Is het wat voor mij? Die Clavia Micro Modular? Wil ie ook knallen?

Origineel geplaatst door C738
Clavia is de shit!
'k heb al hele wrede vocoder-pads gebouwd in het ding. Als je wacht tot de G2 begint te verkopen dan pluk je voor een lekker bedrag je een grote nord modular van een veilingsite.

>snip<

Je kunt het ding ook als insert effect gebruiken, een filterbank bijvoorbeeld die ook realtime kan resamplen van 56kHz tot 100Hz. Ringmodulatie erop ofzo met een aparte synthlijn als modulatie. Daaaag sherman! Misschien is ie niet analoog maar door je filter signaal terug te koppelen en noise oscs te gebruiken kun je ranzige klanken krijgen.

En daar heb je een punt...
(Tipje van de sluier: in de G2 kan je zelfs drie Vocoders tegelijk in één Patch gebruiken, maar... de Filterbank zit er niet meer in. DUS...! (Misschien komt die nog eens terug) Veel NM en MM gebruikers zullen, indien ze het geld niet extra hard nodig hebben, bovenop hun synth blijven zitten, temeer daar de NM Patches niet compatible met de G2 zijn. Sterker, ik voorspel, vooral voor de Micro, een prijsstijging op de tweede hands markt. Vooral in het live gebruik - vervorming en Vocoder - zal die populair blijven. Een Engine zou dat kunnen vervangen, maar heeft geen knoppen, en een G2 is daarvoor een beetje onzin...

Wout

De tijd zal het leren Wout ;)

Het ontbreken van knoppen op de G2 engine vindt ik geen gemis. Voor een 150 tot 350 euro heb je diverse leuke controllers. G2 engine met een novation RMT 25 controller? Dat gaat denk ik wel lekker werken.

Maar goed. Om ontopic te blijven. De micro is ondanks beperkte polyfonie errug vet. ik heb 3 jaar lang eentje gehad en echt geen moment was er een beperking afgezien van de polyfonie. Aanrader!

-C-

hellow, hellow...

Het leuke van de modulair is dat je niet meer vast zit aan patronen. Je kunt echt alles zelf verzinnen en aanpassen zodat je echt alles krijgt wat je maar wilt hebben... Ook het unisono geluid is na te maken, wout!

Op een gegeven moment denk je helemaal modulair en is elke andere synth en inferieur apparaat wat zo nagebouwd kan worden...

Grtz Brmz

Origineel geplaatst door Headquarters
Op een gegeven moment denk je helemaal modulair en is elke andere synth en inferieur apparaat wat zo nagebouwd kan worden...

Klopt helemaal! Heb nu bijna een jaar een NM keys en daarvoor bijna 2 jaar een MM en ik ben er nog steeds niet van weg te slaan! Met name zelf dingen bouwen en steeds gekkere dingen kunnen en verzinnen. Klank is erg naar je eigen hand te zetten als je het ding en de mogelijkheden wat hebt leren kennen (modular-list en workshop zijn een goede leerschool!).
Enige nadeel vind ik soms dat je toch wel steeds achter de PC zit te editen. Maar als ik dan een tijdje weer met mijn korg MS-20 bezig ben geweest en dingen wil die eigenlijk alleen een modular kan... nou ja, en nu zit ik te denken om nog een MM erbij te kopen, omdat ie zo lekker klein is en samen met mijn laptoppie en controlboxje overal mee naartoe kan... niet dat de NMK groot is trouwens, toen ik nog niet wist wat die kon was ik al wel verliefd op z'n compactheid en z'n kleur.:luv:

