Re: Is het wat voor mij? Die Clavia Micro Modular? Wil ie ook knallen?
Origineel geplaatst door RezonatoR
Ik zit al een tijdje heel erg na te denken om een micro modular te kopen. Maar is het wel wat voor mij?
Boude uitspraak die ik nu ga doen, maar ik denk dat het eigenlijk iets is wat iedereen ooit onder handen gehad moet hebben - al was 't alleen maar om synthesis te leren.
En komt t in de buurt van de Nordleads?
Je kunt er een NL2 precies mee nadoen. Je zit alleen met de polyfonie. Er zijn een aantal patches omgezet van NL2-formaat naar MM formaat, dus je kan ze zo inladen.
Wat ik er mee wil is eigenlijk hetzelfde zo'n beetje als wat ik met Reaktor doe. Ik maak hardcore en gebruik veel synthkicks. Wat ik wil is de MM voor kicks gebruiken en voor andere scheurende en gierende synths ala Virus en Juno's en NL1,2,3. Is dit mogelijk?
Juno's gieren niet zozeer, en je moet misschien even hard studeren over hoe je een zaagtand-pwm gaat maken. Ook is de Virus zonder de effecten wat minder - hou in de gaten dat de MM zonder dingen als reverb of delay komt die een geluid op de Virus toch vaak 'afmaken'. Oplossing? Knal er een fx-bak achter. Je bereikt al een hoop met een basic delay, reverb erbij voor een mooi zilveren randje... dingen als flangers/chorus/distortion/phaser/vocoder zitten er al in.
Zit er ook een distortion module in?
Jazeker. En ook een Limiter die 't geluid ook kan afknijpen. En een Wavewrapper waarvan je al helemaal niet wil weten wat 'ie doet

.
Als dit zo is ga ik m echt halen!
Alleen voor de distortion? Maar beste Watson, dit ding kan veel meer!
Alles schijnt met dan ding mogelijk te zijn met als nadeel zijn beperkte polyfonie. Een NM keys/rack kan ik echt niet betalen.
Nou.. een Rack gaat al weg voor rond de 800 (heeft mario die van hem nog niet verkocht?). Een MM is maar rond de 300 2ehands (da's nog wel steeds 650-nogwat guldens!), een NM rack is iets meer dan 2 keer zo duur - maar daar krijg je wel 4 keer de power voor terug. Je zult ook uiteindelijk echt aan het Micro-syndroom gaan lijden (mensen die de micro hebben en de grote willen - ik heb hier zelf al een beetje last van). En twee MM's vreten midi-ingangen op (editor, he).
Voor mij is 't een van m'n beste aankopen geweest. Je kunt je er vrijwel geen buil aan vallen tenzij je een van die mensen bent die "een synth voor dance" recht uit de doos wil hebben, inclusief 3 gegarandeerde tophits.