere preamp proberen.

Thread hogging this mofo

20160519_220643_zpsoag2jl16.jpg

Voor de helft klaar, 8 voudige FSR interface Retina Burning Edition (tm). Lineair FSR interface met stroombronnetje, en een schmitt trigger voor de LED en gate out. Daar had ik denk ik mijn ogen dicht, want de diodes voor de gate out zitten verkeerd. Afijn, nu alleen CV out (inmiddels toch ook Barton panel keyboard gemaakt). De discrete schmitt trigger moet wel echt 100k trimpots hebben, nu zit er van alles in, en sommige LEDs zijn beter af te stellen dan andere (en eentje blijft er gewoon stug "aan").
Leuk ding, m.i. wel meer voor subtiele modulaties dan heel diep, dan krijg je namelijk op een gegeven moment zere fikjes van het duwen. Zou de curve nog wat steiler kunnen maken.

Trigger module

Op dit moment heeft deze module een 8 kanaals clock deler, deeltal vanaf 0 (geen triggers) tot 255 (elke 512 input pulsen een trigger).
De maximaal bruikbare frequentie aan de ingang is ca 5kHz, dus de maximale herhalings frequentie van een trigger is ca. 2,5 kHz.

Je kan kiezen tussen interne klok en een externe trigger. Daarbij zit er een schakelaar op die, als je naar links klikt, een trigger wordt gegenereerd en naar rechts geklikt reset deze de acht tellers.

Als de interne klok is gekozen kan je het tempo zetten van 1200 BPM (50 mSec) tot 6 nogwat BPM (9990 mSec) in stapjes van 10 mSec.

Creëer een ritme: max. 255 stappen, 8 kanaals, "on the fly" is mogelijk (zij het wel wat lastig, daar moet ik nog wat verbetering in aanbrengen)

Om dit alles te testen heb ik een lichtelijk gemodificeerde Jan Ostman drum synth gemaakt.
DRUM <<klik (sorry voor het achtergrond geruis...)

Deze module is geïnspireerd door wat ik zag op Youtube van een Killpatrick K4815.
Ik had nog een LED matrix en wat NOKIA schermpjes liggen en daar MOEST ik wat mee doen.
Programmeren van deze module is wel het lastigst wat ik in een Arduino (clone) heb gedaan....

t_img_20160410_230343_118.jpg

t_img_20160410_230404_195.jpg

t_img_20160410_230430_176.jpg

Nou dat is met hedendaagse productiesystemen vaak het geval maar het kan nog steeds verschillen.

Heb met 2N3904s van reel een hele tijd het gevoel gehad dat ik voor de kat z'n k*t aan het matchen wad totdat er opeens een significant verschil op trad. Dit verschil werd toen wel weer de norm trouwens.. :)
Ah, goed om te weten voor de volgende keer. Ik ging er inderdaad gemakshalve vanuit dat dat wel goed zou zitten. Hij klinkt in ieder geval OK, dus ik kom goed weg.

@Grumple: chapeau, ziet er erg knap uit!

Ik heb de PT2399 gebaseerde delay module van Decay Systems gebouwd. Iets meer controle dan bv de Synthrotek Eko en kost nauwelijks meer. Hallo smerige delays! :halleluja

IMG_05582_zpsyiftdyb5.jpg

Back