Origineel geplaatst door Burp
Klopt helemaal! Heb nu bijna een jaar een NM keys en daarvoor bijna 2 jaar een MM en ik ben er nog steeds niet van weg te slaan! Met name zelf dingen bouwen en steeds gekkere dingen kunnen en verzinnen. Klank is erg naar je eigen hand te zetten als je het ding en de mogelijkheden wat hebt leren kennen (modular-list en workshop zijn een goede leerschool!).
Enige nadeel vind ik soms dat je toch wel steeds achter de PC zit te editen. Maar als ik dan een tijdje weer met mijn korg MS-20 bezig ben geweest en dingen wil die eigenlijk alleen een modular kan... nou ja, en nu zit ik te denken om nog een MM erbij te kopen, omdat ie zo lekker klein is en samen met mijn laptoppie en controlboxje overal mee naartoe kan... niet dat de NMK groot is trouwens, toen ik nog niet wist wat die kon was ik al wel verliefd op z'n compactheid en z'n kleur.:luv:

als straks die korg MS20 usb controller op de markt komt, ben erg benieuwd hoe die evt kan samenwerken met de nord modulars....dat zou wel heel vet zijn..al is de flexibiliteit van de software editor natuurlijk mega veel groter.....

Het zou me niets verbazen als Clavia over een tijdje de Micro weer in productie neemt.
Velen gaan niet voor de nieuwe Engine...

Wout

Ze moeten gewoon 4 of 5 knoppen endless rotaries op de voorkant van de engine maken... en 2 knoppen voor met patches te wisselen. En een klein klein displaytje, 1 regel groot, met de naam van de patch erin.

Zie je dat de verkoop dan wel wat omhooggaat ;).

Dan geen endless. 3 van de gewone MM knopjes zijn ook goed. Dan geen display maar gewoon 3 x 7 segment (weet 't even niet hoeveel patches er in passen...?) met 4 LEDS die de "parts" aangeven.

Mensen zien die G2 en ze geloven niet dat die CPU power ook in zo'n 1U past. Het komt stukken onpersoonlijker over, en bij de gewone G2 kan 't zijn dat ze nog even afgeschrikt zijn door de kosten. Kijk, het verschil tussen een PC en een Access Virus C hoeft er niet te zijn; er zullen gerust softsynths zijn die die sound na kunnen maken. Maar, de PC heeft er een scherm, toetsenbord en muis bij, en de Access Virus C ziet er gewoon uit als geile sex in een zwart doosje met knoppen. De G2 - juist, dat rood is cool. Maar het valt niet echt op. En dan voel je je als softwareman een beetje verkloot - je hebt 'nog steeds' een PC nodig, en als hardwareman heb je zoiets "er zitten (*#@&%(*@#& geen knoppen op!". Zelfs bij de Micromodular - da's een kleine verpakking. Maar, er zitten knopjes en een display op. Als 't dat niet had gehad was 'ie hoogstwaarschijnlijk lang niet zo goed verkocht, hoe geweldig 't ding ook is - want je kunt de MM aan een gitaarspeler geven met de vraag "kies patch 33, draai de eerste knop vol open en freak out, ya know". Je kunt de MM aan een deejay geven "kies patch 58 en dan heb je een extra vette EQ". Geef de deejay in kwestie een G2 en hij weet niet waar hij moet kijken, geef de gitaarspeler een G2 en hij zal 't niet op de grond zetten. De Engine is een heel praktisch idee, maar een tabletop trekt ook veel mensen aan die normaal absoluut niet voor een G2 zouden gaan.

Laat die luitjes van Clavia gewoon eens een demo maken - en desnoods een beetje een commerciele sellout. Maak een Quicktime video en laat zien hoe je stap voor stap een vette set kan opbouwen met -alleen- dat apparaat. Heck, als er desnoods een ander ding bij moet dat tijdelijk de beats opvangt of zo - ook goed, dat haalt de focus niet weg. En weinig mensen die met 0 en niks starten zullen achter de G2 aangaan, dus ze zullen het niet vreemd vinden als je voor een paar samples een MPC of Machinedrum pakt. Maar haal de G2 eruit als een geweldige live deejay tool met patterns erin.

Maak desnoods 2 videos - 1 voor de 'labcoat people', de sounddesign diehards, en 1 voor de performers. Dan overtuig je ook beide groepen. Gewone .mp3 files zijn als demo niet altijd overtuigend. Je kan het combineren met een Flash filmpje - daar blijven de beelden van de editor in intakt, MPEG-compressie verkloot namelijk de details en de GUI van de editor is nogal klein. Je zou zo op stukjes kunnen inzoomen en dan synchroniseren met de video - een stukje Flash en een MPEG broederlijk naast elkaar.

't Is maar een idee ;).

(PS : voor eventuele demonstraties, zorg er niet voor dat je een jonge hippe turbotaal gast haalt, maar iemand die al wat gepokter & gemazelder is in het toevoegen van spul aan sets, en een feilloze beheersing van accentloos Engels (te sjiek Brits en de Amerikanen voelen zich minder aangetrokken, te Amerikaans en de rest van de planeet denkt dat je overdrijft). Ik denk niet dat je Richie Hawtin zo ver krijgt, maar er zijn er genoeg andere... toch?)

1 vriend van me heeft een MicroModular en een andere vriend een nord modular 1 ( zonder toetsen )..die andere vriend gaat nu 100% de G2 (rack versie) kopen hehehe,....en misschien wel 2 ( ook 1 voor mij ) ..'t geld komt er wel :D

de micro is tof , maar te weinig opties ( geheugen is snel vol,weinig ins-outs ) voor mij..
om alleen de kicks ofzo te wijzigen...tja,dan heb je er meer dan genoeg aan !!

http://www.clavia.se ...iedereen een NM G2 kopen hahahaha (it's the best ...)

mazl :peukie:

Origineel geplaatst door C738
Clavia is de shit!
'k heb al hele wrede vocoder-pads gebouwd in het ding. Als je wacht tot de G2 begint te verkopen dan pluk je voor een lekker bedrag je een grote nord modular van een veilingsite. dan heb je 4 slots (=4 modulars), 2 in, 4 out, 18 draaiknoppen ('k heb een patch gebouwd zodat je de modular ook als 18 knobs midi controller kunt gebruiken).

Je kunt het ding ook als insert effect gebruiken, een filterbank bijvoorbeeld die ook realtime kan resamplen van 56kHz tot 100Hz. Ringmodulatie erop ofzo met een aparte synthlijn als modulatie. Daaaag sherman! Misschien is ie niet analoog maar door je filter signaal terug te koppelen en noise oscs te gebruiken kun je ranzige klanken krijgen.

Als je de kans krijg koop dan een grote modular joh! (met alle respect voor zaken als budget, ruimte en eigen wil ;))

-C-

Ik dacht er net aan om een sherman filterbank te kopen. Maar nu las ik dit. Dus nu mijn vraag. Hoe goed zijn de micro en de modular rack als je ze als filterbank gebruikt ? Kun je ook echt net zoals de shermans geluid helemaal verkrachten en extreme rauwe stampende beats maken ? En heeft de normale modular rack ook een vocoder?

Alle Nord Modular Classic hebben dezelfde software. Alle Patches zijn even groot, alleen het aantal Voices verschilt. Dus Key - Rack - Micro, alle hebben ze de Vocoder.
Gebruik je de oude software (2.10 ipv 3.03), dan kan je twee Vocoders in één Patch maken. Dat kan bij de G2 zelfs zeer gemakkelijk.

Wout

Origineel geplaatst door chrizz
Feedback heeft m trouwens ook nog op de website staan, maar stukken duurder! Thomann: 345 Feedback: 399.

Feedback heeft ook nog de rack erop staan terwijl ze deze niet meer op voorraad of misschien zelfs helemaal niet meer hebben...
Tevens wacht ik nog steeds met smart op het dopje van mijn datawiel van m'n Rack :(
Ik ga nu al de 4e maand in (en 5 telefoontjes met Feedback verder.....)

Bericht door een moderator:
Dit is geen verkoopthread. Wanneer je iets aan te bieden heb, post dan in het marktplaatsforum.

Back